Citat:
Ursprungligen postat av
c0mbiner
Vad är det som gör dessa du träffat, till idioter? Gör de något konstigt? Beter de sig konstigt? Säger de något konstigt?
Kan du utveckla socialt intelligent? För ärligt talat, i dagens samhälle med lättkränkta idioter och folk som identifierar sig för ditte och datten, "värdegrunder", wokegrejor, "ord" som folk blir kränkta av osv...så vet jag ärligt talat inte om man kanske råkar säga något fel eller så, då allt har blivit ett minfält för folk som inte är pk/vänster/woke.
Jag har dock alltid för höra att jag är bra på det sociala men folk är också samtidigt så himla falska i dagens samhälle så jag tar allt med en nypa salt.
Så vill du gärna utveckla ditt svar lite mer detaljerat? Är nyfiken på om jag kanske på något avlägset vis kan känna igen mig i något av det?
De har svårt att föra en konversation. De säger konstiga saker, snackar skit om förra arbetsplatsen hur det var alla andras fel, de ljuger uppenart under intervjun, gnäller, kan inte svara på öppna frågor. Många skulle säga att de saknar sunt förnuft. Många av dessa har också tydliga tecken på samarbetssvårigheter och är tyvärr också väldigt ärliga med det. Om du kan exemplifiera någon gång du tror att du skulle gå på en mina som inte är pk/vänster/woke så besvarar jag det gärna hur jag hade tolkat det.
Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Vad i h-te betyder "socialt intelligent". Är det så att vad du egentligen menar är att ditt företag går så dåligt att vad du egentligen vill ha är tjatsäljare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mogaku-san
Så det är därför som jag aldrig fått något jobb även fast jag är både utbildad it-tekniker och supporttekniker. Man måste vara en extrovert pratkvarn för att få jobbet hos er?
Det är många som inte kan föra en normal konversation. Många som har taggarna utåt, vilket ni båda visar i svaren ovan.
Mjuka värden är svårt och kostar energi att coacha på. Man vill inte ha in folk som förstör en befintlig grupp som har en fungerande dynamik. Så visa att ni kan konversera, förstå och hänga med i samtal så kan ni nog greja det där jobbet.