2023-03-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Om man kollar på 25-åringens Facebook är han stolt kurd men ändå är han med på Grekens sida. Hur förklarar idioten det (25-åringen).

Idioter brukar inte vara så bra på att förklara saker.
Citera
2023-03-08, 22:41
Medlem
Kacaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Om man kollar på 25-åringens Facebook är han stolt kurd men ändå är han med på Grekens sida. Hur förklarar idioten det (25-åringen).

Tack för intressant info. Ja, det gör det ju ännu mer oförståeligt att han skulle utföra ett hämnd-attentat mot någon som i sin tur utfört attentat mot Rävens släktingar. GM må vara kurd men jag tänker att lojaliteten mot hans uppväxtort och barndomsvänner i södra Sthlm borde vara starkare än etnisk tillhörighet i detta fallet.
Citera
2023-03-08, 22:46
Medlem
Kacaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-typ
Skulle vilja påstå att det mesta är absurt i den kriminella världen. Småkillarna blir väl utnyttjade, kan till och med vara så att "räven" givit uppdragen till en annan person som inte velat riskera sitt eget skinn och låtit två springisar göra det istället. Straffrabatter med mera.

Tack för ditt svar. Jo, det är säkert så det ligger till med springpojkar etc. Men hur fan lyckas Rävens kumpaner värva två killar från Botkyrka som springisar för att utföra ett attentat mot någon på Botkyrka-sidan i konflikten. Det är det jag tycker verkar märkligt och jag vill försöka förstå vad som i så fall ligger bakom detta plötsliga sidbyte.
Citera
2023-03-08, 22:54
Medlem
Kacaos avatar
Citat:
DN skriver att killarna är 16 samt 17 medan SVT skriver 17 samt 19, varför? Simpel felskrivning?

https://www.dn.se/sverige/sekretess-nar-tonaringar-haktades-for-inblandning-i-mord-i-tullinge/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-tonaring-haktad-for-mordet-i-tullinge

Tur att deras identitet sekretessbelagts också, inte alls ett spel för galleriet

Haha, ja annars står väl deras pappor snart på tur att bli knäppta.
Citera
2023-03-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacao
Tack för ditt svar. Jo, det är säkert så det ligger till med springpojkar etc. Men hur fan lyckas Rävens kumpaner värva två killar från Botkyrka som springisar för att utföra ett attentat mot någon på Botkyrka-sidan i konflikten. Det är det jag tycker verkar märkligt och jag vill försöka förstå vad som i så fall ligger bakom detta plötsliga sidbyte.

Det är lätt att glömma att det är barn vi pratar om.. inte ens säkert att de visste om vem eller varför de skulle klippa.

Sen stör det mig lite också att de häktats för medhjälp/inblandning. Kan det vara en tredje person iblandad och som polisen lyckats hålla tätt kring? Tänk logiskt också. Om det som DN skriver stämmer, att var två personer under 18 som är häktade.. Det är isåfall två personer som ej har körkort eller bil som utfört detta i sådant fall? Har de bara sprungit från platsen? Det området som detta skedde i är väldigt svårt att ta sig ifrån utan att bli upptäckt.

Det är antingen tillbaka genom hela bostadsområdet och ut på stora vägen, eller springa ner genom skogen till Flottsbro eller typ Alby. Vilket såklart inte är omöjligt, men rätt förutsägbart. De har ju knappast kört elscooter eller moppe i detta jävla snöoväder.. så var det en till person inblandad?

Poängen jag försöker komma till är att kidsen får mildare straff, därför tvingades kanske någon av de att trycka av.. fast det inte var på deras initiativ.
Citera
2023-03-08, 22:58
Medlem
Citat:
Haha, ja annars står väl deras pappor snart på tur att bli knäppta.

Det finns redan information tidigare i tråden om vilka det handlar om. Med största sannolikhet åtminstone.

Så det tåget har nog gått tyvärr..
Citera
2023-03-08, 23:05
Medlem
Kacaos avatar
Citat:
Det är lätt att glömma att det är barn vi pratar om.. inte ens säkert att de visste om vem eller varför de skulle klippa.

Sen stör det mig lite också att de häktats för medhjälp/inblandning. Kan det vara en tredje person iblandad och som polisen lyckats hålla tätt kring? Tänk logiskt också. Om det som DN skriver stämmer, att var två personer under 18 som är häktade.. Det är isåfall två personer som ej har körkort eller bil som utfört detta i sådant fall? Har de bara sprungit från platsen? Det området som detta skedde i är väldigt svårt att ta sig ifrån utan att bli upptäckt.

Det är antingen tillbaka genom hela bostadsområdet och ut på stora vägen, eller springa ner genom skogen till Flottsbro eller typ Alby. Vilket såklart inte är omöjligt, men rätt förutsägbart. De har ju knappast kört elscooter eller moppe i detta jävla snöoväder.. så var det en till person inblandad?

Poängen jag försöker komma till är att kidsen får mildare straff, därför tvingades kanske någon av de att trycka av.. fast det inte var på deras initiativ.

Det kan vara en trolig förklaring - att dom inte visste vem dom sköt - eller kanske rent av var tvingade. Men det var väl inget snöoväder dagen när mordet begicks så elsparkcyklar kanske användes som flyktfordon. Det är ju isf inte första gången skyttar försvunnit från en mordplats på elsparkcyklar.
Citera
2023-03-08, 23:07
Medlem
Citat:
Det kan vara en trolig förklaring - att dom inte visste vem dom sköt - eller kanske rent av var tvingade. Men det var väl inget snöoväder dagen när mordet begicks så elsparkcyklar kanske användes som flyktfordon. Det är ju isf inte första gången skyttar försvunnit från en mordplats på elsparkcyklar.

Du har rätt, tanken slog mig inte att det inte var någon snö. Känns som det snöat konstant i en vecka trots att det bara är något dygn!
Citera
2023-03-09, 00:17
Medlem
Citat:

Hello? Varför skulle de inte kunna köra bil? Om man är beredd att skjuta någon är man nog inte rädd för att torska för en olovlig körning i stulen bil.

Edit: Med det sagt är kanske bil ändå inte det bästa alternativet för sin flykt (kan inte området). Tyckte bara logiken bakom att de inte kunde köra bil för att de inte kan ha körkort var... ja... Vi behöver inte praktisera påhopp så jag skippar det
Senast redigerad av 56426 2023-03-09 kl. 00:20.
Citera
2023-03-09, 00:36
Medlem
Citat:
Pengar. Räven erbjuder cash, dem här casha in.
Citera
2023-03-09, 00:47
Medlem
Citat:

Moneytalks springpojkar går där de tjänar mer.
En annan teori är väll att dessa springpojkar har behandlats dåligt och sett möjligheten o ge tbx o tjäna på det.
Citera
2023-03-09, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56426
Hello? Varför skulle de inte kunna köra bil? Om man är beredd att skjuta någon är man nog inte rädd för att torska för en olovlig körning i stulen bil.

Edit: Med det sagt är kanske bil ändå inte det bästa alternativet för sin flykt (kan inte området). Tyckte bara logiken bakom att de inte kunde köra bil för att de inte kan ha körkort var... ja... Vi behöver inte praktisera påhopp så jag skippar det

Jag nöjer mig med att säga fair enough, du har rätt. Dock mer troligt att de sprungit genom skogen till alby eller tumba. Min gissning åtminstone är att de tagit sig genom skogen och blivit plockade med bil där av någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in