2023-03-09, 09:12
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagalakii
Fler bilder på mördaren Ilma Alibegovic, bättre och tydligare än första bilden jag fick fram när händelsen precis hände

imgur.com

Kollegan på bilderna är inte Alex Nordin men jag lär hitta bilder på den mördaren också. Jag avskyr dessa OV sadister och deras ansikten bör hängas ut då Ilma tydligen fick jobba kvar fast på ett annat väktarbolag. Kan va bra att veta hur mördarna ser ut när dom kommer ut i samhället.

Fy fan för satan, hon ser ut som ett billigt luder

Ful hora från Balkan som är helt oduglig som OV, bättre hon går i sin mammas fotspår och bresar med benen för en slant
Citera
2023-03-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men vad håller du på med?
Finns ingen laga befogenhet att döda en människa för att han är stökig. Vad trodde OV att arbetet gick ut på? Det vimlar av påtända, psykfall, alkisar, på stan som dom måste hantera utan att strypa folket till döds. Lägg ner bara!

Nej lägger inte ner!
Att stypa ihjäl Juha det finns inget lagstöd för det!
Misshandel på bar gärning han är gripbar.
Dom skulle slagit ner Juha med batong och handfängslat denne, och överlämnad till polisen, då hade Juha levt idag!
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2023-03-09 kl. 09:31.
Citera
2023-03-09, 09:22
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Nej lägger inte ner!
Att att stypa ihjäl Juha det finns inget lagstöd för det!
Misshandel på bar gärning han är gripbar.
Dom skulle slagit ner Juha med batong och handfängslat denne, och överlämnad till polisen, då hade Juha levt idag!

Det stora problemet är att det har gödslats med OV-förordanden och majoriteten av svabbskallarna är odugliga sin uppgift. Vilket det aktuella caset är ett bevis på, dumjävlarna klarar sannolikt inte ens att lappa bilar utan att det blir bråk.

Avskum som dessa två ärthjärnor söker konflikt och gömmer sig fegt bakom brickan
Citera
2023-03-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det stora problemet är att det har gödslats med OV-förordanden och majoriteten av svabbskallarna är odugliga sin uppgift. Vilket det aktuella caset är ett bevis på, dumjävlarna klarar sannolikt inte ens att lappa bilar utan att det blir bråk.

Avskum som dessa två ärthjärnor söker konflikt och gömmer sig fegt bakom brickan

Du har inte kompetens att avgöra det!!
Det är Polismyndigheten som utbildar, och godkänner, och är förordnande och Tillsynsmyndighet för ordningsvakter. Ordningsvakter finns ju, deras Förordnande är inte indraget, alltså gör dom överlag ett bra jobb, och godkänt av Polismyndigheten.
Regeringen har redan sagt, vilket jag länkat till tidigare, att Ordningsvakter utgör ett viktigt komplement till Polisens arbete att upprätthålla den allmänna ordningen!
Citera
2023-03-09, 10:53
Medlem
Citat:
Det är Polismyndigheten som utbildar, och godkänner, och är förordnande och Tillsynsmyndighet för ordningsvakter. Ordningsvakter finns ju, deras Förordnande är inte indraget, alltså gör dom överlag ett bra jobb, och godkänt av Polismyndigheten.
Regeringen har redan sagt, vilket jag länkat till tidigare, att Ordningsvakter utgör ett viktigt komplement till Polisens arbete att upprätthålla den allmänna ordningen!
Fast i detta fallet var det väl inte Polismyndigheten som utbildade dom?
Citera
2023-03-09, 12:30
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:

Jag har mer kompetens än alla OV-grobianer tillsammans

De havererade puckon som du höjer till skyarna är avskrap till misslyckade babianer i uniform

"Upprätthålla den allmänna ordningen", hahaha - den var bra Gator och torg inklusive kollektivtrafiken skulle bli bra mycket säkrare för medborgarna UTAN dessa konfliktsökande apor som tar ut sin ilska över att ha mobbats som barn på första bästa offer de får syn på. Nä fy fan, skrota hela idén med OV, det fungerar bevisligen icke.
Citera
2023-03-09, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Nåt är ju totalt galet med tanke på Hur de resonerar. Likt PeterSoderqvist gödslar tråden med hallelujah moment om OV kommer jag fortsatt ifrågasätta att strypa ut folk.

