2023-03-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Som jag sagt tidigare ...
Varför undersöktes aldrig hans homosexuella kontakter?

Vilka är hans "homosexuella kontakter"?
Citera
2023-03-06, 15:37
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Alldeles riktigt!
Det är väl rätt klargjort vid det här laget att KJ föredrar att vara kvinna & träffa män?

KJ har Asperger och är i övrigt sinnessjukt stökig och inkapabel att städa undan ett mord och sedemera styckning.
Det finns liksom inte en chans i helvetet.

Karatetränaren och hans fru är de enda två i den här soppan som har någon typ av vinning av att hon försvinner. Gissningsvis är det här något gemensamt som i sin tur har gjort att ingen av dom kan skvallra ner den andra. Och på så sätt så är karate-nissen föralltid sin frus, precis som hon önskat.

Det stinker verkligen rövhatt av det här.
Hur ingen journalist någonsin kunnat undersöka den här soppan är för mig en gåta.

Ni som bor där uppe, hur går snacket egentligen? Inte ens polisen i Boden kan ju ha trott att KJ var mördaren?

Prat, människor med Aspbergs har full förmåga att städa precis hur bra som helst.
Dom saknar bara normalt sett motivationen.
Min son "kan" inte städa, men om det vankas belöning så städar han hur bra som helst.
Jag har bara lyssnat på rättegångspodden gällande detta fall men där verkar det ju ganska solklart.
Blod i bagaget och tejp i håret. Han pratar dessutom som en riktig autist, speciellt det där "sista gången någon såg henne i livet" låter precis som någon med autism skulle säga.
Citera
2023-03-06, 19:32
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Prat, människor med Aspbergs har full förmåga att städa precis hur bra som helst.
Dom saknar bara normalt sett motivationen.
Min son "kan" inte städa, men om det vankas belöning så städar han hur bra som helst.
Jag har bara lyssnat på rättegångspodden gällande detta fall men där verkar det ju ganska solklart.
Blod i bagaget och tejp i håret. Han pratar dessutom som en riktig autist, speciellt det där "sista gången någon såg henne i livet" låter precis som någon med autism skulle säga.

Han är oskyldig till mordet. Det förstår precis vem som helst som kan tänka själv.
Citera
2023-03-06, 20:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Han är oskyldig till mordet. Det förstår precis vem som helst som kan tänka själv.

Jag är som sagt inte så insatt men hur förklarar man blodet i bagaget och tejpen som hittades i lägenheten?
Citera
2023-03-06, 20:13
Medlem
Bara jag som tycker hur intressant det är att horungen Kristoffer eller vad hen nu vill bli kallad nu påståd sig ha grava problem med minnet under rättegången om styckmordet men under rättegången om misshandeln så kunde han minnas varenda liten detalj om allt och alla runt omkring? Väldigt selektiva minnesproblem denne pissluffare har.
Citera
2023-03-06, 20:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraak
Bara jag som tycker hur intressant det är att horungen Kristoffer eller vad hen nu vill bli kallad nu påståd sig ha grava problem med minnet under rättegången om styckmordet men under rättegången om misshandeln så kunde han minnas varenda liten detalj om allt och alla runt omkring? Väldigt selektiva minnesproblem denne pissluffare har.

Det KAN ju bero på att hen faktiskt är oskyldig till mordet, han var inte där, inte med, har faktiskt inte sett något, inte upplevt något.

Misshandeln av honom själv däremot var han ju högst närvarande i......
Citera
2023-03-06, 21:52
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Vilka är hans "homosexuella kontakter"?

Männen han bögat med som han pratar om i förhör
Citera
2023-03-06, 23:23
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Jag är som sagt inte så insatt men hur förklarar man blodet i bagaget och tejpen som hittades i lägenheten?

Två enkla grejer att plantera hos någon som är som Kristoffer. Varför hittades inga fingeravtryck av Kristoffer på tejpen man hittade? Varför hittades inga andra spår av Kristoffer på kvinnan eller platsen där hon hittades? Varför hittades ingen mordplats?

Det är ingen kärnfysiker till MGM direkt.
Det finns ingen chans i världen att han skulle kunna dölja såna typer av spår man normalt hittar.

Detta är solklart.
Man behöver en syndabock, greppade efter halmstrån & nöp den där tokstollen.

Det är nog många i den där byn där uppe som har koll på vad som verkligen hände och av vem.

Men att det var tokstollen Kristoffer kan dom inbilla någon annan.
Citera
2023-03-07, 01:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Två enkla grejer att plantera hos någon som är som Kristoffer. Varför hittades inga fingeravtryck av Kristoffer på tejpen man hittade? Varför hittades inga andra spår av Kristoffer på kvinnan eller platsen där hon hittades? Varför hittades ingen mordplats?

Det finns ingen chans i världen att han skulle kunna dölja såna typer av spår man normalt hittar.

Detta är solklart.

