2023-03-08, 00:56
Medlem
SMUTS!!! Hoppas på strängt straff så alla deras kollegor ödmjukar sig också, må dom alla fatta nånting.
Citera
2023-03-08, 00:59
Medlem
När är rättegången mot dessa två MÖRDARE?
Citera
2023-03-08, 06:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Exakt så ska det gå till!
Om personerna i fråga har noterat en pågående misshandel som inte är ringa, har dom skyldighet enligt Brottsbalkens 23kap 6§ att avslöja misshandeln för polisen, annars kan dom dömas upp till 2 års fängelse enligt BrB 3kap 11§;
Mr copy/paste-överdrivna-citat-för-att-försvara-OV.

Vad jag betonade var att det ses ett sammanhang angående att rädda röven via hot mot tjänsteman och att det upplevdes som ett hot.
Citera
2023-03-08, 06:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Korkat att kalla en fylltratt som springer omkring på tunnelbanan och spöar oskyldiga kvinnor för slödder. Noterat. Vad ska vi kalla Juha? Gentleman?
Reguljär.
Citera
2023-03-08, 06:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Dom två vakterna ska naturligt viss ställas inför rätten!
Juha står inte stilla som du säger, han var aktiv med att slå folk när ordningsvakterna gick av tunnelbanan;

Vittne Jirout Matus säger på sidan 90 i FUP att när han vände sig om slog Juha honom i ansiktet, när han gick därifrån såg han att vakterna ingrep mot Juha, vittnet Abdulwassie Semir tågförare säger på sidan 92, att han hörde en Kvinna som ligger på marken skrika aj, varpå ordningsvakterna skyndade fram till mannen som stod 1 meter från kvinnan, denne började boxa mot vakterna. Kvinnan på marken Angelica Bellange uppger på sidan 59 att hon vart fälld till golvet av ett slag i nacken av Juha, när hon låg på marken hörde hon ordningsvakterna kom springandes
Vad vill du ha sagt?
Vi vet redan förlopp.

Han har gett sig på två personer som kommit i hans direkta närhet.
Bägge två.
Kvinnan - när J och Juha står och dividerar, J vill att han ska gå hem.
Mannen - som går fram och frågar J hur det gick med tjejen.

Däremot sprang inte Juha kring och vevade som I*lma påstår angående begrepp som aktiv.

Det var inte folk på perrongen i den omfattning hon vill göra gällande om aktivitet.
Hon säger att Juha matade slag mot kvinnan, armbågade och slog folk.

Det borde du fundera på din mesiga semi-försvarare.
Senast redigerad av develi 2023-03-08 kl. 06:43.
Citera
2023-03-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Man kan gott jämföra attacken mot Juha med det korrekta gripandet som civila personer gjorde i Göteborg. Svartskallen som knivade jäntan hade icke en skråma.
OCH DET VAR EN KNIVBEVÄPNAD RIKTIG GALNING!

Nänä, de här två grobianerna har inte en jävla susning om hur man buntar ihop en full finne och än mindre en RIKTIG våldsman.

Tro fan att det var det läskigaste CSG-OV hade nånsin varit med om

Fy satan vilka olämpliga personer, duger knappt till att lappa bilar

Det är inte riktigt så!
Citat:

”– Jag har jobbat som vakt i Marocko, som jag kommer ifrån, så jag kan sådana grejer och visste hur jag skulle hålla.

Den första personen som kom till undsättning var en ledig polis. Sen kom en mycket stressad ordningsvakt.

– Ordningsvakten skrek ”backa” och puttade bort mig.

Men jag förstår att ordningsvakten var stressad. Jag var själv chockad över att se den svårt skadade tjejen. Jag har barn i samma ålder.

En ordningsvakt satte handklovar på misstänkta gärningsmannen och strax efter kom polisen.

Efter att ha pratat med polisen, och fått en ursäkt från ordningsvakten som puttade honom, valde Yasin att strunta i dagens planer och åka hem.

Yasin griper in. 2016 fick han ett civilkuragepris efter att ha stoppat en vansinnesattack på ett bibliotek.

Min stora dröm är att jobba som väktare i Sverige för jag vill verkligen hjälpa mina medmänniskor.”
https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/ab8wl5/yasin-grep-mannen-efter-mordforsoket-i-brunnsparken

Citera
2023-03-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Han står stilla när vakterna börjar springa, det finns video på det som är mer riktig än några vittnens minnesluckor.

Nej Övervakningskamerorna visar samma på sekunden som vittnena säger!
Enligt FUP Sidan 38 – 39 Juha slår en okänd man, 10 sekunder senare slår vakterna Juha med Batonger. Det är Polis pa Lindqvist som skriver nedan, enligt honom så slår dom Juha för att få kontroll, vilket pekar på att Polisman pa. Linqvist bedömer att Just detta våld mot Juha sker inom Laga Befogenhet!

Klockan 01:38:21, Målsägaren Slår en okänd man i ansiktet!
Klockan 01:38:21, Första Ordningsvaktspatrullen anländer precis i samband med att målsägaren slagit en man!
Klockan 01:38:31, Ordningsvakterna drar båda sina batonger och slår målsäganden mot hans ben för att få kontroll.
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2023-03-08 kl. 23:05.
Citera
2023-03-08, 23:44
Medlem
Citat:
Nej Övervakningskamerorna visar samma på sekunden som vittnena säger!
Enligt FUP Sidan 38 – 39 Juha slår en okänd man, 10 sekunder senare slår vakterna Juha med Batonger. Det är Polis pa Lindqvist som skriver nedan, enligt honom så slår dom Juha för att få kontroll, vilket pekar på att Polisman pa. Linqvist bedömer att Just detta våld mot Juha sker inom Laga Befogenhet!

