Citat:
Ursprungligen postat av
SvartGulFantast
Dom vill förhindra att han ställer upp 2024 så klart. Jag är helt neutral f ö. Även om jag saknar honom lite nu i efterhand. Fattade inte hans värde när det begav sig, främst i skapa fred och avsluta pågående amerikanska konflikter utomlands.
Jag såg också allt live på TV. Men ta inte det du ser på burken för någon typ av absolut sanning. Det är en selektiv bild som förs fram givetvis som spelar på vissa agendan och narrativ.
Så är det alltid. Oavsett nyheter eller om det ens är "live".
Inte ens folk på plats kunde veta t ex att FBI agenter på annat håll i demot uppviglade och uppmuntrade att dom marscherade in i Capitol Hill.
Vanskligt dra för långtgående slutsatser.
Det vi VET är att etablissemanget/deep state ej vill att Trump ställer upp 2024. Därav Jan 6, FBI räden etc.
Jag tror inte ens han förlorade valet 2020 om jag får spekulera lite nu...
Att du säger live inom citattecken är ju en rejäl varningssignal när det gäller 6 januari. Som om atta olika stationer gemensamt skulle förinspelat något som de startade samtidigt, ur olika vinklar.
Och att du säger att du är helt neutral men att man ändå, bara i närtid, kan citera detta från dig.
"Trump vann sist också mot senildemente Biden.
Nu hoppas jag inte du tror valen går rätt till där borta?"
"Men absolut, Trump är väldigt annorlunda jämfört med Biden. Därav bl a röstfusket 2020, där han segrade med en ganska bred marginal trots allt."
Om man fallit så långt ner i konspirationsteorier, och sin kärlek för Trump att man tror på propagandan om valfusk, som Trump inte fått igenom några bevis alls för juridiskt, då är man verkligen inte helt neutral. Jag inser att du ser det här som din "sanning" och det är svårt att göra något åt det. Hoppas bara du har någon i din omgivning att diskutera detta kritiskt med.
Vad är det som huvudsakligen övertygar dig om att Trump egentligen fick fler röster. Bevis finns det ju såklart inte eftersom inget bevisats, men med dina ord, vad är det som övertygat just dig?