Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-09, 16:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag tar deras prestationer relation till resurserna som varje nation besitter. Att en fransman och nu en fransyska defilerar hem i totalen två år i rad långt före närmsta svensk/norrman är ju en otrolig prestation med tanke på det Simon/QFM hade bakom sig i form av vallare och tränare kontra miljondollarsapparaten som Sverige/Norge har bakom sig. I synnerhet med tanke på vilka otroligt överlägsna skidor Sverige och Norge har haft de senaste säsongerna. Och trots det får däng i totalen. Sverige är inte i ens i närheten av Frankrike i herrarnas nationscup och på damsidan ser det ut som att man kommer att slå både Norge och Sverige bekvämt. Lägg därtill att franska herrarna tog guld i stafetten före Norge så är det en succésäsong. Nästan i paritet med fjolårssäsongen.

Nu ser det ut som att samtliga norskor och svenskor får däng av två italienskor också. Italien som verkar ha en mer amatörmässig ledningsstab än t.o.m Frankrike. Skäms på er.

Nu tror jag inte Frankrike har så dåligt med resurser som du försöker göra gällande.
Citera
2023-03-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu tror jag inte Frankrike har så dåligt med resurser som du försöker göra gällande.
Inte om man jämför med Bulgarien, men jämfört med Sverige och Norge så är det ett stort gap. Att de svenska herrarna nu får stordäng i nationscupen av Frankrike trots att QFM och Jacquelin missar flera tävlingar är ju katastrof.

EDIT: var det förresten inte med dig jag hade konversationen om att Frankrike var tvungen att lägga ner sitt juniorlandslag pga för lite resurser förra året? Och nu påstår du att det minsann inte är så dåligt ställt.
Senast redigerad av Lexiania 2023-03-09 kl. 16:38.
Citera
2023-03-09, 16:50
Medlem
Jäkla tjat om Ponsi trots att det finns två svenskar som ligger bättre till just nu.
Citera
2023-03-09, 16:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Inte om man jämför med Bulgarien, men jämfört med Sverige och Norge så är det ett stort gap. Att de svenska herrarna nu får stordäng i nationscupen av Frankrike trots att QFM och Jacquelin missar flera tävlingar är ju katastrof.

EDIT: var det förresten inte med dig jag hade konversationen om att Frankrike var tvungen att lägga ner sitt juniorlandslag pga för lite resurser förra året? Och nu påstår du att det minsann inte är så dåligt ställt.

Historiskt sett har nog Sverige inte haft jättemycket resurser och ganska långt ifrån Norge. Visst mer resurser nu men skall nog inte överdriva det.

Och nej, det var inte med mig du diskuterade om det franska juniorlaget.
Citera
2023-03-09, 17:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jäkla tjat om Ponsi trots att det finns två svenskar som ligger bättre till just nu.

Förstår att du ogillar det då du ogillar Ponsi. Men helt rimligt tycker jag.
Citera
2023-03-09, 17:03
Medlem
Citat:
Förstår att du ogillar det då du ogillar Ponsi. Men helt rimligt tycker jag.

Nelin går ju snabbare i spåret än Ponsi, men de nämner honom knappt. Man behöver inte tycka att Ponsi är ungefär lika tråkig som att se färg torka för att tycka det är konstigt att de helt ignorerar Nelin.
Citera
2023-03-09, 17:07
Medlem
Citat:
Historiskt sett har nog Sverige inte haft jättemycket resurser och ganska långt ifrån Norge. Visst mer resurser nu men skall nog inte överdriva det.

Och nej, det var inte med mig du diskuterade om det franska juniorlaget.
Satsningen som skedde med Pichler var ju inte liten den. Sverige är utan tvekan den med näst bäst apparat i nuläget. Gapet mellan Norge och Sverige verkar vara mindre än gapet mellan Sverige och resterande nationer, bara av att gå på hur skidorna har varit de senaste säsongerna.
Citera
2023-03-09, 17:08
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Nelin går ju snabbare i spåret än Ponsi, men de nämner honom knappt. Man behöver inte tycka att Ponsi är ungefär lika tråkig som att se färg torka för att tycka det är konstigt att de helt ignorerar Nelin.

Man ska inte prata om Jesper, då börjar han missa.
Citera
2023-03-09, 17:14
Medlem
Stefan4s avatar
Fullt hus för Doll idag. Det blir väl ett "dollhouse"?
Citera
2023-03-09, 17:16
Medlem
Synd för Nelin, han kunde gott ha fått en topp-5 idag tycker jag. Men man måste ju leverera också.
Citera
2023-03-09, 17:16
Medlem
Stefan4s avatar
Jesper Nelin har ungefär lika mycket vinnarskalle som Mona Brorsson.
Citera
2023-03-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jesper Nelin har ungefär lika mycket vinnarskalle som Mona Brorsson.

Den enda med riktig vinnarskalle i svenska herrlaget är väl Samuelsson. Resten är lite mellanmjölk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in