2023-03-06, 16:30
Medlem
DjPuttes avatar
Återstår att se hur denna uttagning blir till kollen och 1:a femmilen för kvinnor, Tror att Ebba & Frida är givna sedan beror det på hur Ida Dahl känner sig efter vasaloppet kan tänka mig Iilar kan få chansen...
Citera
2023-03-06, 16:36
Medlem
Intressant att Ebba sa att det fanns ett rykte om att få vill åka helgens femmil. Inte så bra planerat med långlopp efter VM när de är trötta.

Frida är inte sugen på att åka men tror att hon blir det om några dagar, vi får se.
Citera
2023-03-06, 16:40
Medlem
Diggins är uppenbarligen med sina föräldrar i Norge och åker skidor. Jag tyckte det lät väl stressigt att hinna över till USA innan Holmenkollen.

Bra chans att ta in många poäng på TUW på söndag då de 6 bonussprintarna kommer vara säsongens mest (nästan iaf) utslagsgivande disciplin i världscupen.
Citera
2023-03-06, 16:42
Medlem
hatt1fnatts avatar
När presenteras helgens trupp? Någon som vet?
Citera
2023-03-06, 16:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatt1fnatt
När presenteras helgens trupp? Någon som vet?

Denna säsong har man presenterat uttagningarna på tisdagar efter lunch.
Citera
2023-03-06, 16:46
Medlem
Femmilen för damer lär bli en outhärdlig historia att kolla på, om herrarnas femmilar kan vara tradiga lär detta bli etter värre.

Alternativt så kanske någon (Ebba) går ifrån tidigt och sen totalväggar sista milen men baserat på de långlopp hon kört känns det inte troligt.
Citera
2023-03-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Femmilen för damer lär bli en outhärdlig historia att kolla på, om herrarnas femmilar kan vara tradiga lär detta bli etter värre.

Alternativt så kanske någon (Ebba) går ifrån tidigt och sen totalväggar sista milen men baserat på de långlopp hon kört känns det inte troligt.

Vi har tidigare sett 30 km där som blev dramatisk trots att Johaug gick i från tidigt, mycket kan hända på 50 km
Citera
2023-03-06, 17:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Men hur skall en femmil med gemensam start bli intressant?

Jag själv har inget problem med om det blir hårdkörning från start eller ganska omgående, oavsett om det är en ensam åkare eller en mindre grupp. Det sämsta är om det en större grupp som fisåker hela loppet.
Senast redigerad av Alkibiades 2023-03-06 kl. 17:20.
Citera
2023-03-06, 17:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Visst, det har precis varit ett VM, men lite mer entusiasm hade man kanske förväntat sig inför detta historiska evenemang. Eller var det kanske inte en så bra idé att låta kvinnor och män köra samma distanser trots allt?

Citat:
Ebba om 50 km: Hur många är sugna?

Ebba Andersson kom hem till Sverige med fyra VM-medaljer, varav två i guld.

Efter ett krävande mästerskap med slitna åkare väntar nu uthållighetsprovet över 50 km i klassiska Holmenkollen, Oslo, på söndag.

-Får se hur många som är sugna på femmilen. Jag och Frida kommer att ta oss an uppgiften, säger Andersson från Arlanda och hemkomsten.

-Jag är inte så sugen men får ladda om. Holmenkollen är en rolig plats att tävla på, säger Karlsson som slog Therese Johaug där för tre år sedan.
(SVT Text)
Citera
2023-03-06, 17:50
Medlem
Tycker helgens 5 och 3 mil var otroligt spännande. Generationsskillnad?? Så otroligt fascinerande se åkare efter åkare bli avhängd.

Men hade gärna sett intervallatart ochså på en 5 mil🙂
Citera
2023-03-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Varken Pelle eller Fabbe kör i kollen. Fabbe körde tydligen småförkyld med både täppt näsa och småhostig. Trodde inte han kunnat slåss om medaljer oavsett. Bägge extremt nöjda med skidorna. Pelle säger att det var kramp i armarna mer än något som fick honom att släppa tätgruppen. Han säger också att han numera gillar distanslopp mer än sprint och hade valt kollen framför Drammen om det var ett val han behövde göra, allt annat lika. Bägge ser femmilen 2026 som deras stora mål.

Härliga tider!! De fortsätter alltså💪💪 då är det lika bra Calle kör på ochså🙂
Citera
2023-03-06, 18:10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tack! Jag blir fundersam. Hon är Sveriges tredje bästa distansåkare. Tror jag iaf.

En annan fundering jag har är om det pågår något hos Porret och Kalvar. Gav de upp i förtid under Planicastafetten för att skidorna inte kändes bra?
Expressen kör nån grej att pratsamme Emil Iversen hört nåt otroligt kring svenska herrstafetten i Planica. Han vill inte vara den som berättar för Expressen eftersom han inte vet om det stämmer. Expressen har inte fått reda på vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in