2023-03-08, 18:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Om Helena sa det till Ulrika i telefon, varför då lägga fram taxipengar?
Aldrig har U sagt i media att H ville gå hem, vid samtalet.
Citera
2023-03-08, 19:41
Medlem
Ja det har du rätt i Sculley! Det kan ha varit så att Helena började bli lite orolig angående hur hon skulle ta sig hem och att hon ringde Ulrika för att stämma av. Kom ihåg att BW inte var på Stadt när helena ringde hem. Hon såg att det inte var någon kvar som skulle åt hennes håll. Då har Ulrika sagt att om det inte är någon som kan följa eller skjutsa dig hem så får du väl ta en taxi. När Helena ser kön och dessutom dyker BW och HMJ upp som ska till Ekudden så är det självklart att Helena väljer det alternativet.
Viktigt i detta sammanhang är att taxispåret är mycket noggrant utrett och att Helena skulle ha tagit taxi har närmast kunnat uteslutas.
Citat:
Citera
2023-03-08, 19:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Precis! bra Sculley då har vi ju svaret:
I en artikel publicerad 2 dagar efter försvinnandet påstår BW att Helena när dom träffades utanför stadt vid 02 ska ha sagt till honom att hon ville hem för att få lite luft...
BW avslöjar sig själv här, alla hör ju hur dumt det här låter nu.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-08 kl. 19:55.
Citera
2023-03-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Jag förstår fullt ut att du tycker det låter konstigt och att du tom inte tror mig. Man kan tycka vad man vill om sådana regler. Men det är korrekt att det formellt ska vara Ekudden utanför Mariestad. Ekudden ligger utanför själva stadskärnan.
Mina kontakter har jobbat på ett flertal stora mediabolag som SVT, SR, aftonbladet, TT med flera. De sa att cheferna/reglerna på TT var hårdast på sådant här. Där ska man då tydligen som reporter skriva Danderyd utanför Stockholm till exempel. Och Ekudden utanför Mariestad. GW gillar att vara korrekt och det här passade hans ändamål perfekt nämligen att nästan ingen förstod att det är Ekudden han syftar på.
Ledsen, men Danderyd är en kommun som ligger utanför Stockholms kommun.
Om någon på TT skriver att Ekudden ligger utanför Mariestad borde de få sparken. Det är inte korrekt.
Lika lite som att det är korrekt att skriva "Gröna Lund utanför Stockholm".
Citera
2023-03-08, 21:31
Medlem
Citat:
Och varför vänta SÅÅÅ många år med att ta upp det och i början bara säga att nycklarna las ut?
Citera
2023-03-08, 22:05
Medlem
Gör en google sökning på ”Ekudden utanför Mariestad” med dessa citattecken. Då ser du att många medier inklusive TT, GP, DN skriver just så.
Grejen är att Ekudden ingår i Leksbergs distrikt. Alltså inte i Mariestads distrikt. Därav utanför Mariestad.
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ledsen, men Danderyd är en kommun som ligger utanför Stockholms kommun.
Om någon på TT skriver att Ekudden ligger utanför Mariestad borde de få sparken. Det är inte korrekt.
Lika lite som att det är korrekt att skriva "Gröna Lund utanför Stockholm".
Citera
2023-03-08, 22:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Gör en google sökning på ”Ekudden utanför Mariestad” med dessa citattecken. Då ser du att många medier inklusive TT, GP, DN skriver just så.
Grejen är att Ekudden ingår i Leksbergs distrikt. Alltså inte i Mariestads distrikt. Därav utanför Mariestad.

Ja GW kan det här, det är inte meningen att någon ska kunna lista ut vilka hans gubbar är.

Det slår mig nu att Ugglan alltid har pratat om GW i oerhört negativa termer, undra varför?...
Citera
2023-03-08, 23:03
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, SLA

https://ibb.co/XpQLtVM
https://ibb.co/QnMWqzW
https://ibb.co/4tCSckc
https://ibb.co/Sm0k2qG
https://ibb.co/BK0FZj7

P.S. Jag erkänner villigt att dessa bilder är stulna från någon annan i forumet... D.S.

Jag tar med artiklarna igen...

De båda BW och HMJ vill ju också peka på möjliga "misstänkta" redan här , så här tidigt att som de säger ungefär: "Många tjejer hade vittnat om en tid tidigare att de blivit antastade på Ekudden". Vilka kunde dessa vara då, fanns det flyktingförläggning på Ekudden då och det var detta man ville rikta finger åt ?

Var det verkligen så att tjejer hade blivit antastade där tidigare ? Eller, då om det verkligen hade varit det, då var det nog taktiskt att rikta ett finger just på det, kanske. Om vi tänker då oss BW och HMJ som GM så tillämpar de då den metod som brukar kallas: "HIDING IN PLAIN SIGHT", alltså verka då oskyldig genom att offensivt exponera sig , i och med medverkan i denna artikel. Fundering och spekulering av mig.
Citera
2023-03-08, 23:24
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Och varför vänta SÅÅÅ många år med att ta upp det och i början bara säga att nycklarna las ut?

En bra fråga bland flera som Ulrika tyvärr inte vill besvara. Har du möjlighet att posta vad som stod i tidningen om nycklar innan plånboken kom in i bilden?
Citera
2023-03-08, 23:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Dörren lämnades väl öppen och pengarna innanför dörren i hemmet, till ev. taxiresa?
H hade varken pengar till taxi eller nycklar.
Citera
2023-03-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja, allt kommer tillbaka till BW!
Men jag utesluter inte att PU var den som var chaufför eller åkte med denna kväll i bilen med H. Det kan ju vara så att dessa två eller tre, hade stor skuld till att H avled, så då har man skäl att inte skvallra, även om man inte känner varandra vidare väl.
Rubin 22 har rätt….Det börjar o slutar på BW🤔
Och sannolikt är P.U med på detta oxå..!!!
Citera
2023-03-09, 04:46
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja GW kan det här, det är inte meningen att någon ska kunna lista ut vilka hans gubbar är.

Det slår mig nu att Ugglan alltid har pratat om GW i oerhört negativa termer, undra varför?...

Tänk så länge rovfågeln styrt i denna tråd och så kommer IB03 och InkaInka in och löser fallet på nolltid och kan berätta för polisen att Helena ligger i Vänern norr om Läckö. Nu är det bara en tidsfråga innan Helena hamnar i vigd jord. Vi måste bara se till att hon som fyllde år, hon som Helena åkte till efter Stadt, berättar allt hon vet. Någon måste känna henne och få henne att berätta.

Kul när vi med järnor kan lösa ett fall tillsammans!
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-03-09 kl. 04:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in