2023-03-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Aha, konspirationsteorier. Sägs det nån annanstans än hos Tucker?

Tucker med Crew är den enda redaktionen som hittills begärt få ut typ 40 000 timmar videomatetiell. Dom har jobbat med all materiell under några veckors tid och idag började deras rapportering av det hela.

Snart följer väl andra konservativa medier och profiler upp. Men du vet väl själv om vilka mönster rapporteringen följer. Förvänta dig inte det börjar rapporteras om det i liberala medier... Speciellt inte när dom satt så mycket prestige i ämnet och avskyr Trump så innerligt.

Att liberal media inte rapporterar om det, även i nästkommande veckor betyder dock ingenting i sig.
Citera
2023-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Tucker med Crew är den enda redaktionen som hittills begärt få ut typ 40 000 timmar videomatetiell. Dom har jobbat med all materiell under några veckors tid och idag började deras rapportering av det hela.

Snart följer väl andra konservativa medier och profiler upp. Men du vet väl själv om vilka mönster rapporteringen följer. Förvänta dig inte det börjar rapporteras om det i liberala medier... Speciellt inte när dom satt så mycket prestige i ämnet och avskyr Trump så innerligt.

Att liberal media inte rapporterar om det, även i nästkommande veckor betyder dock ingenting i sig.
Ser bara inte varför de behövde "sätta dit Trump" som redan förlorat valet.
Satt själv och tittade på det live på TV, från att de började promenera, till att de pressade sig förbi poliser, använde våld mot poliser, krossade rutor, skrek att de skulle hänga Pence, vandaliserade, forcerade sig in i kammaren.
Så jäkla sorgligt att Tucker, och högerpropagandamedia överlag, har så många följare som de lyckas övertyga med nån jäkla historiarevision... allt för att tjäna pengar.
Tror du själv att inget av det våldsamma hände från stormarnas sida? Inget alls?
Citera
2023-03-07, 11:08
Medlem
Oavsett vad man tycker om Tucker så är det ju svårt att förklara bort det videomaterial som nu har släppts. Videomaterial som visar hur poliser hjälpsamt eskorterar runt de påstådda terroristerna i Capitolium. Och detta är alltså material Nancy Pelosi, Adam Kinziger, Adam Schiff, Liz Cheney och de andra i jan-6-kommittén hade tillgång till. Det står nu alltså klart att de ljugit om vad som hände den 6 januari, och det måste rimligtvis bli konsekvenser för dem.

Detta gör också att frågan måste ställas om motivet för demokraternas lögner. Var det ett försök från dem att skifta uppmärksamheten från frågetecknen kring själva valet i november året innan? Det bevisar förstås inte i sig att valet inte gick rätt till, men det ger en indikation om att demokraterna själva var oroliga och hade behov av att flytta uppmärksamheten åt annat håll.
Citera
2023-03-07, 11:18
Medlem
Citat:
Satt själv och tittade på det live på TV, från att de började promenera, till att de pressade sig förbi poliser, använde våld mot poliser, krossade rutor, skrek att de skulle hänga Pence, vandaliserade, forcerade sig in i kammaren.
Så jäkla sorgligt att Tucker, och högerpropagandamedia överlag, har så många följare som de lyckas övertyga med nån jäkla historiarevision... allt för att tjäna pengar.
Tror du själv att inget av det våldsamma hände från stormarnas sida? Inget alls?

Historierevision och spridandet av en falsk story är du ju själv liksom Fake news/MSM inblandad i, tror du att en normal människa som inte lider av TDS går på era lögner, påhitt och fantasier? Det finns ju videomaterial som tydligt visar vad som egentligen hände under "stormningen" både utanför och inne i Kapitolium, hur ska du och andra kunna bortförklara det man ser i videoklippen filmade på plats under själva "stormningen" samt det videomaterial som nu senast har kommit ut?

Här finns en sammanställning:

(FB) Efterspelet av stormningen av Kapitolium för Trump och andra konspiratörer
Citera
2023-03-07, 11:27
Medlem
Citat:

Dom vill förhindra att han ställer upp 2024 så klart. Jag är helt neutral f ö. Även om jag saknar honom lite nu i efterhand. Fattade inte hans värde när det begav sig, främst i skapa fred och avsluta pågående amerikanska konflikter utomlands.

Jag såg också allt live på TV. Men ta inte det du ser på burken för någon typ av absolut sanning. Det är en selektiv bild som förs fram givetvis som spelar på vissa agendan och narrativ.

Så är det alltid. Oavsett nyheter eller om det ens är "live".