Det är nog många i den där byn där uppe som har koll på vad som verkligen hände och av vem.

Jag håller helt med dig!

Och det går inte att förhöra en "diagnosperson" som normalt fungerande vuxen!

KarateNissens frus syster var fotomodell, lyckades få upp bild i alla tunnelbanestationer i Stockholm på tidigt 1980-tal, flyttade sedan till New York, gifte sig och fick bröstcancer. Vet inte om hon överlevde det, dock. Och systrarnas mamma dog i bröstcancer, efterlämnade en son (halvsyskon), ca 16 år gammal när mamman dog!

(lite curiosa).......
Citera
2023-03-07, 07:17
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Detta är solklart.

Vem är det som greppar efter halmstrån? Det är inte enkla saker att plantera, det händer i Hollywoodfilmer, inte i verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Kraak

Autister, speciellt om man har en kombinationsdiagnos med ADHD har ofta stora problem med arbetsminnet.
Att han inte kommer ihåg tidpunkter, att han inte förstår hur långa händelseförlopp är eller att han minns enstaka detaljer är inte alls konstiga utan stämmer helt överens med hans diagnos.
Att bli misshandlat är en typiskt sådan handling som en autist (och vi flesta andra) minns varje sekund av.
Citera
2023-03-07, 07:33
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är lustigt (eller inte) att snart 10 år efter detta mord (som blev ett dråp i hovrätten) så sitter det fortfarande folk och tror/tycker att den dömde mördaren var oskyldig och en annan man som det inte fanns några som helst bevis mot i själva verket den skyldige.

Det finns en mytbildning kring det här fallet att bevisen var så svaga. Det är helt enkelt inte sant. Det var visserligen ett indiciefall, men det innehöll precis som hovrätten skrev i sin dom en "väv" av olika omständigheter som alla sammantaget med styrka talade för Kristoffer Johansson som skyldig. Det starkaste enskilda beviset var blodfynden från mordoffret i bakluckan på hans bil.

Det som gruppen som tjatade om att Kristoffer var oskyldig och t.o.m. fantiserade ihop en konspirationsteori om att mördaren hade planterat mordoffrets blod i bakluckan på hans bil hela tiden förträngde var att det var en lång rad omständigheter som alla måste vara felaktiga eller märkliga tillfälligheter och sammanträffanden för att Kristoffer INTE skulle vara den skyldige (Jag bortser från teorin om att han skulle ha hjälpt den riktiga mördaren att "röja upp" efter mordet. Jag återpublicerar listan här:

Det finns mer också. En sak i förhören som var mycket tydlig för alla som inte hade förvrängar-glasögon på sig var hur enormt selektivt Kristoffers minne hela tiden var:
- Om det var en uppgift han visste kunde kollas upp och stämmas av mot andra så led han av mer eller mindre total glömska om omständigheter, tidpunkter etc.
- Om det däremot var saker han sade sig ha gjort på egen hand och som ingen annan kunde veta något om: Ja då var det plötsligt väldigt detaljrika och utbroderade berättelser som förhörsledare och senare domstolen fick ta del av. Mycket var kvalificerat svammel och förbättrade definitivt inte hans sak under rättegången. Han betedde sig egentligen exakt precis som man förväntar sig att en skyldig person som försöker komma undan beter sig när den ändå bestämmer sig för att svara på frågor i ett förhör.

K. är skyldig. Nu har hen avtjänat sitt straff och verkar leva en ganska ostrukturerad och märklig tillvaro, åter i sin hemstad. Jag tror inte risken för ett nytt så grovt brott är överhängande, men det innebär inte att han kan betraktas som ofarlig. Man kan också påminna om att det framkom i brottsutredningen att han tagit stryptag på en tidigare flickvän när de såg på TV på ett vis som känns som märkligt och inadekvat beteende: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, maj 2013

Vill tillägga att han var misstänkt för att ha dödat och styckat sin hund , han hade gjort sökningar på bland annat dog anatomy på sin dator och han hävdade att hans hund dog efter den bitit i en dator laddkabel , och sedan "begravt hunden själv " är helt övertygad att han dödade henne också .
Citera
2023-03-07, 12:11
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Vem är det som greppar efter halmstrån? Det är inte enkla saker att plantera, det händer i Hollywoodfilmer, inte i verkligheten.

Autister, speciellt om man har en kombinationsdiagnos med ADHD har ofta stora problem med arbetsminnet.
Att han inte kommer ihåg tidpunkter, att han inte förstår hur långa händelseförlopp är eller att han minns enstaka detaljer är inte alls konstiga utan stämmer helt överens med hans diagnos.
Att bli misshandlat är en typiskt sådan handling som en autist (och vi flesta andra) minns varje sekund av.

Du skojar nu va?
Att plantera bevismaterial är något av det mest enkla och vanligaste som händer i olika brottsutredningar. Vilken värld lever du i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in