Citat:
Ursprungligen postat av
Randigzebra95
Rent generellt vet vi att 19åringen erkänt att han mördat sin mamma och bror ( 19åringen Le*vi) och mamma Mat*lda och brorsan Aug*ust?
Den som lyckats komma undan är alltså pappan samt hans tidigare barn? (eller har jag tolkat fel?)
Det enda intressanta i mina öron är VARFÖR?
Varför mördar man sin egna mamma och bror?
Försökte pappan eller den andra brodern ingripa och stoppa Lev*?
Om grannarna hörde skrik redan kl 07:00, varför ringde dom inte polisen redan då?
Ingen i familjen verkar ha många vänner på sociala medier, och dom verkar inte vara så aktiva.
Jag bor inte alls långt ifrån brottsplatsen och ingen verkar veta så mycket om dom trots att dom bott där länge?
Vad är le*is motiv till det hela? Vad jag sett så är det storebror A*gust som är dömd för bla narkotika brott, men han verkar ha städat till sig och majoriteten av A*gust vänner på Facebook pluggar på LTU, gjorde han det också?
Oavsett vad är detta en mycket tragisk händelse, jag undrar hur långt våra politiker låter det gå INNAN dom puttar in mer pengar till psykisk ohälsa och börjar inse hur farligt det är och viktigt att det finns resurser för det.
Pappans tidigare barn är mer än 10 år äldre än bröderna och bor i en helt annan stadsdel.
Hemma på morgonen var GM, de två BO och pappan.
Den som refereras till som "annan person som kom undan" är pappan
Ingen vet i nuläget om L*vi självmant sprang ut på gatan efter de två morden för att pappan var i en annan del av huset. Ett riktigt dödande angrepp kan gå på någon sekund eller tre till skillnad från i film. Det är lätt rimligt att kniva ner två pers i ett instängt rum innan någon t.ex på övervåninge i huset hinner ner.
Alternativt jagade pappan ut L*vi fast fokuserade sedan på att stoppa blödning/ringa 112.
Vittnen utanför säger att allting gick i ett svep innan/runt 7 tiden... Skrik, blodig kille och sedan poliser med dragna vapen. Första RAPPORTER kommer in en bra bit efter 08.
Kontakter till familjen som inte vill bli kopplade till tråden säger att föräldrarna länge har försökt få assistans och stöd från myndigheter och psykvården, men inte fått någon. Definitionen av "länge" är dock oklar - Ifall det rör sig om närtid eller sedan flera år tillbaka
Håller med om att de är rätt tillbakadragna. Inte så många som har koll på vare sig föräldrar eller barn. Båda bröderna tycks dock ha varit helt normala under uppväxt och ingått i stadsdelens kompisgäng av jämnåriga (återigen från anonyma källor i grannkvarteren)
Edit. Knarkar-August som nämnts, är en annan helt orelaterad August där någon bara felsökte i gamla domar.
Finns ingen dom på någon av bröderna