Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Mina
egna ord var: "Ja, hindret i kvadraten döljer den nedre delen av Turning Torso när målet flyttas då observatörens kvadrat är oförändrad medan målets kvadrat är förändrad. Det är bevisat med den inversa kvadratlagen."
Men du förstår inte såklart, så igen: hindret (vattnet) är oförändrat i förhållande till observatören men avståndet till målet (Turning Torso) är förändrat. Det är bevisat.
Det var du som tillförde tråden denna video om Turning Torso som bevis för hur jorden var rund och självfallet med sedvanlig arrogans, alltså inte dina
egna ord. Men nu har jag vänt detta emot dig, du bör således hitta nåt nytt att orera om som såklart inte är dina
egna ord, annars framstår du som kognitivt mindervärdig.
Glad sommar!

Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Nej, nu ljuger du igen. Jag har ju förklarat för dig att Turning Torso försvinner därför att hindret som är vattnet är oförändrat i förhållande till observatören, medan avståndet till målet som är Turning Torso är förändrat. Hindret döljer målet nerifrån och upp, det är bevisat med den inversa kvadratlagen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Inversa_kvadratlagen
Ni båda säger att jorden är ett klokt, grattis!
Ni båda förklarar varför halva TT döljs mer och mer av vattnet ju längre ifrån observatören är TT med hänvisning till inversa kvadratlagen som förklaring.
Och på detta vis erkänner ni att ni båda vet och anser att jorden är ett klot. Härligt!
För hur hade det betet sig med kvadratlagen på en platt jord respektive klotformad jord?
Alltså är nu frågan till er båda:
Påstår ni två att halva TT kommer döljas mer och mer ju längre ifrån observatören är från TT på en platt jord med kvadratlagen i fokus. Ett ja eller nej med en förklaring efteråt.
Låt mig gissa, ingen av er ”två” kommer svara på frågan med ja eller nej. Ni kommer svara något om ställda frågor, att jag inte har svarat på något eller så blir det åter en upprepning av allt som redan har sagts.