Klockan 01:38:21, Målsägaren Slår en okänd man i ansiktet!
Klockan 01:38:21, Första Ordningsvaktspatrullen anländer precis i samband med att målsägaren slagit en man!
Klockan 01:38:31, Ordningsvakterna drar båda sina batonger och slår målsäganden mot hans ben för att få kontroll.

Men vad håller du på med?
Finns ingen laga befogenhet att döda en människa för att han är stökig. Vad trodde OV att arbetet gick ut på? Det vimlar av påtända, psykfall, alkisar, på stan som dom måste hantera utan att strypa folket till döds. Lägg ner bara!
Citera
2023-03-09, 02:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men vad håller du på med?
Finns ingen laga befogenhet att döda en människa för att han är stökig. Vad trodde OV att arbetet gick ut på? Det vimlar av påtända, psykfall, alkisar, på stan som dom måste hantera utan att strypa folket till döds. Lägg ner bara!
Det intressanta är även att ö-kameran i tuben är helt otillräcklig. De vidriga detaljerna är tack vare att han filmade med privat mobil. 👍
Jag har rättssäkerhet i åtanke.

Ö-kameran visar dock att I*lma ljuger om inledande skede:

" Vi kliver av på plattformen och en man står över en kvinna och matar henne med knytnävsslag. Han är väldigt aggressiv. Vi närmat oss situationen, jag skriker" avbryt".

Jag ser att han är på väg mot oss och försöker slå alla som står i hans väg. "

" (..) och han var sjukt aggressiv och när jag såg att han stod över den där kvinnan och matade henne med smällar då förstod jag att det var riktigt illa och speciellt när han började röra sig och slå alla runt omkring sig.
Det var nog det som fick mig att inse att vi kommer nog att dö. "

" Hon ligger typ och håller runt sitt huvud och han står och matar smällar mot henne. "

" vi ser en man som svingar med knutna nävar och armbågar mot alla som försöker stoppa honom."

"Han försöker slå alla han kommer åt."

"Han armbågar folk också. Sen ser vi den här kvinnan som ligger och skriker."

"han går runt och slår allt och alla."

Citera
2023-03-09, 06:08
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det intressanta är även att ö-kameran i tuben är helt otillräcklig. De vidriga detaljerna är tack vare att han filmade med privat mobil. 👍
Jag har rättssäkerhet i åtanke.

Ö-kameran visar dock att I*lma ljuger om inledande skede:

" Vi kliver av på plattformen och en man står över en kvinna och matar henne med knytnävsslag. Han är väldigt aggressiv. Vi närmat oss situationen, jag skriker" avbryt".

Jag ser att han är på väg mot oss och försöker slå alla som står i hans väg. "

" (..) och han var sjukt aggressiv och när jag såg att han stod över den där kvinnan och matade henne med smällar då förstod jag att det var riktigt illa och speciellt när han började röra sig och slå alla runt omkring sig.
Det var nog det som fick mig att inse att vi kommer nog att dö. "

" Hon ligger typ och håller runt sitt huvud och han står och matar smällar mot henne. "

" vi ser en man som svingar med knutna nävar och armbågar mot alla som försöker stoppa honom."

"Han försöker slå alla han kommer åt."

"Han armbågar folk också. Sen ser vi den här kvinnan som ligger och skriker."

"han går runt och slår allt och alla."

Helt oacceptabelt beteende av helt olämplig personal, skamfläckar som ägnade sig åt att hota vittnen till att anmäla för "våld mot tjänsteman" vilket är OVs standardförfarande. Ilma ljuger rakt upp i ansiktet på förhörsledaren medan vittnen unisont motsäger hela hennes bluffutsaga, hoppas de här jävlarna straffas och att rättsväsendet äntligen statuerar ett skarpt exempel på hur det ICKE ska gå till.

Kollar man i OVs manual så står det tydligt hur man ska hantera situationer som den aktuella, mer behöver inte sägas om det.
Citera
2023-03-09, 08:26
Medlem
Fler bilder på mördaren Ilma Alibegovic, bättre och tydligare än första bilden jag fick fram när händelsen precis hände

imgur.com

Kollegan på bilderna är inte Alex Nordin men jag lär hitta bilder på den mördaren också. Jag avskyr dessa OV sadister och deras ansikten bör hängas ut då Ilma tydligen fick jobba kvar fast på ett annat väktarbolag. Kan va bra att veta hur mördarna ser ut när dom kommer ut i samhället.
Citera
2023-03-09, 08:49
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagalakii
Fler bilder på mördaren Ilma Alibegovic, bättre och tydligare än första bilden jag fick fram när händelsen precis hände

imgur.com

Kollegan på bilderna är inte Alex Nordin men jag lär hitta bilder på den mördaren också. Jag avskyr dessa OV sadister och deras ansikten bör hängas ut då Ilma tydligen fick jobba kvar fast på ett annat väktarbolag. Kan va bra att veta hur mördarna ser ut när dom kommer ut i samhället.

Tack 👍
Vilket annat väktarbolag fick hon jobb på, helt jävla sjukt isåfall när hon är under utredning hos polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in