2023-03-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Dumpen är ju en tidning som har utgivningsbevis varvid de vill visa hur gäddor agerar på nätet mot vad de tror är barn. Så hur är det förtal?

Spelar du dum eller, har du jobbat på det?
Jag börjar bli trött på att förklara samma sak om och om igen.
Läs tidigare inlägg, koppla ihop ett och ett, och voilà.

För sista gången:
Utgivningsbevis skyddar inte mot förtal. Det gör det bara svårare att åtala pga av starkare grundlagsskydd. Men det betyder inte att förtal inte pågår. I Dumpens fall är brottet i full sving.
JK åtalar dock bara för förtal i undantagsfall.
Jag tror att dumpen kommer bli ett undantagsfall. Det är bara en tidsfråga.

Märk väl att det aldrig är i positivt avseende de finns i pressen.
Citera
2023-03-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Nu vill jag inte vara din brevvän mer, du är för dum.

Hoppas du inte har barn i din närhet, du kan råka tro att de är trädgårdstomtar pga din låga kognitiva funktionsnivå.
Skit, vilket tomrum du skapar 😱

Mina barn är absolut trädgårdstomtar, hjälper mig att kratta varje vår och höst, vad är fel med det?

Dumpens arbete med stöd och hjälp är ovärdeligt. Ser fram emot hur HR ser på den lilla flickan som onödigt dog i sitt familjehem.
Citera
2023-03-06, 17:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Godda yxskaft tillbaka.
Jag föredrar att invänta HR men jag förstår att du inte står på barnens sida.
Att stå på baaaarnens sida är samma sak som att tycka att anklagelsen i sig är tillräcklig för fällande dom.
Citera
2023-03-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Spelar du dum eller, har du jobbat på det?
Jag börjar bli trött på att förklara samma sak om och om igen.
Läs tidigare inlägg, koppla ihop ett och ett, och voilà.

För sista gången:
Utgivningsbevis skyddar inte mot förtal. Det gör det bara svårare att åtala pga av starkare grundlagsskydd. Men det betyder inte att förtal inte pågår. I Dumpens fall är brottet i full sving.
JK åtalar dock bara för förtal i undantagsfall.
Jag tror att dumpen kommer bli ett undantagsfall. Det är bara en tidsfråga.

Märk väl att det aldrig är i positivt avseende de finns i pressen.
Visst är det positivt att de nämns i pressen.
Problemet lyfts upp till ytan och både politiker och media samt polisen har blivit tvingade att ta detta på högre allvar än de tidigare gjort.

Få någon gädda att stämma för förtal så det får prövas. Går inte att gnälla om förtal om ingen står för att det skulle vara det.
Citera
2023-03-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att stå på baaaarnens sida är samma sak som att tycka att anklagelsen i sig är tillräcklig för fällande dom.
Ja!
Kommentarer på det?
Citera
2023-03-06, 18:03
Medlem
Citat:
Visst är det positivt att de nämns i pressen.
Problemet lyfts upp till ytan och både politiker och media samt polisen har blivit tvingade att ta detta på högre allvar än de tidigare gjort.

Få någon gädda att stämma för förtal så det får prövas. Går inte att gnälla om förtal om ingen står för att det skulle vara det.

Dumpens press är obefintlig. Och när de dyker upp i nyhetsflödet så är det inte till deras fördel.
Men det är bra att Dumpen bidrar till lagar som gör det svårare att hänga ut människor som inte dömts.
Inte effekten de vill ha, men effekten de kommer få.
Ingen bra idé när andra medier upptäcker att dumpen kommer undan med dålig pressetik.
Kan få andra att vilja bryta etiken också. Så, vi har nog en ny lag på plats snart.
Den lagen är bra mycket troligare än dumpens sexuella dröm.
Citera
2023-03-06, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Det beror på vad du menar med "unga".

20-åringar som visar upp sig för 45-åringar. Be my guest.

12-åringar som visar upp sig för 37-åringar. Absolut inte

Jag gillar inte 12 åriga tjejer. Men unga gillar jag ju...

Det är en myt att unga tjejer inte njuter av att visa upp sina kroppar för mycket äldre. Och sedan blir det ju rivalitet då dom unga tjejerna försöker bräcka varandra i uppmärksamhet och kåthetspoäng. Bra kultur på det stället, typ alla tjejerna visar upp allt...

