2023-03-08, 13:22
Medlem
zxcvb45s avatar
Jaha så när är rättegången?
Citera
2023-03-08, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det fetade. Varför tror du inte det?

Oavsett om MH varit vaken eller inte, skulle väl det vara en stor risk för JJ att antingen skulle MH vakna till detta och gripas av panik eller om MH redan var vaken ( medverkat eller inte) så skulle MH inte klara av att vara ensam med en döende person och göra något dumt (dvs rätt grej) som att ringa efter hjälp eller be grannarna om hjälp.

Om man ör i en lgh med en person som behöver hjälp, då borde det normala vara att göra det om det fanns minsta liv i Tove?

Jag försöker tänka mig in i hur det skulle vara för tjejerna och hur JJ skulle tänka.

Min känsla är att JJ har stark kontroll på läget. Hon agerar blixtsnabbt. Hon verkar göra rätt sak för att dölja sitt brott steg för steg. Utom att stänga av mobilerna. Och förstås att slänga ut lögner till höger och vänster. Men hon är van att manipulera och komma undan.

Jag tror att hon är en person som är organiserad och lösningsorienterad. Hon styr och ställer, och försöker från sekund ett att sudda ut de spår hon kan. Hon är inte en person som skulle riskera att MH skulle göra något som JJ själv inte har koll på.

Om Tove redan är död, är det även då en risk förr JJ att lämna henne. Nu har JJ redan sagt till grannen att kompisen kräktes och låg efter fallet, men man kan väl undra varför MH inte också följde med?

Grannen kan ju inte gärna veta hur många de är i lgh? Och det borde vara en bättre lösning?

Men JJ kan ha hotat MH med att skylla på henne och att det enda som fanns nu att göra var att låtsas som ingenting ( åka med grannen) och sedan dumpa kroppen för att slippa straff. I princip var MH utlämnad till att JJ skulle fixa allt med hennes hjälp.

Min känsla och tro bara.
Citera
2023-03-08, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Men frågan om det finns likhundar i Sverige är knappast relevant för den här tråden, och i vilket fall som helst så är det något som redan diskuterats i tråden.

Det kanske det har, men alla har inte varit med i tråden sedan start.

Nu tror jag personligen att en likhund har använts för att tidigt arbeta utifrån bra förutsättningar.

Men det är väl inget vi vet säkert, dvs i vissa fall har man fått avstå från att låna in liksökhund pga av brist på sådan i Sverige.
Citera
2023-03-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oavsett om MH varit vaken eller inte, skulle väl det vara en stor risk för JJ att antingen skulle MH vakna till detta och gripas av panik eller om MH redan var vaken ( medverkat eller inte) så skulle MH inte klara av att vara ensam med en döende person och göra något dumt (dvs rätt grej) som att ringa efter hjälp eller be grannarna om hjälp.

Om man ör i en lgh med en person som behöver hjälp, då borde det normala vara att göra det om det fanns minsta liv i Tove?

Jag försöker tänka mig in i hur det skulle vara för tjejerna och hur JJ skulle tänka.

Min känsla är att JJ har stark kontroll på läget. Hon agerar blixtsnabbt. Hon verkar göra rätt sak för att dölja sitt brott steg för steg. Utom att stänga av mobilerna. Och förstås att slänga ut lögner till höger och vänster. Men hon är van att manipulera och komma undan.

Jag tror att hon är en person som är organiserad och lösningsorienterad. Hon styr och ställer, och försöker från sekund ett att sudda ut de spår hon kan. Hon är inte en person som skulle riskera att MH skulle göra något som JJ själv inte har koll på.

Om Tove redan är död, är det även då en risk förr JJ att lämna henne. Nu har JJ redan sagt till grannen att kompisen kräktes och låg efter fallet, men man kan väl undra varför MH inte också följde med?

Grannen kan ju inte gärna veta hur många de är i lgh? Och det borde vara en bättre lösning?

Men JJ kan ha hotat MH med att skylla på henne och att det enda som fanns nu att göra var att låtsas som ingenting ( åka med grannen) och sedan dumpa kroppen för att slippa straff. I princip var MH utlämnad till att JJ skulle fixa allt med hennes hjälp.

Min känsla och tro bara.

Tänker att MH inte följer med eftersom inte hon var så berusad som JJ påstod till grannen. Men hade ju varit en smartare idé från början. Men då hade det varit svårare att förklara alla höga smällar 😁
Citera
2023-03-08, 13:55
Medlem
SloppySecondss avatar
notknapparen: Kan kärleksrelationen vara orsaken med tanke på elda-dörr tillvägagångsättet.
Tycker det är lite: "Jag är arg och ledsen och gör något utöver det vanliga" (För att få sin vilja igenom)

Har du tänkt på hur vissa bestämmande personer/narcissister är de skaffar maskot/lammkött för att lära upp och bli likvärdig för att sedan förgöra.. ungf. "vänder på steken" för att få (maskot/lammkött) att se ut som den onde eller se hur den hanterar problemet som uppstått.

JJs pappa var/är den personen som exempel.

Mats Löfving varning på - JJ.
Citera
2023-03-08, 13:57
Medlem
Och det har dom hållet fast vid, MH gör det än.. ”lämnar” JJ ensam till att ha varit den enda vaken och nykter vid tillfället för Toves död. Även om det antagligen är bullshit. Är väl mycket därför man tidigt fått känslan av att JJ styr och är navet i hjulet för hela brottet.
Citera
2023-03-08, 14:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Och det har dom hållet fast vid, MH gör det än.. ”lämnar” JJ ensam till att ha varit den enda vaken och nykter vid tillfället för Toves död. Även om det antagligen är bullshit. Är väl mycket därför man tidigt fått känslan av att JJ styr och är navet i hjulet för hela brottet.
Min uppfattning är iofs. att "Vill ha, Vill ha mer" - JJ som driver pappan (Navet, strukturen)

Tror han är riktigt trött på driva en energi-tjuv med tanke på jobbet han har
Citera
2023-03-08, 14:07
Medlem
När blir åtalet?
Citera
2023-03-08, 14:07
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Troligen efter påsk.
Citera
2023-03-08, 14:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tänker att MH inte följer med eftersom inte hon var så berusad som JJ påstod till grannen. Men hade ju varit en smartare idé från början. Men då hade det varit svårare att förklara alla höga smällar 😁

Visst kan det var på det viset. Och att JJ inte kom på att hon kunde påstå att det var ytterligare en person där inne, dvs inte MH.

Det återstår att se hur tjejerna beskriver det hela.
Citera
2023-03-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Min känsla och tro bara.

Mina två fetningar som jag vill kommentera.

Jag håller med dig, och det talar iså fall för att M var med på tåget. Annars hade J inte lämnat henne ensam i lägenheten med möjlighet att larma. Nu hade M, J s fulla förtroende att vakta liket medans J åkte till McD. Enligt mig finns ingenting som tyder på att dom inte var samspelta genom hela förloppet.

När J lämnade lägenheten efter mordet så gjorde hon det förmodligen för att flytta på cykeln, göra sig av med mobilen, köra fram bilen. När J stötte ihop med grannen i trappan behövde hon komma på en nödlögn och då blev M den fulla kompisen som hade ramlat och spytt, som då inte kan följa med till McD utan behöver vara hemma och sova.
Senast redigerad av Heretic77 2023-03-08 kl. 14:34.
Citera
2023-03-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
När blir åtalet?

Inlägg 1, sida 1, FAQ och aktuell status i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in