Citat:
Ursprungligen postat av
c0mbiner
Vad är egentligen lämplig klädsel på intervju för it-yrken/it-support 1st/2nd line?
Bild har jag i cv´t. Sjukt att man skulle bli diskad om man är ful. Utseendet påverkar ju inte ens kunskaper.
Vissa bryr sig inte så länge man inte klär sig som en riktig slacker. Vissa vill att man har skjorta och skit. Det är väldigt svårt att säga. Alla har fördomar har jag märkt och får ofta höra fördomarna förr eller senare.
IT-support borde inte vara så svårt att få egentligen för det finns alltid behov av supportpersonal. Samtidigt så kanske det är många sökande idag.
Bild i CV:t är alltid bra för då går du före folk som inte har bild. Tyvärr så är det så och som någon annan skrev här så prioriteras kvinnor just för att IT är sån mansdominerad bransch.
Håller med dig i att utseende inte påverkar ens kunskaper. Tråkiga är att sånt skiter flesta HR och rekryterare i.
Jag ger alla en chans oavsett ålder, utseende, bakgrund etc. Flesta sköter sig första veckorna men efter 2-3 månader så blir dom flesta bekväma och det är då man märker vad det är för person.
Sök bara massa jobb så kommer du tillslut hitta något! Är du villig att flytta då har du mycket större chans att fixa jobb.
Lycka till och ge inte upp!