2023-03-08, 12:30
Avslutad
Tone är en han oavsett vad han kallar sig själv

* ser ut som en man
* tänker som en man
* kallas han på mrkoll
Citera
2023-03-08, 12:30
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Är hens pod riktad till barn? Om inte, varför får ni panik? Flashback:are är tydligen inte förtjusta i yttrandefrihet.

Det finns nog ingen sådan tanke rörande målgrupp men om du kollar på titlarna så är det väl uppenbart att de riktar sig till yngre personer.

Tone är ju knappast en intellektuell gigant men han förstår att han är sitt egna varumärke.
Och ju mer han syns desto mer pengar håvar han in.
Om detta är genom underhållningsprogram, mello,vlogga, eller marknadsföra något godis struntar han nog fullständigt i.
Faktum kvarsår att barn i mellanstadieåldern följer honom och med detta kan borde man kunna utkräva ansvar.

Om han nu skall hålla på och äckla sig, så bör han distansera sig från barnkultur.
Han bör inte gå på youtube-galor med målgrupp 7-13 år.
Han bör inte låta sig intervjuas i tidningar och tv-inslag riktade till barn.
Citera
2023-03-08, 12:33
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Tone är en han oavsett vad han kallar sig själv

* ser ut som en man
* tänker som en man
* kallas han på mrkoll
Okej, vi noterar att du som kille kan ha lite härligt bögsex med honom. Nöjd?
Citera
2023-03-08, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Okej, vi noterar att du som kille kan ha lite härligt bögsex med honom. Nöjd?

Mitt användarnamn borde ge dig en hint att jag är en kvinna.
Citera
2023-03-08, 12:41
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerityHeathbar
"Influencern, programledaren och artisten Tone Sekelius deltar på lördag för andra året i rad i Melodifestivalens final. Samtidigt som transkvinnan profilerar sig som en barnidol poddar denne om analsexförberedelser, tillfälliga sexuella förbindelser och om hur äckliga och ”privilegierade” heterosexuella män är".

Mer från artikeln.

"Senare i samma avsnitt berättar Tone om hur man kan förbereda sig inför analsex genom att skruva av munstycket på duschslangen och trycka denna mot rektum – sedan gå på toaletten och – sedan upprepa duschslangsprocessen ytterligare en gång.

– Sen så basically kör du upp vatten i din analöppning och sköljer ur den. Så du sköljer liksom inte ut dina tarmar inifrån och ut utan bara där någonting ska föras upp så att det är rent.

– För mig så är det vatten – toalett – vatten. Jag är klar på fem minuter… Jag personally likes a clean asshole on my self and on the one i am interacting with."

https://nyadagbladet.se/kultur/transsexuell-barnidol-poddar-om-analskoljningar-och-oralsex/

Hur ser du som förälder på att att din barns favoritartist ger tips om analsköljningar samt berättar om hur hon utför oralsex ?

Är Tone att betrakta som en sund förebild för dina barn? (Hennes fans är ju ofta dagisbarn)

Efter att ha läst artikeln kommer du införa en sund cancelkultur hemma och bojkotta melodifestivalen nu på lördag? samt förbjuda dina barn att följa Tone på Youtube och Instagram?

Eller tycker du tvärtom? Att TS är en mossig gammal gubbe som bör inse att det är 2023?

(Mod får gärna flytta tråden om den är lagt i fel forum men jag gjorde så gott jag kunde)

Tror kanske inte just detta var riktat mot barn.
Citera
2023-03-08, 12:42
Avslutad
Varför tyckte journalisten att det var relevant att diskutera förberedelse inför analsex i en artikel om dens uppträdande i Melodifestivalen?

”Jag personally likes”
Citera
2023-03-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerityHeathbar
"Influencern, programledaren och artisten Tone Sekelius deltar på lördag för andra året i rad i Melodifestivalens final. Samtidigt som transkvinnan profilerar sig som en barnidol poddar denne om analsexförberedelser, tillfälliga sexuella förbindelser och om hur äckliga och ”privilegierade” heterosexuella män är".

Mer från artikeln.

