Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag gillar principen "tro mer på dåliga ukro-nyheter från ukro-sidan" och ""tro mer på dåliga ukro-nyheter från ryss-sidan" och misstro de bra nyheterna.
Det var ju en passande inställning du har.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Vi har fått rapporter om att där är väldigt dålig pressfrihet i Ukraina under kriget. Ska vi gissa att de är splittrade? Vissa vill vinna kriget till varje pris (inklusive sanningen) och vissa vill bli som väst? Och därmed kommer en del ut, och en del blir censurerat eller ljug?
Men har du inte ansett att Kyivindependent tidigare har skrivit propaganda? Väljer alltså deras ansvariga utgivare att blanda lite med nyheterna? Allt positivt är ljug och allt negativt är sanning?
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Samma kamp ser du på ryska sidan. Vissa maler på med propaganda. Andra säger "hallå, ska vi vinna måste vi sluta ljuga för varandra".
Ok, väljer du även där de negativa ryss-nyheterna eller tror du på de positiva?
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag är 97% säker på att Ukraina just nu inte vill att ryssland ska fortsätta attackera dem i Bakhmut. Resterande 3% risk är att de har förberett alla sina reserver för att likt Gandalf i Lord of the Rings komma körande med skinande leoparder, som i slutet av andra filmen. De slåss ju mot orcher, och Putler.
Ok, var vill de annars att Ryssland ska attackera dem menar du? Bakhmut har hållit ut i 8 månader. Du tror inte att Ukraina känner till den terrängen jävligt bra nu?
Det är klart man inte vill bli attackerad men blir man attackerad så vill man såklart bli attackerad när försvaret är bäst förberett. Jag undrar vilken del av Ukraina det kan vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det är inte som du verkar tro, att man ska välja en sida och lita på den.
Den köper jag. Det blir bara lits lustigt när du i andra inlägg skriver:
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Där är ingen pressfrihet i Ukraina. Det har rapporterats att det är ett av de hårdast bevakade krigen någonsin. Pressen är hårt bevakad alltså.
Hur fan kan pressen vara hårt bevakad om du publicerar en sån här artikel där det kan äventyra motivationen hos hela befolkningen. Har du något bra svar på den eller passar du den frågan?