2023-03-09, 09:00
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Utredningen visar tydligt att det är en false flag utförd av ryssar med falska pass som är skyldiga till terrordådet mot gasledningarna. Ryssarna hyrde med sina falska pass en båt i Polen och när den återlämnades till uthyraren hade terrorstatens lakejer proppat den full med spår och "bevis" som skulle rikta misstankarna åt annat håll.

Även denna ryska false flag misslyckades, vilket torde vara glasklart för varenda normal människa Odugliga är bara förnamnet.

Kan du länka till information gällande den utredningen? Du skriver "även denna false-flag" misslyckades, det implicerar att du känner till ett flertal s.k false-flags. Kan du dela mig av det du påstår dig veta eller tycker du vi ska googla på uttrycket "false-flag"+Ryssland?

Mvh
Citera
2023-03-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Om jag minns rätt gällde det där en skuld. Ryss A hade en skuld till Ryss B. Ryss B fick inga pengar och bestämde sig för att hyra några banditer och ta en båt från ett bolag som Ryss A ägde i pant. Tror att det slutade i rättegång mot Ryss B i Ryssland. Minns att jag iaf fann en rysk sida med alla bevisbilder som tagits (av rysk polis?) ombord på fartyget.

Men du minns inte hur svensk polis agerade direkt efter kapningen. De var komplett ointresserade att utreda och det var det jag syftade på.

Likheten med sprängningen är slående. Det känns ju inte precis som västerländsk underrätteklsetjänst och pollis gett allt för att få fast de skyldiga. Vad många svenskar inte vet och meidia inte vill veta är att dessa gasledningar inte bara är en viktig del i rysslands export-infrastruktur utan även en viktig del av flera länders importinfrastruktur och de är dessutom delägare. Sprängningen var inte bara ett terrorbrott mot Ryssland utan även mot andra länder. Man kan dessutom påpeka att sprängnibngen påverkat ekonomin i ännu fler länder - tex Sverige.

En annan sak i sammanhanget är den västerländska sk miljörörelsens agerande i detta. Först när det antogs att man skulle misstänka Ryssland för detta blåstes det upp som en farlig miljökatastrof för havet - sedan blev det helt tyst! Jag är inte så intresserad av naturvetenskap men vad jag förstått så motsvarar gasutsläppet av Co2/Koldioxid 25% procent av det årliga "normala" utsläppet, Det är möjligt att det är mycket möjligt att den siffran är överdriven men trots allt är det ändå konstigt att de som så vansinnigt mycket varnat för Klimatförändringar gått i taket - Greta bryr sig inte utan går runt och viftar med en urbefolkningsflagga utanför en tänkt gruva när det är hennes uppdragsgivare som är skyldiga till denna miljökatastrof. Vilka hycklare!
Citera
2023-03-09, 09:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Wolfgang Hanson på Aftontjacket har varit inne och läst och fått information till sin sammanfattning från Flashback, månne?;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8JXJQd/wolfgang-hansson-vi-far-nog-aldrig-sanningen-om-nord-stream
Citera
2023-03-09, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Kan du länka till information gällande den utredningen? Du skriver "även denna false-flag" misslyckades, det implicerar att du känner till ett flertal s.k false-flags. Kan du dela mig av det du påstår dig veta eller tycker du vi ska googla på uttrycket "false-flag"+Ryssland?

Mvh

Visst, läs själv https://www.svd.se/a/2ddc6693-81f1-38fa-9cc8-0573e13870fd/affarsman-anklagar-kreml-for-sprangda-ryska-hyreshus

Citat:
De starkaste bevisen för att Kreml, och inte tjetjenska terrorister låg bakom hussprängningarna i Moskva 4 och 9 september och i Volgodonsk den 16 september 1999, är dokument om ett misslyckat attentat i Rjzan 22 september. Det var då hyresgäster upptäckte mystiska säckar med sprängmedel i en källaruppgång och slog larm till den lokala polisen. Säckarna avlägsnades snabbt och senare förklarade Nikolaj Patrusjev, chef för Federala Säkerhetstjänsten(FSB), att "säckarna innehöll socker och att det var ett test för att kontrollera hyresgästernas vaksamhet".

Berezovskij visade bildbevis på att det var en verklig detonator och riktigt sprängmedel som placerats i Rjzan. Med sin uttalanden skulle också FSB bevisat sin delaktighet, menar han. Berezovskijs teori delas av många ryssar. Kreml var hösten 1999 i desperat behov av att lansera en ersättare på presidentposten till den allt svagare Boris Jeltsin. Ett krig där den anonyme nyutnämnde premiärministern Vladimir Putin kunde profilera sig passade därför väl in i bilden.
Efter det första Tjetjenienkriget (1994-96) fanns dock inget folkligt stöd för ett nytt krig. Redan den första husexplosionen, med över 100 döda, förändrade den inställningen. Putin framstod som en handlingskraftig ledare när han tog itu med de "tjetjenska terroristerna" och vägen till presidentposten låg öppen. Svårigheten att värdera Berezovskijs "bevis" är att dollarmiljonären själv ägnat sig åt så många högst tvivelaktiga affärer i Ryssland, politiskt, ekonomiskt och när det gäller direkt pennningstöd till tjetjenska rebeller. Han har också hamnat på kollisionskurs med makthavarna i Kreml och befinner sig sedan ett år i landsflykt i London.
Citera
2023-03-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
I din "historia" ligger ju dels att ryssarna var odugliga men hur står det till med utredarna i detta brott? När båten återlämnades påträffades en mängd spår efter de odugliga ryssarna men är det inte konstigt att utredningen inte kommit längre?