Och nej, det är inte trasiga flickor. Majoriteten har betydligt bättre kapacitet än den genomsnittliga dumplingen.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-03-06 kl. 18:17.
Citera
2023-03-06, 18:10
Medlem
Citat:
Dumpens press är obefintlig. Och när de dyker upp i nyhetsflödet så är det inte till deras fördel.
Men det är bra att Dumpen bidrar till lagar som gör det svårare att hänga ut människor som inte dömts.
Ingen bra idé när andra medier upptäcker att dumpen kommer undan med dålig pressetik.
Kan få andra att vilja bryta etiken också. Så, vi har nog en ny lag på plats snart.
Du skriver om dina önsketänkanden som ännu inte skett. Hur ska du få till det där?
Du styr varken allmänhet, politiker eller medier.
Möjligtvis har du ett grandiost ego men det räcker inte långt…
Citera
2023-03-06, 18:14
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det finns helt klart kvinnliga förövare, de är färre som med övriga våldsbrott men framför allt agerar de på andra arenor, inte skickar de kukbilder på nätet eller trålar på Snap. Jag refererade till din argumentation runt manliga könshormoner i relation till något slags mytologiskt "behov" som ofta retoriskt framställs som en rättighet.

Män har en starkare sexualdrift än kvinnor, det har varit känt sedan de gamla Grekernas tid, kanske innan dess också. Män har testosteron medan kvinnor har östrogen. Du skriver att kvinnor har andra arenor, och då blir man ju nyfiken på vilka dessa arenor skulle vara. Byter väninnorna offer med varandra eller? Dumpen har ertappat 195 män, de flesta eller alla ville ha sex med ett barn. Dumpen har ertappat en kvinna som inte ville ha sex med ett barn, hon ville sälja ett barn.

Sedan är det en märklig argumentationsteknik att du implicerar att jag skulle tycka sex är en rättighet. Om sex hade varit en rättighet så hade vi knappast haft brottsrubriceringen våldtäkt.

Gäddorna är sexuellt frustrerade män som har utvecklat ett hat mot kvinnor och mot samhället, och som inte har någon empati gentemot de svagaste i samhället, nämligen barnen. De söker barn för den sexuella kicken, men också för att ett barn inte kan försvara sig som en vuxen. Pedofiler i medicinsk mening är i minoritet.
Citera
2023-03-06, 18:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ja!
Kommentarer på det?
Att Sverige redan har provat den modellen under 1600-talet. Vi har med andra ord redan stått på barnens sida en gång i tiden, och det slutade inte särskilt bra.
Citera
2023-03-06, 18:17
Medlem
Citat:
Du har alltså fortfarande inte förstått att iom utgivningsbeviset ÄR Dumpen press/legitim media och därmed grundlagsskyddade? Din subjektiva uppfattning om saker är ointressant när vi diskuterar juridik. Med tanke på vad rassepressen kommit undan med i åratal så lär Dumpen sitta ganska säker, där är det gäddorna själva som försett dem med materialet och det är svårt att förneka.

Dumpens sexuella dröm? Vad avser du med den kommentaren, har du vanföreställningar?
Senast redigerad av VVVulpes 2023-03-06 kl. 18:21.
Citera
2023-03-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Män har en starkare sexualdrift än kvinnor, det har varit känt sedan de gamla Grekernas tid, kanske innan dess också. Män har testosteron medan kvinnor har östrogen. Du skriver att kvinnor har andra arenor, och då blir man ju nyfiken på vilka dessa arenor skulle vara. Byter väninnorna offer med varandra eller? Dumpen har ertappat 195 män, de flesta eller alla ville ha sex med ett barn. Dumpen har ertappat en kvinna som inte ville ha sex med ett barn, hon ville sälja ett barn.

Sedan är det en märklig argumentationsteknik att du implicerar att jag skulle tycka sex är en rättighet. Om sex hade varit en rättighet så hade vi knappast haft brottsrubriceringen våldtäkt.

Gäddorna är sexuellt frustrerade män som har utvecklat ett hat mot kvinnor och mot samhället, och som inte har någon empati gentemot de svagaste i samhället, nämligen barnen. De söker barn för den sexuella kicken, men också för att ett barn inte kan försvara sig som en vuxen. Pedofiler i medicinsk mening är i minoritet.
Jag är bekant med grundläggande biologiska skillnader mellan män och kvinnor tack liksom hur könshormoner påverkar annat än sexualiteten men också om stora variationer inom könen. Jag implicerade inte dig, vi deltog i en diskussion med en tredje part där det var huvudfrågan när du missläste, lugna dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in