Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Det fetade. Varför tror du inte det?
Oavsett om MH varit vaken eller inte, skulle väl det vara en stor risk för JJ att antingen skulle MH vakna till detta och gripas av panik eller om MH redan var vaken ( medverkat eller inte) så skulle MH inte klara av att vara ensam med en döende person och göra något dumt (dvs rätt grej) som att ringa efter hjälp eller be grannarna om hjälp.
Om man ör i en lgh med en person som behöver hjälp, då borde det normala vara att göra det om det fanns minsta liv i Tove?
Jag försöker tänka mig in i hur det skulle vara för tjejerna och hur JJ skulle tänka.
Min känsla är att JJ har stark kontroll på läget. Hon agerar blixtsnabbt. Hon verkar göra rätt sak för att dölja sitt brott steg för steg. Utom att stänga av mobilerna. Och förstås att slänga ut lögner till höger och vänster. Men hon är van att manipulera och komma undan.
Jag tror att hon är en person som är organiserad och lösningsorienterad. Hon styr och ställer, och försöker från sekund ett att sudda ut de spår hon kan. Hon är inte en person som skulle riskera att MH skulle göra något som JJ själv inte har koll på.
Om Tove redan är död, är det även då en risk förr JJ att lämna henne. Nu har JJ redan sagt till grannen att kompisen kräktes och låg efter fallet, men man kan väl undra varför MH inte också följde med?
Grannen kan ju inte gärna veta hur många de är i lgh? Och det borde vara en bättre lösning?
Men JJ kan ha hotat MH med att skylla på henne och att det enda som fanns nu att göra var att låtsas som ingenting ( åka med grannen) och sedan dumpa kroppen för att slippa straff. I princip var MH utlämnad till att JJ skulle fixa allt med hennes hjälp.
Min känsla och tro bara.