2023-03-06, 21:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sebbe pratar högtravande, krystad i språkbruket (rapargammeldags ord) och har sliskigt tonfall. Den kombon är olidlig. Addera käckheten som om han är med i film på 40-talet. När han glatt (falskt) utbrister ”oj vi har finbesök” när Anna kommer gående är pinsamt. Sedan har han bror duktig och nedvärderande attityd. Finns ingen rolig eller intelligent iakttagelse från honom. Han har varit en outsider hela sitt liv, vilket satt spår genom att inta överlägsen hållning till omgivningen. Som liten bonus på sin vidriga personlighet har vi självhävdelsen, som framförs både diskret via låtsasförsynta konstateranden och direkt skryt om sin förmåga/påverkan.

Om han ändå varit iromisk, det vill säga ha en distans till programmet, driva med konceptet och deltagarna.

Bullseye!
2023-03-06, 21:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sebbe levererar roliga kommentarer, puns och pricksäkra iakttagelser hela tiden. Inte kiss- och bajshumor förvisso utan lite mer intelligenta skämt. De undgår säkert 95% av trådens skribenter. Er förlust. Och de ogina kommentarerna om Sebbes vikt och gomspalt är så småsinta och säger mycket mer om de som lägger dem än om Sebbe. Det finns massor av härliga människor som är överviktiga. John Candy var en sån otroligt härlig människa. Men du såg säkert bara en tjockis i honom. Tja, din förlust som sagt.
Jag har frågat andra men inte fått nått svar, vad har han dragit för skämt? oroa sig inte nådige herrn, jag kommer fatta dom bara jag blir uppmärksammad på dom

Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
trevliga tjejer, sandra gillar att dricka grisblod och assiato ser glatt fram emot att slakta en kalkon
tora har varit på slakt förr och helt iskall inför det
trevlig kille

Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Måste vara jobbigt att följa muppiga program men ändå inte förstå vad som händer. Vad är man när man inte ens når upp till en mupp nivå? Det är inte bara Viktor som har antydd att det var hon som virkade utan också hon själv som sa det rakt ut. Det sa hon när hon tog sig an virkuppdraget på farmen (vet inte exakt vilken avsnitt det var).
Och att de är två idioter betyder inte att den ena är mindre idiot. Den som du gärna vill måla upp som tigrina är i själva verket bekräftelsesökande Miss Piggy som du beundrar och ser upp till. Och vad säger det om dig? En mupp-wannabe?
Uppenbarligen har du ett annat liv, ja. Så det har du rätt i, men tyvärr verkar det alternativa livet bestå av fantasier om ridåer, tigrar och vem vet vad annat, men en sak är säkert: Det alternativa fantasilivet matchar inte det riktiga verkligheten.
Haha där fick han för fantasiliv när Mimmi giftes bort med Musse blev hon förövrigt Miss Piggy, ridå!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-06 kl. 21:28.
2023-03-06, 21:20
Medlem
TheRockss avatar
Det som Assi sa i synken, är efterblivet. Har inget med andra att de ska låta Christoffer få visa sin rätta sida, det är upp till varje individ att bestämma själv. Det är Christoffers eget fel att han ej visade sin rätta sida när han kom in på Farmen,

Hoppas Assi blir nästa som får lämna.
2023-03-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRocks
Rekordmånga som lämnat denna säsong. Även rekordmånga nya deltagare som tagits in i denna säsong, några av de för att kompensera några som lämnat. Final näste vecka, då rätt att bara en av töntarna får komma tillbaka.

Torpet dagens avsnitt:

Rekordmånga vet jag inte om de är, men ovanligt många iaf. Nja de är väl fler som lämnat frivilligt än de har kommit in så kallade reserver, dom som kommit in har nog varit planerat hela tiden.
2023-03-06, 21:28
Medlem
kukflashs avatar
Måste säga att man blir lite imponerad av Viktor, hur han manipulerar allihopa där inne.
Väljer Tora till andrekämpe och hon får skuldkänslor för att hon skickar ut honom. Han kan hugga folk i ryggen men ändå ha deras förtroende.

På torpet idag
2023-03-06, 21:34
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ett halvhjärtat försök att sabba mitt frikort FRÅN Fb-brudarna

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ja, den som tror att Anna har "fallit" för äcklet Viktor i hans tafatta försök att charma henne, har ju fått allt om bakfoten. Hon driver ju med honom titt som tätt. Den som inte fattar det borde kanske byta tråd 😜

Det man ska beakta i detta specifika känsloläge är formen på munnen som tillbakahåller något
som en dirty mind har tänkt https://imgbox.com/qp14MQd4 utöver att hennes förstorade vänsteröga inte mår bra

Speciellt för dig Bakarettan, här https://imgbox.com/8FKEq1aX
mötte vår avhållsamme prinsessa Chad-masen och hennes första instinkt var att räcka ut tungan åt honom för att driva jeck med hans lustiga hatt DANCING BEAR party nästa

