2023-03-10, 11:40
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det är riktigt surt att han inte är mer aktiv men det är förståeligt med tanke på att han har möjlighet att vänta på bättre matcher nu.

När han möter betydligt högre kvalité så lär det fortsätta såhär, inget mera tjafs om att gå match varje vecka. Det blir nog snarare 2-3 matcher om året med seriösa träningsläger inför varje match.
Citera
2023-03-10, 15:59
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
När han möter betydligt högre kvalité så lär det fortsätta såhär, inget mera tjafs om att gå match varje vecka. Det blir nog snarare 2-3 matcher om året med seriösa träningsläger inför varje match.

Tror du ens det blir 2-3 om året? Vissa i toppen går inte ens en match om året. I början var han en Khabib on crack som flög ut som ett ånglok och "smeshade" everybody. Nu har han byggt upp mer av ett legacy och har större fallhöjd.
Dessutom har han tjänat mycket pengar och om jag förstod det rätt var han rätt fattig innan. Kan tänka mig att han ägnar mer dagar att njuta av rikedom än förr då han tränade stenhårt och sov på gymmet.
Citera
2023-03-11, 09:04
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tror du ens det blir 2-3 om året? Vissa i toppen går inte ens en match om året. I början var han en Khabib on crack som flög ut som ett ånglok och "smeshade" everybody. Nu har han byggt upp mer av ett legacy och har större fallhöjd.
Dessutom har han tjänat mycket pengar och om jag förstod det rätt var han rätt fattig innan. Kan tänka mig att han ägnar mer dagar att njuta av rikedom än förr då han tränade stenhårt och sov på gymmet.

Kanske inte, vanligtvis brukar det gå några år in i karriären när fighters varvar ner men å andra sidan har Khamzats karriär gått snabbare till toppen än många.
Citera
2023-03-20, 23:43
Medlem
Hvem blir neste match up?

Jeg tror det blir Khamzat vs Whittaler i Stockholm. Dana White har sagt de jobber med Stockholm. Da blir åpenbart Khamzat headliner og møter en topp middleweight. Whittaker føles mest logisk.

Vettori gikk fight nylig, uaktuell. Costa nekter å møte Khamzat. Strickland er for dårlig. Jeg tror ikke Khamzat møter Izzy eller Pereira, men kanskje Izzy om han taper mot Alex? Cannonier ikke spektakulært nok.
Citera
2023-03-20, 23:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvem blir neste match up?

Jeg tror det blir Khamzat vs Whittaler i Stockholm. Dana White har sagt de jobber med Stockholm. Da blir åpenbart Khamzat headliner og møter en topp middleweight. Whittaker føles mest logisk.

Vettori gikk fight nylig, uaktuell. Costa nekter å møte Khamzat. Strickland er for dårlig. Jeg tror ikke Khamzat møter Izzy eller Pereira, men kanskje Izzy om han taper mot Alex? Cannonier ikke spektakulært nok.
Han är inte tillräckligt stor. Alexander gustafsson kunde sälja ut tele 2. Khamzat kan inte ens sälja ut hovet.
Citera
2023-03-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Han är inte tillräckligt stor. Alexander gustafsson kunde sälja ut tele 2. Khamzat kan inte ens sälja ut hovet.

Tror inte UFC behöver en headline alls för att sälja ut. Khamzat hade dock gjort att det gått fortare då han kommer möta topprankat motstånd.
Citera
2023-04-11, 10:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Varför bokas ingen fight?
Citera
2023-04-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Ja det är en jävligt bra fråga.

Khamzat själv utmanar ju allt och alla på sociala medier mest hela tiden men det verkar som att ingen vill möta honom utan kommer alltid med svepande ursäkter.

Nu senast så utmanade han ju Adesanya om MW bältet och innan dess Pereira samt Edwards för WW bältet men alla avfärdar honom typ med "han har inte gjort sig förtjänt av att möta mig" osv.

Hoppas han lyckas reta upp Costa så till den milda grad så att Costa skriver på för fight.
Citera
2023-04-11, 16:49
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Han ville inte gå någon match före Ramadan. Lär nog dyka upp någon inom 1-2 veckor.

Jag gissar på att Costa kan bli nästa motståndare.
Citera
2023-05-08, 18:55
Medlem
-
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-05-08 kl. 19:49.
Citera
2023-05-08, 19:48
Medlem
Khamzat flyttade till Sverige bara för att bli Kadyrovs ärendepojke och bli delvis avstängd från UFC.
Jag älskar när ryska idioter får vad de förtjänar, även om jag verkligen gillade Khamzat.

Time stamp 17:45.

https://www.youtube.com/watch?v=RpwG...ab_channel=TSN

https://twitter.com/MECU999/status/1646155482527039491
Citera
2023-05-08, 20:08
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Khamzat flyttade till Sverige bara för att bli Kadyrovs ärendepojke och bli delvis avstängd från UFC.
Jag älskar när ryska idioter får vad de förtjänar, även om jag verkligen gillade Khamzat.

Time stamp 17:45.

https://www.youtube.com/watch?v=RpwG...ab_channel=TSN

https://twitter.com/MECU999/status/1646155482527039491
Vad då ”delvis avstängd”? Dana sade ju att de erbjöd honom fighter men att han hade ”personal issues” men absolut kunde fightas på amerikansk mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in