Citat:
Ursprungligen postat av
NykterAsiat
aldrig testat genom vatten. Men kan inte tänka mig att det funkar. I synnerhet inte på en kropp dom legat så länge. Många tror att dom där är som på film och blåser igenom allt. Så är det ju inte. Räcker med kläder som inte släpper igenom värme för att sänka temperaturskillnaden. Som tumregel med vissa undantag ska du ha fri väg mellan siktet och objektet.
Ljusförstärkare funkar inte överhuvudtaget på det sättet. Den gör just det den heter. Förstärker ljus. Ser du Patrik genom någon av dessa idag, så ser dom honom även med blotta ögat…
Tycker det ändå är märkligt att hundar drar till den platsen (flera stycken hundar) om jag förstått rätt.
Ligger han under vatten får jag det till näst intill omöjligt för så många hundar att söka till samma ställe ???
Vill ändå tro att drönare (med just termisk funktion) kan söka bättre än människor i området eller då alternativt flygbilder.
Han har varit försvunnen sedan 2017 i Maj - Finns det verkligen doft kvar av ett nu förmodat skelett (under vattnet) ??
Nää jag tror han isåfall ligger i något hål som ej är vattenfyllt.
Drönare är väll ändå billigast att söka av större område alternativt hela kalkbrottet med dess kanter .. och 50 meter från kanten (in mot fast mark)
Hur ser övrig omgivning ut ? vägar ? skog ?
Finns där någon spricka ??? i området.
(Edit - ser nu området i en artikel från polisen)