Citat:
Tänker också på uttrycket. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
Å andra sidan har jag aldrig varit så dåligt klädd som året jag bodde i i Stockholm och försökte klä mig ,,,,,, genomtänkt.
SE verkade bry sig sig om mode.
Med vädret denna kväll.... borde han inte ha något som täckte örononen?
Vilka huvudbonader (och jackor/rockar)finns i Albumen ME har ?
Å andra sidan har jag aldrig varit så dåligt klädd som året jag bodde i i Stockholm och försökte klä mig ,,,,,, genomtänkt.
SE verkade bry sig sig om mode.
Med vädret denna kväll.... borde han inte ha något som täckte örononen?
Vilka huvudbonader (och jackor/rockar)finns i Albumen ME har ?
Det är väl den bilden vi får om SE-anhängarna:
De börjar med en tämligen naken klippdocka av SE och hänger sedan på honom olika utvalda attribut och persedlar som det passar:
- En allmänt mörk vinterrock. (Väljer man bland kläder SE inte är fotograferad med ökar sannolikheten att likheter uppstår med övriga vittnens beskrivning av GM.)Det går nog att få klippdockan SE att passa in hyfsat på en generisk mördare, men det hela faller sönder redan efter en ytlig granskning av fakta tyvärr. Jag tror personligen inte att bläddrande i MEs fotoalbum skulle ge så mycket. Kanske finns där en bild på SE i lingonskogen? Det skulle kännas mycket passande på teorin SE som GM.
- Något kepsliknande. (Väljer man bland kepsar SE inte är fotograferad med ökar sannolikheten att likheter uppstår med övriga vittnens beskrivning av GM.)
- En handledsväska (Här gäller det att hänga på handledsväskan efter att SE som GM lämnat mordplatsen men ändå före DBG.)
- Hala kontorsskor (Alla inklusive PU "vet" att bara övertidsarbetande kontorsanställda i Stockholms innerstad hade hala kontorsskor på en fredagkväll kl 23.20.)
- Ett lånat mordvapen (Grannen hade ett "passande" mordvapen i sina samlingar, så klipp och klistra!)
- Ett lånat mordmotiv (TP klipper till och med in ett mordmotiv som SE tydligen "lånat" av grannarna i Täby i sin osannolika bok också.)
- Påstådda högermoderata sympatier (Där Täbygrannarnas källare tapetserades av piltavlor med OPs ansikte med borthackade ögon som enda dekorationer.)
- Ett medlemskap i en skytteklubb. (Här får man vara försiktig då man klipper så papperet inte går sönder, då denna uppgift är mycket gammal.)
- Ett tilltagande alkoholproblem, med tydlig kortisoninblandning. (Av en alkoholist hög på kortison kan man förvänta sig lite vad som helst, jämför gärna med CP!)
- En ex-fru som över 30 år senare hårdnackat vägrar att kasta SE under bussen trots påtryckningar från polisen! (Det framkommer att ex-frun råkade ut för en "freudiansk felbakning" då TP skulle komma på besök i "mördarens hus" vilket han skriver om i sin bok. ME hade bakat tigerkaka vilket tydde på en koppling till Indien...Ja ni fattar!)
Senast redigerad av ursprungligen 2023-03-07 kl. 15:57.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-03-07 kl. 15:57.