"Senare i samma avsnitt berättar Tone om hur man kan förbereda sig inför analsex genom att skruva av munstycket på duschslangen och trycka denna mot rektum – sedan gå på toaletten och – sedan upprepa duschslangsprocessen ytterligare en gång.

– Sen så basically kör du upp vatten i din analöppning och sköljer ur den. Så du sköljer liksom inte ut dina tarmar inifrån och ut utan bara där någonting ska föras upp så att det är rent.

– För mig så är det vatten – toalett – vatten. Jag är klar på fem minuter… Jag personally likes a clean asshole on my self and on the one i am interacting with."

https://nyadagbladet.se/kultur/transsexuell-barnidol-poddar-om-analskoljningar-och-oralsex/

Hur ser du som förälder på att att din barns favoritartist ger tips om analsköljningar samt berättar om hur hon utför oralsex ?

Är Tone att betrakta som en sund förebild för dina barn? (Hennes fans är ju ofta dagisbarn)

Efter att ha läst artikeln kommer du införa en sund cancelkultur hemma och bojkotta melodifestivalen nu på lördag? samt förbjuda dina barn att följa Tone på Youtube och Instagram?

Eller tycker du tvärtom? Att TS är en mossig gammal gubbe som bör inse att det är 2023?

(Mod får gärna flytta tråden om den är lagt i fel forum men jag gjorde så gott jag kunde)
Bara en fråga.
Är det Tone som profilerar sig som barnidol eller är det barn som ser henne som en förebild?
Citera
2023-03-08, 13:02
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Tror kanske inte just detta var riktat mot barn.

Som sagt en stor de som följer hans Youtube-kanal (där han troligen berättat om att han poddat) är barn och då han är sitt egna varumärke så borde han tänka efter gällande vad han poddar om.
Citera
2023-03-08, 13:08
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Alla som håller på med sånt här djävulsarbete borde bli klassade som sexualförbrytare och stängas in på livstid.

Alla HBTQ-människor borde klassas som sexualförbrytare i ett normalt samhälle.

Det är ingen slump att väldigt, väldigt många bögar även är pedofiler. Titta bara på Dumpen.

Det är degenererade missfoster hela bunten.
Senast redigerad av Zloth 2023-03-08 kl. 13:16.
Citera
2023-03-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är alltså jag som heterosexuell man som är äcklig, och inte en person som offentligt pratar om hur man sköljer rent sin anal och sina tarmar med en duschslang.

Ok.

Vaddå, sköljer en man rent sin ändtarm före han får en annan mans kuk uppkörd där så är man knappast äcklig...

Däremot en heterosexuell man som har kvar slidsekret på kuken efter ett samlag är vidrig. Det är nya tider nu farfar!

Citera
2023-03-08, 13:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det är väl ett ganska naturligt steg för någon som tassar fram att först komma ut som homosexuell och senare våga ta steget fullt ut?

Tone är fräsch och har ett feminimt kroppsspråk, inte märkligt att män attraheras av henne.

Ingen förutom bögar skulle attraheras av honom. Sedan kan han försöka leka hur feminin han vill, men en spade kommer alltid att vara en spade.
Citera
2023-03-08, 13:18
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Bara en fråga.
Är det Tone som profilerar sig som barnidol eller är det barn som ser henne som en förebild?

Finns en växelverkan där såklart.
Men om du inledningen på detta klipp från på "Heyou Festival" som beskrivs som "Sveriges största evenemang för barn och unga. Platsen där du träffar dina idoler från sociala medier".
Så ser du att snittåldern kanske är nio år bland besökarna ?

https://www.youtube.com/watch?v=ZR2iv76-VyA

Vem röstades fram som årets förebild 2022?
Tone!
Med motiveringen ""För den grymma pionjär hon är i vårt samhälle. Vi kan inte komma på en människa som på ett enklare sätt visar upp att alla människor själva ska få bestämma sin väg och vem de är. Om det är någons väg vi vill gå på så är det Tones", stod det i motiveringen inför lördagens prisutdelning."

https://www.vxonews.se/vaxjo/tone-sekelius-ar-arets-forebild-2ff24d86/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in