Inte ens folk på plats kunde veta t ex att FBI agenter på annat håll i demot uppviglade och uppmuntrade att dom marscherade in i Capitol Hill.

Vanskligt dra för långtgående slutsatser.

Det vi VET är att etablissemanget/deep state ej vill att Trump ställer upp 2024. Därav Jan 6, FBI räden etc.

Jag tror inte ens han förlorade valet 2020 om jag får spekulera lite nu...
Citera
2023-03-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Historierevision och spridandet av en falsk story är du ju själv liksom Fake news/MSM inblandad i, tror du att en normal människa som inte lider av TDS går på era lögner, påhitt och fantasier? Det finns ju videomaterial som tydligt visar vad som egentligen hände under "stormningen" både utanför och inne i Kapitolium, hur ska du och andra kunna bortförklara det man ser i videoklippen filmade på plats under själva "stormningen" samt det videomaterial som nu senast har kommit ut?

Här finns en sammanställning:

(FB) Efterspelet av stormningen av Kapitolium för Trump och andra konspiratörer
Absolut, och direkt hittade jag denna video som debunkar skitsnacket i första länken, men vettig hänvisning. https://www.youtube.com/watch?v=MnYbnrnkKUY

Kollade igenom din historik lite och det är så galet att se vilket hål du fallit ner i med Trump, covid och annat. Vi kan omöjligen mötas i nån gemensam grund. Jag hoppas bara du mår bra och inte för vidare dina ideologier till någon avkomma.
Citera
2023-03-07, 11:43
Medlem
DRAVKCABs avatar
Jag undrar varför Schamanen blev eskorterad av två poliser inne i Kapitolium som hjälpte honom runt och öppnade dörrar som var låsta? Varför grep dom honom inte dom var ju två mot en? En sekvens i filmen så passerar dom ju en grupp tungt beväpnad kravallpolis med automatgevär men ingen verkar vara intresserad av att gripa "terroristen". Jag tycker detta ter sig verkligt udda. Gulligt var också hur lugnt och respektfullt dom flesta gick runt inne i Kapitolium och tom städade upp efter sig. Schamanen höll ju också ett improviserat tal över hur snälla och tillmötesgående poliserna varit som underlättat och bidragit till guidningen runt om i huset mitt under "statskuppen".

Jag tycker dock att detta inte alls liknar en statskupp mer som en massguidning runt om en offentlig byggnad. Inte undra på att detta videomaterial inte varit tillgängligt då det motsäger den redigerade bild vi fått.

Jag får med oerhörd tillfredställelse konstatera att dom flesta förljugna narrativ har fallit pladask dom sista 2 månaderna. Det verkar som 2023 kommer bli det stora uppvaknandets år inte 2016.

TDS kulten får det svårt nu. Sedan 2016 har dom hoppats och köpt varje förljuget narrativ som deepstate kokat ihop och som samtliga visats sig vara falska. Om och om igen går dom på samma lögn oförmögna till att dra lärdom och börja kritiskt granska sig själva och dom källor dom konsumerar. Sorgligt är det men numera tillhör dom en sinande skara depraverade människor som ingen längre lyssnar på.
Citera
2023-03-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Dom vill förhindra att han ställer upp 2024 så klart. Jag är helt neutral f ö. Även om jag saknar honom lite nu i efterhand. Fattade inte hans värde när det begav sig, främst i skapa fred och avsluta pågående amerikanska konflikter utomlands.

Jag såg också allt live på TV. Men ta inte det du ser på burken för någon typ av absolut sanning. Det är en selektiv bild som förs fram givetvis som spelar på vissa agendan och narrativ.

Så är det alltid. Oavsett nyheter eller om det ens är "live".

Inte ens folk på plats kunde veta t ex att FBI agenter på annat håll i demot uppviglade och uppmuntrade att dom marscherade in i Capitol Hill.

Vanskligt dra för långtgående slutsatser.

Det vi VET är att etablissemanget/deep state ej vill att Trump ställer upp 2024. Därav Jan 6, FBI räden etc.

Jag tror inte ens han förlorade valet 2020 om jag får spekulera lite nu...
Att du säger live inom citattecken är ju en rejäl varningssignal när det gäller 6 januari. Som om atta olika stationer gemensamt skulle förinspelat något som de startade samtidigt, ur olika vinklar.
Och att du säger att du är helt neutral men att man ändå, bara i närtid, kan citera detta från dig.
"Trump vann sist också mot senildemente Biden.
Nu hoppas jag inte du tror valen går rätt till där borta?"
"Men absolut, Trump är väldigt annorlunda jämfört med Biden. Därav bl a röstfusket 2020, där han segrade med en ganska bred marginal trots allt."

