Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Han är inte "några år äldre än uppgifterna om "25-45". Han är 7 år äldre än den yttre gräns dom angett. Och 19 år äldre än genomsnittet.
Sedan är det såklart inte uteslutet att det kan vara SE, det är möjligt att alla har fel om åldern. Men man måste ändå landa i att det troligaste utifrån vittnesuppgifterna är att det rör sig om 38+-8 år.
Och så ska vi ju komma ihåg att alla anekdotiska bevis om att det är svårt att avgöra ålder handlar ju om att man kan tro att folk som ser yngre ut är yngre, och vice versa. SE tillhör inte kategorin som ser yngre ut än sin faktiska ålder, han tillhör snarare den andra kategorin. Han hade kunnat vara någons anekdotiska bevis för att en 52-åring kan köpa biljett med pensionärsrabbat på bion.
Det är lite av en genomgående trend i SE-spåret att man alltid måste vandra till osannolikhetens rike vid varje vägskäl.
Det absolut bästa svar någon kan ge dig är följande.
https://thumbs.gfycat.com/NaiveLeadingBilby-size_restricted.gif
Addera mörker, avstånd, motljus och i många fall: Titta bara i några sekunder.
Vad är din ärliga uppfattning om vad människor generellt skulle uppfatta för ålder på individen som springer?
Jag helt öppen för att vara unik i min åsikt, men jag hävdar bestämt att sannolikheten för att människor skulle säga närmare 35-40 än 45-50 är väldigt stor.
Försöker jag forcera in Engström nu?
Nej, men jag vill påvisa att någon som är 52 år gammal kan framstå som yngre under dessa förhållanden.
Det är faktiskt rätt otroligt att detta är samma gubbe som sedan sitter och raljejar över att polisen inte kan "lägga puschel".....