Citat:
Ursprungligen postat av
Kacao
Tack för ditt svar. Jo, det är säkert så det ligger till med springpojkar etc. Men hur fan lyckas Rävens kumpaner värva två killar från Botkyrka som springisar för att utföra ett attentat mot någon på Botkyrka-sidan i konflikten. Det är det jag tycker verkar märkligt och jag vill försöka förstå vad som i så fall ligger bakom detta plötsliga sidbyte.
Det är lätt att glömma att det är barn vi pratar om.. inte ens säkert att de visste om vem eller varför de skulle klippa.
Sen stör det mig lite också att de häktats för medhjälp/inblandning. Kan det vara en tredje person iblandad och som polisen lyckats hålla tätt kring? Tänk logiskt också. Om det som DN skriver stämmer, att var två personer under 18 som är häktade.. Det är isåfall två personer som ej har körkort eller bil som utfört detta i sådant fall? Har de bara sprungit från platsen? Det området som detta skedde i är väldigt svårt att ta sig ifrån utan att bli upptäckt.
Det är antingen tillbaka genom hela bostadsområdet och ut på stora vägen, eller springa ner genom skogen till Flottsbro eller typ Alby. Vilket såklart inte är omöjligt, men rätt förutsägbart. De har ju knappast kört elscooter eller moppe i detta jävla snöoväder.. så var det en till person inblandad?
Poängen jag försöker komma till är att kidsen får mildare straff, därför tvingades kanske någon av de att trycka av.. fast det inte var på deras initiativ.