Citat:
Ursprungligen postat av
4shoshin
Du pratar om låg lön där det handlar om en normal lön och du kan inte ens definiera vad som är en låg lön.
Med andra ord, du kan alltså inte ens förklara vad du pratar om.
Finns det någon annan som inte förstod vad jag skrev?
Undras var 4shoshin stupade. Kanske på att själv räkna ut skuldkvoten. Men behöver ju klara de fyra räknesätten.
Men jag hjälpte ju till med det för den som hade 25k i inkomst. Borde ha räckt tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
4shoshin
Dessutom pratar vi om ett lån som beviljats när räntan var nära noll och kraven annorlunda än idag men ändå stoppar du in siffrorna i dagens räknesnurra och tror du ska få fram en bra förklaring.
Det stod i media häromdagen att bankerna inte ändrat lånebeloppen nämnvärt utan avvaktar. Därmed blir det relevant att göra som jag skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av
johnez
Hypoteket gav mig ett lånelöfte för några månader sen som var högre än det jag fick hos SBAB, så det stämmer inte, iaf inte för mig.
Påståendet sträcker sig tillbaka i tiden. Men behöver inte vara sant just nu.
Det är inte heller givet att SBAB lånade ut mest till precis alla, varje dag tidigare.
SBAB är statligt och behöver inte bry sig om risker för ägarna. Eventuella förluster dumpas bara på skattebetalarna. Det har gjort att SBAB tagit mer risk och lånat ut mer.