2023-03-06, 09:12
Medlem
Krig handlar om att försvara territorium, ej om att försvara kvinnor.

Om ukrainska kvinnor ofredas eller våldtas på något flyktingboende så kan inte ukrainska män göra något åt saken. De ukrainska männen är kvar i Ukraina för att försvara territorium.
Citera
2023-03-06, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Klart ni inte ska försvaras när ni inte gör er del!
Du tänker ju inte försvara nån ändå någonstans så vem du tycker inte ska försvaras (d v s ingen ska försvaras) är ointressant.
Citera
2023-03-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du tänker ju inte försvara nån ändå någonstans så vem du tycker inte ska försvaras (d v s ingen ska försvaras) är ointressant.

Nej ska du försvaras när du själv inte vill göra militärtjänst?
Citera
2023-03-06, 09:17
Avstängd
Citat:
Speciellt inte kvinnor, bara 1 av 6 är kvinnor.

Japp, och enligt dig så smiter 95000 män och kvinnor från sina plikter varje år eftersom de inte blir antagna.
Citera
2023-03-06, 09:22
Avslutad
Citat:
Nej ska du försvaras när du själv inte vill göra militärtjänst?
Jag kommer att göra precis det försvarsmakten säger åt mig att göra. Det är jag enligt lag skyldig till.

Men som sagt, det spelar ju ingen roll att du inte tycker att jag ska försvaras för det tycker du ju inte att en enda människa ska. Inte av dig i alla fall.
Citera
2023-03-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Japp, och enligt dig så smiter 95000 män och kvinnor från sina plikter varje år eftersom de inte blir antagna.

5 av 6 är män, det är knappast att smita men om krig verkligen bryter ut så borde ingen försvara dig.
Citera
2023-03-06, 09:34
Avslutad
Citat:
5 av 6 är män, det är knappast att smita men om krig verkligen bryter ut så borde ingen försvara dig.
Nä för ingen borde försvara nån. I alla fall tänker inte du försvara nån
Citera
2023-03-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä för ingen borde försvara nån.

Okej då har vi fått ditt svar på topic också: "svenska kvinnor borde inte försvaras".
Citera
2023-03-06, 09:42
Avstängd
Citat:

95000 av 100000 blir inte antagna.
Citera
2023-03-06, 10:07
Avslutad
Ny studie:
MSB har låtit undersökningsföretaget Kantar Public ställa ett antal frågor om beredskap och försvarsvilja till personer mellan 16 och 70 år:

Totalt 77 procent uppger sig vara villiga att delta i totalförsvaret. Om ingen fara för eget liv finnes. Hur det ska gå till fattar jag inte. Alla har ju sett hur civila dör på gatorna av granat / artelleri / missilsplitter....?

Av dessa är det enbart 26 procent som är mycket villiga/ganska villiga att gå in i en stridande roll med fara för livet. Siffran för kvinnor är endast 9 procent

Där har vi det. 9%.

Stridstanterna på flashback är i sinnesjuk minoritet.
Citera
2023-03-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ny studie:
MSB har låtit undersökningsföretaget Kantar Public ställa ett antal frågor om beredskap och försvarsvilja till personer mellan 16 och 70 år:

Totalt 77 procent uppger sig vara villiga att delta i totalförsvaret. Om ingen fara för eget liv finnes. Hur det ska gå till fattar jag inte. Alla har ju sett hur civila dör på gatorna av granat / artelleri / missilsplitter....?

Av dessa är det enbart 26 procent som är mycket villiga/ganska villiga att gå in i en stridande roll med fara för livet. Siffran för kvinnor är endast 9 procent

Där har vi det. 9%.

Stridstanterna på flashback är i sinnesjuk minoritet.

Ja här avslöjas sanningen. Lätt att säga att man har försvarsvilja men det är en helt annan sak att ställa upp i verkligheten när ens liv riskeras.

Skulle dock säga att dessa sanningar även gäller stridstanterna här, de säger sig vara försvarsvilliga men ingen av dem deltar i det militära försvaret. Alltså endast 9% av kvinnorna som svarar att de är villiga att strida och även majoriteten av dessa kommer säkert backa i ett skarpt läge.
Citera
2023-03-06, 10:35
Avslutad
Citat:
Okej då har vi fått ditt svar på topic också: "svenska kvinnor borde inte försvaras".
Nej, ditt svar på topic. ”Svenska kvinnor borde inte försvaras och ingen annan heller.”
I alla fall inte av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in