Nåt är systemfel om det går ur folk från både forna OV-utb och sen i utb i polisen regi och skiter totalt i förbjudna grepp.
Med systemfel menas att ett galet resonemang som finns "inom väggarna"
på golvet.
Det har som sagt med rättssäkerhet att göra och inte leva rövare som om det vore anarkism i tuben. Hur utbrett?

... där vissa inom OV tycks se det som som om ok bara man är MMAare och vet vad man gör (jag har Nicko och Pulver på YT i åtanke), att I*lma resonerar att detta detta bullshitsnack har spridning:

"Fhl: I ditt förra förhör säger du att strypning/halsgrepp brukar användas när man hanterar människor som är svåra att hantera.
I: Ja, jag har ju hört det från kollegor att det brukar göras men jag har aldrig själv använt det.
Fhl: vilken kollega är det du pratar om då?
I: Både väktare och ordningsvakter. "

Hon beskriver som om det vore ett ett alternativt val:

"Han var medvetslös, tuppat av efter att kollegan strypt ut honom."

"Deras tekniker har ju ingen om helst nytta i verkliga livet och då måste du ju göra på andra sätt."

Vidare så lyckas bägge två vara totalt inkompetenta när det kommer till insikt om farorna och gör inga normala kontroller.
Att efter vid ett ingripande övergår det till vård.

Eller som OV-chefen på väktarskolan uttrycket sig:

" När dom väl lägger handfängsel på mannen så gör dom inget.
Där måste dom förstå att växla från ingripande våld till vård men dom bara ignorerar det."

De har uppenbart ingen insikt alls i riskerna med att Juha ter sig ytterst förvirrad (förutom agiterad) och att detta likaväl kan ha med akut sjukdomstillstånd att göra.

De går igenom "Thiblins utredning/ avhandling kring dödsfall vid ingripande enligt polusutbildaren.
Att långvarig kamp kan leda till syrebrist beroende* på vilken position personen är i.
Han pratar även om tryck mot bål m.m.
Han nämner riskfaktorer såsom övervikt, psykisk ohälsa, berusning och att detta sammantaget kan leda till att folk omkommer vid ingripande.

Hur de ens kan bedöma honom som det värsta i mannaminne är obegripligt. Vilket garanterat leder till att reptilhjärnan tas i bruk och de fullkomligt hoppar på honom.
I*lmas beskrivning stämmer inte med bilderna även om han gör utspel.

Jag har sett både liknande och värre fall inom min yrkesverksamhet många ggr.
Eftersom det här klientelet som inte är hanterbart hamnar på akuten.
Eftersom många drogpåverkade, överförfriskade och psykiskt förvirrade av andra orsaker likaväl ramlat in.
Där då OV absolut klarat av att hantera en storväxt person.
Inte fan behöver de varken mata in slag och ta stryptag på det här sättet.
Med betydligt fler personer i riskzon runt om.
... Och för kännedom är de inte visiterade innan heller. Det ingår nämligen inte i befogenheter innan larm dras.

Börjar fundera på om de ska komma till slagfältet och dels se hur patienter beter sig och lära sig akutsjukvård.
Förutom hur dessa OV hanterar sjövilda personer som går bärsärk.
Citera
2023-03-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Fast i detta fallet var det väl inte Polismyndigheten som utbildade dom?

Kvinnan är utbildad av Väktarskolan AB år 2020, och Mannen av Polismyndigheten i maj -2022. Före Corona hade vissa skolor tillstånd av Polismyndigheten att utbilda ordningsvakter. Under Corona var sådan utbildning inställd, men efter 13 Januari-2021 är det endast polisen som utbildar ordningsvakter, säger polisen här;
https://polisen.se/lagar-och-regler/ordningsvakter/ordningsvakt-utbildning/
Citera
2023-03-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGflashbacker
När är rättegången mot dessa två MÖRDARE?

9 maj
Citera
2023-03-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Den helt oskyldige gentlemannen Juha Hynninen hade nyss fällt en oskyldig kvinna med ett slag mot bahuvudet. Helt rätt att OV sätter hårt mot hårt mot sådant slödder.

Vad tycker du är hårt mot hårt?
Att man lätt misshandlar några stycken o får plikta med livet?
Citera
2023-03-09, 19:02
Medlem
Har inte följt tråden, men undrar bara vad kommer dom åtalas för ? Vållande ?

Tråden är för lång att gå igenom, ha lite förbarmande
Citera
2023-03-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Har inte följt tråden, men undrar bara vad kommer dom åtalas för ? Vållande ?

Tråden är för lång att gå igenom, ha lite förbarmande

Grovt vållande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in