2023-03-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Hon är verkligen otrevlig 😦 borde kanske vara glad att någon ens bryr sig tillräckligt för att kommentera? S kanske hade någon tanke med ett så smalt draperi? Vad vet vi? När hon svarar så surt känns det mest som hon inte alls tänkt på att draperier brukar vara bredare än öppningen så det veckas och får ett fint fall.

Jag blir besviken när hon är så dryg mot läsare som bara menar väl. Varför så divig och otrevlig? Det gör att det tar emot att följa henne för hon känns inte som en särskilt bra person. Jag hoppas att det är en övergående fas för att hon inte mår bra nu.
Citera
2023-03-06, 10:51
Medlem
Ogdens avatar
Den här romantiseringen av ungdomen alltså, både inlägget och kommentarerna. Jag har typ aldrig relaterat mindre till något, men jag antar att det är något jag ska vara glad över. Kanske beror mycket på vad för typ av tonårstid man hade men oavsett hur bra den var, tiden går för alla, alla åldras och allas liv förändras.

Verkar hemskt att inte kunna acceptera det och istället gå runt och vara olycklig för att man inte är 19.
Citera
2023-03-06, 11:24
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Den här romantiseringen av ungdomen alltså, både inlägget och kommentarerna. Jag har typ aldrig relaterat mindre till något, men jag antar att det är något jag ska vara glad över. Kanske beror mycket på vad för typ av tonårstid man hade men oavsett hur bra den var, tiden går för alla, alla åldras och allas liv förändras.

Verkar hemskt att inte kunna acceptera det och istället gå runt och vara olycklig för att man inte är 19.
Ja, detta är minst sagt ett återkommande tema i bloggen. Tänker ändå att det ger ytterligare en förklaring till att hon har så stort behov av att försöka haka sig fast vid det som en gång var. Tiden förändras och livet runtikring henne, men hon vill någonstans fortfarande bevara ungdomen till sätt och utseende, och livsstilen därtill.

Kan vara en av flera orsaker till bruket av antidepp. Behovet av stora kompishäng i valfri innerstadspark, rosévin på uteserveringen, hångel på stökiga barer, kedjerökning, leriga festivaler och liknande.
Citera
2023-03-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights
Jag blir besviken när hon är så dryg mot läsare som bara menar väl. Varför så divig och otrevlig? Det gör att det tar emot att följa henne för hon känns inte som en särskilt bra person. Jag hoppas att det är en övergående fas för att hon inte mår bra nu.

Blir verkligen mobbning-stämning när hon går in och kommenderar att hon ”håller med” när de som aggressivt försvarar henne kommenterar till den som frågade om draperiets bredd. Hon kan uppenbarligen inte hantera vad det innebär att vara en offentlig person.
Citera
2023-03-06, 13:33
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Sandra får försöka ersätta behovet av dopamin, adrenalin, oxytocin, endorfiner och liknande lyckohormoner som ungdomsåren ofta förknippas med, och i stället viga livet åt andra värden, typ andlighet eller naturupplevelser. Ok, har förstått att hon kanske inte är nån religiös friluftstyp för fem öre, men som princip. Hon behöver nån mer tidlös hobby som inte är beroende av en viss ålder eller livsfas.
Citera
2023-03-06, 15:20
Medlem
VARFÖR klipper de inte ungen? Han ser ut som barnen Hedenhös. Ser ju förskräckligt ut.
Citera
2023-03-06, 17:09
Medlem
Citat:
Blir verkligen mobbning-stämning när hon går in och kommenderar att hon ”håller med” när de som aggressivt försvarar henne kommenterar till den som frågade om draperiets bredd. Hon kan uppenbarligen inte hantera vad det innebär att vara en offentlig person.

Då kanske man kan koka ner det till att problemet hamnar hos dig, om du upplever att det blir "mobbningsstämning" av att hon skriver "håller med". Kanske var det rent av du själv som skrev kommentaren? Hur som helst är det oerhört märkligt att tolka det lilla svaret som mobbning.
Citera
2023-03-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Då kanske man kan koka ner det till att problemet hamnar hos dig, om du upplever att det blir "mobbningsstämning" av att hon skriver "håller med". Kanske var det rent av du själv som skrev kommentaren? Hur som helst är det oerhört märkligt att tolka det lilla svaret som mobbning.

Hm nej det var inte jag, vilket påhopp haha 🙂 att vända sina läsare mot varandra och skapa illusionen av att den personen är ensam om sin ”kritiska” åsikt är mobbing och ganska lågt tycker jag.
Citera
2023-03-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ja det var rent ut sagt en skitlarvig kommentar av henne för att spä på syraattacken. Blir så brydd över hennes mentala ålder ibland.

Men det finns väl hopp, såhär inpå fyrtioårsdagen så har hon iaf kommit på att man inte bara rymmer när det är gräl med livspartnern. Baby steps. 👍
Citera
2023-03-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
VARFÖR klipper de inte ungen? Han ser ut som barnen Hedenhös. Ser ju förskräckligt ut.

Hahaha ja herregud, håller med. men hon är ju identisk med alla andra hipsterföräldrar som bara ska ha långt hår på sina söner. Det är extremt trendigt.
Citera
2023-03-07, 10:13
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Det är väl jättegulligt? Många småbarn ser ut som små fula gubbar för de saknar hår, men just D är ju ursöt med sin lugg.
Citera
2023-03-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hahaha ja herregud, håller med. men hon är ju identisk med alla andra hipsterföräldrar som bara ska ha långt hår på sina söner. Det är extremt trendigt.

Hon tror nog att hon är lite unik och alternativ som låter honom ha långt hår och hårspännen när det egentligen känns tröttsamt och uttjatat. Alla löjliga södermänniskor har sina barns hår så liksom! Hans hår är ju så rakt, bättre att klippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in