Citat:
Ursprungligen postat av
Wowbagger2000
Anting som skydd mot drönare på viktiga knutpunkter, men jag antar att den inte har någon form av eldledningssystem, utan skytten får sikta själv, så förmåga är klart begränsad.
Bekämpa infanteri/lätta fordon kommer den att duga bra till, men hela konstruktionen ser helt befängd ut. Höjden gör att den syns på långt håll, och den extravikten längst bak och så högt lär påverka köregenskaperna rätt ordentligt.
Men i en försvarsgruppering bakom lämpligt skydd så bara tornet sticker upp kan den funka helt ok.
Vilket missfoster...
En "rörlig" akan. Det är nästan så jag tycker synd om Ryssland. De närmar sig syriska inbördeskrigets nivåer med sina fordon. De har kört slut på hela sin krigsmakt verkar det som.
Har de fortfarande förmågan att utbilda nya soldater av någon kvalitet? Att återgå till "lära sig genom erfarenhet" funkar inte, folk dör i för hög takt. Jag trodde inte att Ryssland skulle sjunka så lågt som de gjort. Nästan, men bara nästan, så jag hoppas jag har fel och att de är bättre än jag tror.
Jag undrar vad som kommer hända när Ukraina drar igång sin offensiv under våren/sommaren.
Ryssland går ju mot äldre och sämre utrustning och lägre kvalitet på sina soldater, Ukraina går mot modernare och bättre utrustning och högre kvalitet på förbanden.