Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag kvar håller dock att det troligaste är att de ger rätt ålder.
Då tycker vi helt enkelt helt olika där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det är ju dock lite missvisande att få det att framstå som att det bara var när han sprang i gränden folk uppfattade honom.
Folk har sett honom innan, under och efter. Från olika vinklar. En har sett ansiktet, LP. Två har sett delar av ansiktet, YN och LJ. HJ säger sig ha sett honom vända sig om men han inte uppfatta ansiktet.
Det är bara LP som möjligen har sett ansiktet. YN såg väl bara hakan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag har tidigare visat på att ålder är något hjärnan registrerar innan ansiktdetaljer. Det är troligt att även HJ har haft ett visst hjälp av ansiktet i åldersbestämningen.
Kan inte utala mig där. Underlaget för att någon ska ha sett GMs ansikte är för litet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Dessutom är ju löpstilen även det något som pekar bort från SE. Han är ju nämligen gammal sprinter, vilket syns. Något AH uttryckligen säger att gm inte var. Ingen har sett en löpstil som SEs
Fast nu väljer du 1 vittnesmål.
Anders B - Spänstiga steg. Gick lugnt därifrån.
Anders D - Sprang inte med en ung mans vighet. Långsam i stegen.
Anna H - Snabbt, bestämda steg. Tungt. Inget sprinter. Ingen utövad teknik.
Ann Charlott H - Snabbare än jogging.
Cecilia A - Långa steg.
Egon E - Sprang krokigt. Böjd framåt och smidigt.
Hans J - Sprang med full fart.
Jan A - Rusade. Sprang smidigt.
Jan Åke S - Sprang spänstigt.
Lars J - Snabbt. Tungt. Framåtlutad.
Leif L - Lunkade klumpigt med breda steg.
Lisbeth P - Spänstigt. Vältränad.
Yvonne N - Verkade jobbigt att springa.
Merparten av vittnena pratar om en individ som springer snabbt (även Anna H), men påvisar möjligen en tendens att vara "tung i stegen" och “framåtlutad”.
Som max har vi alltså 3 individer som inte tycker GM sprang särskilt snabbt.
Yvonne N möter en GM (om man utgår ifrån att det faktiskt var GM som hon mötte) som precis har gjort sitt livs löprunda och att förvänta sig att han då springer "snabbt" är nog önsketänkande. Både med eller utan halt underlag.
Jag påstår att majoriteten nämner en löpstil som stämmer in mycket bra på Engström.
Snabb, framåtlutad etc.