2023-03-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Det måste inte nödvändigtvis vara CompTIA, går bra med gratis cert också sålänge du lär dig något. Men visst, du får ju anstränga dig lite kanske o panta burkar eller sälja röven.
Har du tips på nån kurs med gratis cert?
Citera
2023-03-08, 09:31
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Hur ska jag ha råd med cert när jag inte ens har råd med räkningar eller mat?

Finns massa gratis cert, googla på Microsoft Virtual Training days. Medverka på 1-2 dagar föreläsning och få voucher för att skriva cert.
Citera
2023-03-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Jag förstår inte riktigt. Är det för mycket begärt att någon ska ha skjorta och skit på sig? Vad betyder skit i det här fallet? Att man ska ha jeans eller chinos på sig och inte mjukisbrallor?
Ska man ha skjorta på sig?
Citera
2023-03-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ska man ha skjorta på sig?

Det låter jag vara osagt. Däremot blir jag lagom konfunderad om man tycker att det är jobbigt att faktiskt klä sig vardagligt med skjorta och chinos eller jeans.
Citera
2023-03-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Det låter jag vara osagt. Däremot blir jag lagom konfunderad om man tycker att det är jobbigt att faktiskt klä sig vardagligt med skjorta och chinos eller jeans.
Vad har folk om de inte har jeans på sig?
Citera
2023-03-08, 12:01
Medlem
dragonsneezes avatar
Citat:
Varför är det så jävla svårt att få jobb inom IT, ens som support eller tekniker? Det tjatas ju om att 90.000 it-tekniker eller liknande, behövs under en 2-årsperiod och att folk sticker från branschen. Varför vill de då inte anställa? Varför är de så jävla kräsna och varför är de så jävla snåla med lönen?
För att IT tekniker är inte längre något bristyrke.

Det enda du kan hoppas bli inom IT numera är antingen systemutvecklare eller programmerare. Sen är större delen av alla IT jobb bara massa bemanningsföretags trams.
Citera
2023-03-08, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dragonsneeze

Det enda du kan hoppas bli inom IT numera är antingen systemutvecklare eller programmerare. Sen är större delen av alla IT jobb bara massa bemanningsföretags trams.

Det är verkligen inte det enda du kan bli, 100% av min klass som studera nätverksteknik jobbar idag som konsulter eller ingenjörer. Folk bara går på rykten och stereotyper, ingen som skriver som du vet hur det faktiskt ser ut i branschen.

Googla på CCNA, CCNP, CCIE.
Citera
2023-03-11, 17:46
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonsneeze

Programmeringsjobben är också svåra att få in foten på idag, om man saknar erfarenhet. Det är för många juniorer och för få platser.

Jag känner väldigt många som pluggat till detta och nu upptäckt hur det står till.
Citera
2023-03-11, 17:56
Medlem
3erikads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Programmeringsjobben är också svåra att få in foten på idag, om man saknar erfarenhet. Det är för många juniorer och för få platser.

Jag känner väldigt många som pluggat till detta och nu upptäckt hur det står till.
Då ska du se filmindustrin, där snackar vi kontakter kontakter kontakter. Annars är du körd.

En bransch där utbildning betyder nada.
Citera
2023-03-12, 00:40
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3erikad
Då ska du se filmindustrin, där snackar vi kontakter kontakter kontakter. Annars är du körd.

En bransch där utbildning betyder nada.
Ja, men å andra sidan så är det något folk förväntar sig innan de ger sig in i branschen. Inom tech så tror folk att branschen kommer skrika efter dem, som de gör efter mer seniora personer med mycket erfarenhet. Men det är precis tvärtom.
Citera
2023-03-15, 19:34
Medlem
https://jobb.blocket.se/ledigt-jobb-i-ostersund/onepartnergroup-jamtland-ab/supporttekniker/2084988#6

Sista ansökningsdag är idag.
Citera
2023-03-17, 22:49
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Kul tråd! Och då menar jag "ytterligare en aspie som ragar över att han inte får 100.000 i månaden och dagliga avsugningar av en blondin för att spela WoW".

"Facken säger att jag skall ha så här mycket, REEEEEE!", ja, jo, de säger det. Och alla vi andra begriper att det är ett spel för gallerierna.

"Jävla snålkukföretag som inte ger mig massor av hög lön, REEEEEE!", från någon som (i stort sett) saknar utbildning, har inte ens matte B. Saknar dessutom (i stort sett) arbetslivserfarenhet och tycker han är märkvärdig för att han kan "återställa lösenord". Jaja
"Jävla företag som inte har sitt huvudkontor runt hörnet från mig, REEEE!", just det, för det är ju alla andra som skall anpassa sig till var du behagar bo, mhm, sure. Du har aldrig funderat på... varför... kontoren ligger där de ligger? Eller det kanske är en del av...

"Den jävla sossekonspirationen! De suger ut oss med sina skatter! RAAAAGE!", där har vi det, det är de absurda skatterna som berövar dig chansen att ha ditt drömyrke som telefonsupport på ICA, tjäna 50.000 i månaden, och ha jobbet om hörnet. Mhm. Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in