Om man fallit så långt ner i konspirationsteorier, och sin kärlek för Trump att man tror på propagandan om valfusk, som Trump inte fått igenom några bevis alls för juridiskt, då är man verkligen inte helt neutral. Jag inser att du ser det här som din "sanning" och det är svårt att göra något åt det. Hoppas bara du har någon i din omgivning att diskutera detta kritiskt med.

Vad är det som huvudsakligen övertygar dig om att Trump egentligen fick fler röster. Bevis finns det ju såklart inte eftersom inget bevisats, men med dina ord, vad är det som övertygat just dig?
Senast redigerad av ilikepancakes 2023-03-07 kl. 11:52.
Citera
2023-03-07, 12:05
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Att du säger live inom citattecken är ju en rejäl varningssignal när det gäller 6 januari. Som om atta olika stationer gemensamt skulle förinspelat något som de startade samtidigt, ur olika vinklar.
Och att du säger att du är helt neutral men att man ändå, bara i närtid, kan citera detta från dig.
"Trump vann sist också mot senildemente Biden.
Nu hoppas jag inte du tror valen går rätt till där borta?"
"Men absolut, Trump är väldigt annorlunda jämfört med Biden. Därav bl a röstfusket 2020, där han segrade med en ganska bred marginal trots allt."

Om man fallit så långt ner i konspirationsteorier, och sin kärlek för Trump att man tror på propagandan om valfusk, som Trump inte fått igenom några bevis alls för juridiskt, då är man verkligen inte helt neutral. Jag inser att du ser det här som din "sanning" och det är svårt att göra något åt det. Hoppas bara du har någon i din omgivning att diskutera detta kritiskt med.

Vad är det som huvudsakligen övertygar dig om att Trump egentligen fick fler röster. Bevis finns det ju såklart inte eftersom inget bevisats, men med dina ord, vad är det som övertygat just dig?

Valfusk 2020 har ju konstaterats så det är ingen konspirationsteori. Valpåverkan av aldrig tidigare skådat slag 2020 är också något som skedde vilket enligt en statistisk undersökning ledde till att 16% fler demokrater röstade i presidentvalet pga av den omfattande censuren och desinformationen om Hunter Bidens laptop. Det hade förändrat valet, det kan man kalla valfusk som samlingsnamn oavsett om man menar teknisk valfusk eller valmanipulation genom censur och desinformation. Du tycker detta är ok eftersom Trump var den som förlorade ovsett hur många principer som trampas på.
Citera
2023-03-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Valfusk 2020 har ju konstaterats så det är ingen konspirationsteori. Valpåverkan av aldrig tidigare skådat slag 2020 är också något som skedde vilket enligt en statistisk undersökning ledde till att 16% fler demokrater röstade i presidentvalet pga av den omfattande censuren och desinformationen om Hunter Bidens laptop. Det hade förändrat valet, det kan man kalla valfusk som samlingsnamn oavsett om man menar teknisk valfusk eller valmanipulation genom censur och desinformation. Du tycker detta är ok eftersom Trump var den som förlorade ovsett hur många principer som trampas på.
Aha, du igen. Var är bevisen på fusk som ändrade valresultatet? Som hållit juridiskt.
Citera
2023-03-07, 12:57
Medlem
Den stora skandalen måste vara J-6 kommissionen, som har ljugit om allt möjligt och till och med redigerat videoupptagningar för att missleda tittarna. Julie Kelly har en genomgång av skandalen här:

https://amgreatness.com/2023/03/06/secret-surveillance-video-dismantles-january-6-narrative/

Elon Musk har rätt i följande kommentar på Twitter:

Besides misleading the public, they withheld evidence for partisan political reasons that sent people to prison for far more serious crimes than they committed.

That is deeply wrong, legally and morally.

Jag tror det här kommer få efterräkningar till och med i ett genomkorrupt land som USA. Domar kanske måste rivas upp och personer kommer att bli åtalade, Ray Epps t.ex.

Att något liknande skulle kunna hända i Sverige, att en undersökningskommission sammansatt av riksdagen skulle förfalska historien på det här sättet ser jag som uteslutet än så länge. Så korrupta är vi inte.
Citera
2023-03-07, 13:02
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Aha, du igen. Var är bevisen på fusk som ändrade valresultatet? Som hållit juridiskt.

Har du problem med läsförståelsen? OT, vad tycker du om den guidade visningen schamanen fick av dom
snälla poliserna inne i kapitolium? Är väldigt intresserad av dina åsikter om hur du ser på "statskuppen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in