2023-03-07, 22:09
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Så man ska alltså relativisera att han inte var så etablerad kriminell när han själv valde att skjuta på en terrorpsykopats släktingar? Det var liksom inte hans val då? Och att han inte insåg att om han gav sig på någons släktingar kan det bli tillbakakaka av samma slag?
Nä, det kunde han nog inte lista ut, för han var inte så framstående.
Felet ligger helt klart hos åklagaren.

Jag menar alltså att åklagaren borde ha tänkt i ovanstående banor, om det nu inte var tydligt nog.
Citera
2023-03-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag menar alltså att åklagaren borde ha tänkt i ovanstående banor, om det nu inte var tydligt nog.

Jo, det var tydligt. Att åklagaren skulle konsekvenstänka åt gärningsmannen. Och ta i beaktande att han inte var framstående kriminell.
Och jag undrar då varför någon skulle relativisera så? Vad har det med gärningen att göra? Är han mindre skyldig till att ha skjutit på gängledarens släkt då?
Du får nog fråga storarapunzel hur det ska gå ihop?
Citera
2023-03-08, 19:29
Medlem
Citat:
Två personer häktade för medhjälp till mord samt grovt vapenbrott

Mål: B 3513-23
Södertörns tingsrätt har i dag häktat två personer på sannolika skäl misstänkta för medhjälp till mord den 2 mars 2023. Vidare har den ena personen även häktats på sannolika skäl misstänkt för grovt vapenbrott den 11 november 2022 och den andra personen häktats på sannolika skäl misstänkt för grovt vapenbrott under oktober 2022. Tingsrätten har funnit anledning att besluta om fortsatt sekretess avseende de häktade personernas identitet.
Sannolika skäl är den starkare misstankegraden. Åtal ska vara väckt senast den 5 april 2023, om inte åklagaren dessförinnan kommer in med en begäran om åtalsförlängning.

https://www.domstol.se/nyheter/2023/03/tva-personer-haktade-for-medhjalp-till-mord-samt-grovt-vapenbrott/

Jag vet inte varför det står 2 mars men det är rätt målnummer.
Citera
2023-03-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
https://www.domstol.se/nyheter/2023/03/tva-personer-haktade-for-medhjalp-till-mord-samt-grovt-vapenbrott/

Jag vet inte varför det står 2 mars men det är rätt målnummer.

För dom greps några timmar efter skjutningen
Citera
2023-03-08, 20:22
Medlem
Kacaos avatar
Kan någon förklara lojalitetsbanden kring skjutningen i Tullinge? Som jag uppfattat det var skjutningen en hämnd för att sonen i Tullinge-familjen utfört ett attentat mot släktingar till Kurdiska Räven. Men skjutningen av pappan i Tullinge begicks av två personer med kopplingar till Botkyrka/Vårby-nätverket. Kan detta verkligen stämma? Botkyrka/Vårby har ju tidigare varit allierade med Dalen-nätverket, bla i kidnappningen av Einar. Dom här Tullinge-killarna borde ju rimligtvis stå på Dalens/Grekens sida i den här konflikten? Eller har jag rört ihop allting som vanligt?

Tacksam för alla svar.

//
Citera
2023-03-08, 20:54
Medlem
DN skriver att killarna är 16 samt 17 medan SVT skriver 17 samt 19, varför? Simpel felskrivning?

https://www.dn.se/sverige/sekretess-nar-tonaringar-haktades-for-inblandning-i-mord-i-tullinge/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-tonaring-haktad-for-mordet-i-tullinge

Tur att deras identitet sekretessbelagts också, inte alls ett spel för galleriet
Citera
2023-03-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacao
Kan någon förklara lojalitetsbanden kring skjutningen i Tullinge? Som jag uppfattat det var skjutningen en hämnd för att sonen i Tullinge-familjen utfört ett attentat mot släktingar till Kurdiska Räven. Men skjutningen av pappan i Tullinge begicks av två personer med kopplingar till Botkyrka/Vårby-nätverket. Kan detta verkligen stämma? Botkyrka/Vårby har ju tidigare varit allierade med Dalen-nätverket, bla i kidnappningen av Einar. Dom här Tullinge-killarna borde ju rimligtvis stå på Dalens/Grekens sida i den här konflikten? Eller har jag rört ihop allting som vanligt?

Tacksam för alla svar.

//
Det rör sig från lojalitet för sitt området till anställd hos importören.. mer utvecklad/mogen kriminalitet. 3 stora importören kvar skulle jag säga.
Citera
2023-03-08, 21:02
Medlem
Citat:

Tacksam för alla svar.

//

Har rätt dålig koll själv. Men en snabb observation jag gjorde nyss är att ena MGM som då ska vara en rappare, har gjort en låt med artisten "Nilo". Den artisten följs av Einar på instagram och även en låt tillsammans med Einar tror jag. Spontant tänker jag att om en artist samarbetar med en annan artist, måste det väl betyda att de är på god fot med varandra?
Citera
2023-03-08, 22:12
Medlem
Kacaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Det rör sig från lojalitet för sitt området till anställd hos importören.. mer utvecklad/mogen kriminalitet. 3 stora importören kvar skulle jag säga.

Tack för svar! Men om det är så det ligger till kommer ju dom här bröderna som sköt Tullingepappan aldrig kunna sätta sin fot i Botkyrka igen. Verkar ju sällsynt korkat att byta sida till Räven när dom själva har kopplingar till Botkyrka/Vårberg-nätverket och kommer från södra Sthlm. Dessutom är det väl ingen i Botkyrka/Vårby-nätverket som får sina importvaror från Kurdiska Räven så jag förstår inte varför någon därifrån skulle utföra ett attentat för Rävens räkning.

//
Citera
2023-03-08, 22:16
Avslutad
Om man kollar på 25-åringens Facebook är han stolt kurd men ändå är han med på Grekens sida. Hur förklarar idioten det (25-åringen).
Citera
2023-03-08, 22:18
Medlem
Kacaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-typ
Har rätt dålig koll själv. Men en snabb observation jag gjorde nyss är att ena MGM som då ska vara en rappare, har gjort en låt med artisten "Nilo". Den artisten följs av Einar på instagram och även en låt tillsammans med Einar tror jag. Spontant tänker jag att om en artist samarbetar med en annan artist, måste det väl betyda att de är på god fot med varandra?

Tack för ditt svar! Ja, det låter logiskt att de två bröderna iom sin koppling till Botkyrka/Vårberg även har lojalitetsband till Dalen-nätverket. Men mot den bakgrunden ter det sig smått absurt att dessa killar plötsligt skulle utföra ett attentat för Rävens räkning.
Citera
2023-03-08, 22:23
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar! Ja, det låter logiskt att de två bröderna iom sin koppling till Botkyrka/Vårberg även har lojalitetsband till Dalen-nätverket. Men mot den bakgrunden ter det sig smått absurt att dessa killar plötsligt skulle utföra ett attentat för Rävens räkning.

Skulle vilja påstå att det mesta är absurt i den kriminella världen. Småkillarna blir väl utnyttjade, kan till och med vara så att "räven" givit uppdragen till en annan person som inte velat riskera sitt eget skinn och låtit två springisar göra det istället. Straffrabatter med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in