Frågan är hur många som kan vittna om den här "stora" utredningen i segelbåtens hemmahamn?

Man tänker osökt på att vid sådana här sprängningar så är det inte frågan om en stor kompakt bomb.
Utan det är lådor med TNT. Sådana finns säkert med nästan neutral flytkraft men de är byggda för ändamålet. Ett ton TNT är 50 lådor med 20 kg i varje. Eller 100 lådor med 10 kg.
Det verkar otroligt löjligt att använda en segelbåt för ändamålet minst sagt.

Som måste ha legat riktigt djupt i vattnet med 2 ton TNT ombord
Vem fan tar en segelbåt till ett sådant uppdrag ?
Ingen, utom möjligen Greta och hennes klimataktivister på kamikazeuppdrag ?

Den neutrala flytkraften gör att lådorna blir lätta att hantera i vattnet.

Men man tycker att en del av "meddelandet" är just att smällarna var så överdrivet stora ?
Vem har anledning att se till att det smäller så pass bra ? Att det är en krigsmakt som just överdriver allting de gör. Och det gör Ryssland hela tiden.

En klar överdrift var även nedskjutningen av MH17 - Totalt obegripligt alltså ?
Fruktansvärt hänsynslöst och en krigshandling i sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De sprängde givetvis inte gasledningen i syftet att folk skulle hata Ryssland utan att skapa osäkerhet inom Europa, öka gaspriset etc.

Gaspriset var ju redan högt och både NS1 och NS2 var avstängda. NS1 hade varit i drift i nästan 11 år.
Inget säger om att gaspriserna kan komma att bli fortsatt låga efter att kriget är slut.
Det är så pass billigt att producera och frakta gasen ändå.
Billigare än att producera olja förstås.

Flera av arabländerna struntade ju förr i att ta tillvara gasen, utan bara brände upp den i stora fackelskorstenar till ingen nytta.

De var lata och snåla och tänkte att de blir en massa mer rörledningar som kostar pengar, och att fler dumma ogudaktiga västerlänningar kommer dit och monterar dem.
Citera
2023-03-09, 09:20
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Visst, läs själv https://www.svd.se/a/2ddc6693-81f1-38fa-9cc8-0573e13870fd/affarsman-anklagar-kreml-for-sprangda-ryska-hyreshus

Om jag förstår dig rätt så ska jag lita på vad en Jan Blomgren på SvD påstår om Den Stora Fienden? Är det här den "utredning" du refererar till?

Mvh
Citera
2023-03-09, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Om jag förstår dig rätt så ska jag lita på vad en Jan Blomgren på SvD påstår om Den Stora Fienden? Är det här den "utredning" du refererar till?

Mvh

Hahaha, vad du är gullig - Putins lille slickepott
Citera
2023-03-09, 09:24
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Hahaha, vad du är gullig - Putins lille slickepott

Var är utredningen du refererar till?

Mvh
Citera
2023-03-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Wolfgang Hanson på Aftontjacket har varit inne och läst och fått information till sin sammanfattning från Flashback, månne?;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8JXJQd/wolfgang-hansson-vi-far-nog-aldrig-sanningen-om-nord-stream

Jag delar Wolfgang Hansons antagande att rörledningsexplosionen aldrig kommer att lösas, eftersom bevis som samlats in på havsbotten troligen bara kan spåras tillbaka till västerländska företag, som genom naiv försäljning till ryska företag är inblandade i denna falsk flagg-attack. Därför kommer denna attack aldrig att lösas, eftersom västvärlden inte via bevis kan bevisa att attacken utfördes av Ryssland.
Citera
2023-03-09, 09:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jag delar Wolfgang Hansons antagande att rörledningsexplosionen aldrig kommer att lösas, eftersom bevis som samlats in på havsbotten troligen bara kan spåras tillbaka till västerländska företag, som genom naiv försäljning till ryska företag är inblandade i denna falsk flagg-attack. Därför kommer denna attack aldrig att lösas, eftersom västvärlden inte via bevis kan bevisa att attacken utfördes av Ryssland.

Nej, det är möjligt det aldrig kommer lösas - men, jag tror mer att detta är orkestrerat från amerikanskt håll. Men, bevis för detta sitter nog bara amerikanarna och dess kollobratörer på...
Citera
2023-03-09, 09:49
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Stor chans att de gör det, det räcker att de anser att de har mer att tjäna på att spränga den, än att inte göra det. Pengarna den kostade att bygga är redan borta. Är det mer lönsamt att spränga den nu, så gör de det. Och det gjorde de.

Att folk sedan tror att de inte skulle göra det för att de redan kastat 20 "billioner" i havet spelar bara dem i händerna.

Men nu är det ju inte Ryssland som ligger bakom det utan Ukraina. 😅

Men det är intressant att se hur önsketänkande skymmer logiken i detta ämne.

För övrigt en helt absurd diskussion på P1-morgon i ämnet.
Citera
2023-03-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos

det jobbas nog febrilt för att komma med en lösning på detta som passar bäst in i bilden?
lite mellanmjölk så att det inte ger så stora ringar på vattnet?

ungefär som när man kom fram till att stig engström var skyldig till mordet på palme (och fick ett avslut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in