Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Blev rättegång och halvbrodern dömdes till fängelse och skadestånd . Mamman stack själv till Thailand efter att hon skrivits ut från sjukhuset och kom sedan tillbaka och tog med sig den äldre dottern. Blev LVU bland annat för att mamman bara lämnat barnen och dessutom klart och tydligt talat om att att det var fel att dottern gjort abort
Men nu fattar jag ingenting, döttrarna blev väl frivilligt placerade i familjehem när mamman lades in på sjukhus??
Så döttrarna var väl frivilligt placerade i familjehem när mamman kom ut från sjukhuset??
Kan det ha varit så, att socialtjänsten "krånglade" om huruvida mamman skulle få ta hem barnen igen?? Och då kanske mamman tog en kanske välbehövlig semester i Thailand medans hon väntade på att soc skulle bestämma sig om barnen fick flytta hem igen, eller inte?
Mamman tillhör ju en (i mitt personliga tycke) en religiös sekt där abort väl är ett brott mot Gud?
Så du tycker att religionsfrihet inte ska gälla denna mamma?? Ska religionsfrihet bara gälla vissa personer, eller hur har du tänkt dig det?
Själv är jag riktigt inbiten ateist (ligger i generna t o m), men jag försvarar religionsfriheten för andra!