2023-03-06, 17:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Kvinnorna kräver jämlikhet och då bör de stå för det även när det gäller de tunga bitarna.
Eller så ger man upp tankarna om jämlikhet även när kvinnor gynnas av det.
Sluta hyckla alltså.

Inte precis som mig. Jag flydde inte för att slippa delta i kriget utan för att jag inte ville vara en del av Sverige längre.

Det råder redan jämlikhet och jämställdhet i Sverige.

Att du vill ha 50/50 utfall skulle innebära att folk skulle behövas tvångsrekryteras. Tex så skulle män behövas tvångsrekryteras till vårdyrkena (läkare/sjuksköterska, osv), till universiteten, osv. Och kvinnor skulle behövas tvångsrekryteras till skogsindustrin, verkstadsindustrin, osv. Personligen tycker jag inte det hör hemma i en demokrati.

Fast var det inte du som skrev att du flydde från kriget och att fienden redan är 'här'....
Citera
2023-03-06, 17:27
Avslutad
Citat:
Kvinnorna kräver jämlikhet och då bör de stå för det även när det gäller de tunga bitarna.
Eller så ger man upp tankarna om jämlikhet även när kvinnor gynnas av det.
Sluta hyckla alltså.

Inte precis som mig. Jag flydde inte för att slippa delta i kriget utan för att jag inte ville vara en del av Sverige längre.
Det är bara ditt nya land som du tänker fly ifrån för att slippa försvara det.
Citera
2023-03-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det råder redan jämlikhet och jämställdhet i Sverige.

Att du vill ha 50/50 utfall skulle innebära att folk skulle behövas tvångsrekryteras. Tex så skulle män behövas tvångsrekryteras till vårdyrkena (läkare/sjuksköterska, osv), universiteten, osv. Och kvinnor skulle behövas tvångsrekryteras till skogsindustrin, verkstadsindustrin, osv. Personligen tycke jag inte det hör hemma i en demokrati.

Fast var det inte du som skrev att du flydde från kriget och att fienden redan är 'här'....

Jag vill inte ha 50/50 men det är vad kvinnor ofta kräver när det är attraktiva poster, men inte om det är något jobbigt.
Citera
2023-03-06, 17:29
Avslutad
Fö verkar tanterna på detta forum ha väldigt svårt att ta in sanningen. Ni hänger på FB varje dag. Jag har presenterat fakta, att svenska försvarsviljan är extremlåg. Speciellt låg bland kvinnorna. 9%. Vad fan är det. Och ni feministtkvigor sitter här och hävdar att svenska vita män minsann skall ställa upp i händelse av krig.

Sverige är extremt polariserat. Muslimerna håller sig till muslimer. De svenska kvinnorna verkar tycka allt är fint och trevligt, majoriteten i alla fall. Många svenska vita män gillar inte läget, för att uttrycka det milt.

Ni kan inte ens ta in att försvaret själva erkänner att vi hade varit invaderade på ett par dagar. Så ts fråga är bara retorisk. Inte ens det kan ni greppa. Det är bara en jävla massa kackel från er.

Vet ni vad, jag tycker ni ska gå och införa några fler sexlagar. Det är väl de enda ni lyckats med i det här landet. Finns massor med utrymme för att komma på ytterligare förbud. Så blir det säkert bra.
Citera
2023-03-06, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Fö verkar tanterna på detta forum ha väldigt svårt att ta in sanningen. Ni hänger på FB varje dag. Jag har presenterat fakta, att svenska försvarsviljan är extremlåg. Speciellt låg bland kvinnorna. 9%. Vad fan är det. Och ni feministtkvigor sitter här och hävdar att svenska vita män minsann skall ställa upp i händelse av krig.

Sverige är extremt polariserat. Muslimerna håller sig till muslimer. De svenska kvinnorna verkar tycka allt är fint och trevligt, majoriteten i alla fall. Många svenska vita män gillar inte läget, för att uttrycka det milt.

Ni kan inte ens ta in att försvaret själva erkänner att vi hade varit invaderade på ett par dagar. Så ts fråga är bara retorisk. Inte ens det kan ni greppa. Det är bara en jävla massa kackel från er.

Vet ni vad, jag tycker ni ska gå och införa några fler sexlagar. Det är väl de enda ni lyckats med i det här landet. Finns massor med utrymme för att komma på ytterligare förbud. Så blir det säkert bra.
Fast i själva verket är ju försvarsviljan för dig irriterande hög i Sverige.

Du tillhör de ynka 16% som inte kan tänka sig att hjälpa till ens utan fara för livet. 77% kan hjälpa till med fara för livet, 49 % av dessa kan även tänka sig att döda.
Citera
2023-03-06, 17:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag vill inte ha 50/50 men det är vad kvinnor ofta kräver när det är attraktiva poster, men inte om det är något jobbigt.

Jag aldrig sett någon statistik på kvotering inom statliga/kommunala organ, antagligen för att det är så liten förekomst av det.

Det finns många kvinnor som inte kräver 50/50 utfall.

Däremot jobbar många myndigheter och företag för främjandet av mixade arbetsplatser gällande ålder, kön, bakgrund, osv.
Citera
2023-03-06, 17:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Citera gärna.

Vilka syftar "ni" på?
Citera
2023-03-06, 17:43
Avslutad
22% kvinnor i försvaret 2022.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/var-historia/artiklar/kvinnan-i-forsvaret/

Det är alltså 78% män i försvaret. 78 fucking procent.
Jämlikhet när det passar som vanligt.

Är det inte dags att sluta gnälla och kasta bjöjorna snart?

När går ni med i hemvärnet?
Citera
2023-03-06, 17:50
Avslutad
Citat:
https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/var-historia/artiklar/kvinnan-i-forsvaret/

Ungefär samtidigt som du går över till fiendesidan, nämligen när det blir förhöjd beredskap och vi placeras där såklart.
Citera
2023-03-06, 17:50
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ja och det packet består som vi märker främst av kvinnor.
Märker vi verkligen det? Det är inget jag märkt. Tycker mig i stället märka det bland män här på Flashback än bland män och kvinnor i allmänhet.
Citera
2023-03-06, 17:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag tänkte först se senaste avsnittet av "The last of us" nu ikväll sen kollar jag nog på någon true crime dokumentär på antingen youtube eller Netflix sen kollar jag nog in hemvärnets hemsida. Har dom god mat o sånt? Kaffet är väl det viktigaste. Jag vill inte ha sånt där blaskigt ampull-kaffe. Får man en egen pikkadolla? Måste man äta ärtsoppan på torsdagarna, jag hatar ärtsoppa, förutom om där är riktigt gott sidfläsk i.... Mumsfillibabba!
Citera
2023-03-06, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Märker vi verkligen det? Det är inget jag märkt. Tycker mig i stället märka det bland män här på Flashback än bland män och kvinnor i allmänhet.
Nä här på Flashback är det i vart fall mest män som säger att de inte tänker försvara landet, en del ska till och med skratta när landsmän blir våldtagna av fienden eller gå över till fiendesidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in