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja, Anna driver ju med honom i alla hans pinsamheter
Fröknarna är grundlurade, men det är ju för att ni är tjejer och har fått höra att ni ska vara bättre än dom takter Anna uppvisar, så då spelar man hellre teater än ser verkligheten, för det fulaste man kan vara som tjej med Balder Nords goda minne är att vara svag för badboys man inte kan få ...är min teori
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-06 kl. 22:17.
2023-03-06, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sebbe pratar högtravande, krystad i språkbruket (rapargammeldags ord) och har sliskigt tonfall. Den kombon är olidlig. Addera käckheten som om han är med i film på 40-talet. När han glatt (falskt) utbrister ”oj vi har finbesök” när Anna kommer gående är pinsamt. Sedan har han bror duktig och nedvärderande attityd. Finns ingen rolig eller intelligent iakttagelse från honom. Han har varit en outsider hela sitt liv, vilket satt spår genom att inta överlägsen hållning till omgivningen. Som liten bonus på sin vidriga personlighet har vi självhävdelsen, som framförs både diskret via låtsasförsynta konstateranden och direkt skryt om sin förmåga/påverkan.

Om han ändå varit iromisk, det vill säga ha en distans till programmet, driva med konceptet och deltagarna.
Han har ett väldigt vårdat och lite högtravande språk - men han svär också och säger saker som ”Killen behöver hjälp!” - så han är inte stel eller krystad. Men visst, han är definitivt inte ”från orten”, så skjut honom . Jag har inga problem alls med hans språk och uttryck. Det är inte en slump att folk på Farmen gillar honom, särskilt folk med lite bakom pannbenet. Men det är inget tvång att gilla honom, det finns väl fortfarande några söndertatuerade lowlives kvar för Flashbackarna att beundra.
2023-03-06, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag har frågat andra men inte fått nått svar, vad har han dragit för skämt? oroa sig inte nådige herrn, jag kommer fatta dom bara jag blir uppmärksammad på dom

trevlig kille

Haha där fick han för fantasiliv när Mimmi giftes bort med Musse blev hon förövrigt Miss Piggy, ridå!
Hans kommentarer och iaktagelser är roliga. Sist var det väl när Viktor stod i förklä, kalsonger och träskor och kokade gröt och Sebbes min när han kom in i köket sa allt. Sen kläckte han en kommentar om att ”Vad händer? Killen behöver hjälp snabbt!”. Småkul. Sebbe får mycket synktid och det finns en anledning till det.
2023-03-06, 21:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hans kommentarer och iaktagelser är roliga. Sist var det väl när Viktor stod i förklä, kalsonger och träskor och kokade gröt och Sebbes min när han kom in i köket sa allt. Sen kläckte han en kommentar om att ”Vad händer? Killen behöver hjälp snabbt!”. Småkul. Sebbe får mycket synktid och det finns en anledning till det.
Med betoning på småkul

Norra brunn nästa, när han debuterar med ett skämt så antecknar vi! båda & redovisar här i tråden

Det festliga är att alla får i stort sätt lika mycket synktid, och det beror inte på nått. Victor är den enda som tar sig lite mer synktid för han är oavgjort dummast
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-06 kl. 21:52.
2023-03-06, 21:56
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Rekordmånga vet jag inte om de är, men ovanligt många iaf. Nja de är väl fler som lämnat frivilligt än de har kommit in så kallade reserver, dom som kommit in har nog varit planerat hela tiden.
Du har ingen koll, det är ett rekord!!! Artin, Assi & Rickard togs in som utmanare (planerat) övriga har kompenserats.

Årets säsong då också rekord på totalt antal deltagare, tjugo stycken.

Exempel förra säsongen då togs David & Monika in som utmanare, David lämnade efter en dag. Ingen ersättare för alla som lämnat.
2023-03-06, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Med betoning på småkul

Norra brunn nästa, när han debuterar med ett skämt så antecknar vi! båda & redovisar här i tråden

Det festliga är att alla får i stort sätt lika mycket synktid, och det beror inte på nått. Victor är den enda som tar sig lite mer synktid för han är oavgjort dummast
Ja småkul. Han har lagt kommentarer om den mordiska Hasse-Gringo på Torpet också och flera andra kommentarer. Jag gillar puns och fyndiga kommentarer, det är min humor så jag tycker det är kul. Sebbe är trevlig, arbetsam och balanserad samtidigt som han är taktisk och faktiskt försöker vinna det som är en tävling.
2023-03-06, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Hahaha, ja man kan verkligen förstå att du har John Candy som komediidol Inte för att jag visste vem han var på namnet men efter en googling så såg jag det var den där jäveln som stod för många dåliga komedier från 80-talet, alltså i komedins begynnelse då när man inte än visste vad en rolig skämt var.

Det där var populärt på den tiden och folk tyckte det var roligt för att det var det enda som fanns. Nu är det bara cringe att se vad folk skrattade åt då. Inte ens i en nostalgiskt syfte kan man se tillbaka på den humorn och tycka att det var bra på riktigt. Det var bara rakt av dåligt helt enkelt.
Du är i sanning en liten Moppepojke. Är 80-talet ”komedins begynnelse”? Är ikonen John Candy dålig?

Herregud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in