Det var ju det jag menade. Alltså behöver knappt titta då man vet att han åkte ut. Är väl bara TV4 som kan göra så usla program. Hoppas dock att dom gjort det för att förvirra. Helt säker kan väl inte du heller vara hoppas jag?
Om du kollade och lyssnade på avsnittet så sa ju Anna att Christoffer ska skriva ett brev och välja vem som blir storbonde (precis som alla gör när de åkt ut). Endast för att förvirra farmarna som tror att Artin, Viktor och Christoffer åkt hem.
Eller har jag fel?😅
Det var ju det jag menade. Alltså behöver knappt titta då man vet att han åkte ut. Är väl bara TV4 som kan göra så usla program. Hoppas dock att dom gjort det för att förvirra. Helt säker kan väl inte du heller vara hoppas jag?
Om du kollade och lyssnade på avsnittet så sa ju Anna att Christoffer ska skriva ett brev och välja vem som blir storbonde (precis som alla gör när de åkt ut). Endast för att förvirra farmarna som tror att Artin, Viktor och Christoffer åkt hem.
Eller har jag fel?😅
Okidock. Jag tittade lite löst där mot slutet och uppfattade inte riktigt vad som sades.
Varför skriver du och andra ens en spoiler, även om den är spoliermärkt i denna tråd? Det finns en tråd för er moderna som kollar på play i förtid där ni kan skriva fritt.
Varför skriver du och andra ens en spoiler, även om den är spoliermärkt i denna tråd? Det finns en tråd för er moderna som kollar på play i förtid där ni kan skriva fritt.
I andra tråden där kan skriva utan spoiler efter att avsnittet sänds på tv4play & cmore, avsnittet börjar sändas kl 02.
För det andra så är det i denna tråd som folk skriver i!
I andra tråden där kan skriva utan spoiler efter att avsnittet sänds på tv4play & cmore, avsnittet börjar sändas kl 02.
För det andra så är det i denna tråd som folk skriver i!
Jag tycker iallafall att ni kan hålla er där när ni snackar om sånt som inte sänts på vanlig tv än.
Alltså jag ogillar i grunden dessa twister hit och dit. Det blir tråkigt och min känsla är att de ofta påverkar tävlingen negativt... de riskerar att leda till att någon som inte förtjänar att vinna vinner skiten. Det blir också svårare för deltagarna att vara taktiska och planera sin väg fram...
Jag menar, man må ogilla Victor men han har ändå haft en plan men det är inte så lätt att ha det när det kommer en twist. Man vill ju att vinnarne ska förtjäna det och jobbat aktivt för det... lol
Jag tycker de är tråkigt att veganen, Viktor och Chrille åkte ut... eller åkte till Torpet.
Veganen är sig själv och har ändå starka åsikter vilket kan göra att folk blir sura vilket skapar bra tv. Jag tycker dock att han framstår som ganska schyst, han är alltid lugn och har aldrig varit otrevlig.
Viktor är som han är, men det är ett program där man kan vinna en miljon. Det är uppfriskande med någon som är en player.
Chrille har tappat lite men han var rolig i början där han spred ryktet att Andreas legat med Karin, hehe. Han är också inne i programmet för att vinna, inte som alla töntarna som åkt ut.
Vad ska man säga kring de som är kvar?
Sebastian hoppas jag inte vinner... Alltså det är bara "något" jag ogillar... han känns dryg på något sätt med sitt vänliga tal... nä
Nebbe och rasta-Sandra är ändå ok som vinnare, de har varit med hela tiden och har varit ganska bra socialt. Sandra är ganska snygg med ggr...
Asa är ganska blek. Jag upplevde att araben som kom in samtidigt som Asa, araben vid namn Hanan... Faktiskt försökte tänka taktiskt men ålte dessvärre ut. Asa har mest åkt på ett bananskal. Hoppas inte hon vinner.
Tora är trevlig men kommer bli ganska B om hon vinner programmet med tanke på att hon kom in sent, lol.
Artin har växt med tiden, nu verkar han ha vaknat till tävlingsmässigt men det är antagligen för sent. Synd.
Viktor är genomgående idiot. Visst han har ett visst underhållningsvärde men det väger inte upp. Varför fixade han inte till bordet innan Wincent kom? Noll ansvarskänsla hos den mansbebisen. Han vill vinna utan att jobba för det=värsta sortens äckel.
Christoffer är ok. Han har taggat ner sin attityd över tid vilket var välbehövligt. Cykeln fixade han bra. Det vore helt ok om han kom tillbaka.
NSS-trion är min favorit, med Sebbe i topp. Skulle gärna se Sebbe i ting snart, så han får bevisa sig.
Chrille valde Nebil som storbonde som börjar böla som en liten flicka. Skämskudden åkte fram direkt & spydde nästan lite i munnen. Måste vara för mycket östrogen i kranvattnet i detta land. Vem väljer han som förstakämpe måntro? Ganska sannolikt att det blir Assi.
På torpet utgjordes första kampen mellan de tre, borren. Att borra snabbast genom tre plankor. Viktors trumfkort som är styrka sattes på prov & resultatet blev katastrofalt. Endast halva borren igenom när de andra två var klara. Patetiskt. Hans chanser att åka tillbaka till farmen, för att inte tala om att vinna hela skiten, är minimala.
Veckans spännande Farmenthriller – 6 Mars 2018 - Ja alltså för 5 år sedan
1. JP kokar soppa på en spik
2. Kultingarna får en lekpark
3. Helena fastnar med fingrarna i knyppeltråden
4. Potatisarna rymmer till skogs
Och sist men inte minst:
5. Stefan plågar de andra med att klappra omkring i egenhändigt gjorda träskor - nattetid
Dock blir vedhögen alldeles för stor och inga ljus blir stöpta då de blir osams om det ska vara blockljus eller juleljus, med eller utan veke.
- - -
Veckans spännande Farmenthriller – 5 Mars 2023:
1. Snygg röd cykel fixas, bord som välter, kladdiga och mjuka polkagrisar med ketchup. Tråd man ej kan virka med – fast de var visst i rätt längd i varje fall.
2. Wincent godkänner INTE uppdragen – ovanligt drag av honom trots att 3-rättersmiddagen var bra!
3. Viktors Storbondetid är hotad och Christoffer och Artin smider planer – helt öppet.
4. Torparna som kommit på plats verkar nöjda med att vara tillbaka men är rädda att väljas till AK
Och sist men inte minst:
5. Genom produktionens listiga fintar blev Tinget totalt förvirrat i olika kamper tills 3 stycken blir utslagna MEN Trion: En romersk gud, En nordisk viking och En vegan förpassas i ”hemlighet” till Torpet en vecka och Christoffer får välja ÄNNU en NY Storbonde till Måndagens avsnitt.
SERIÖST!!! HUR mycket kan regler ändras i sista minuten??? För både Farmen och Torpet
Är någon förvånad? Nej egentligen inte - det tycks vara den nya konceptet för Farmen numera:
Ändra så mycket som bara går så att ingen förstår vad som kan hända
Åsså dagens avsnitt av Farmen;
Viktor hann varna Asi att de övriga kvarvarande på Farmen nu har en pakt - så hon är ensam mot alla de andra. Känns nog inte så kul för henne precis. En kalkon slaktad för vad? Ska den ingå i middagen till Wincen? Eller skulle de få äta lite kött själva denna gå.ng - för de fick ju ingen belöning som senast. Att Christoffer valde Nebba som SB hänger nog ihop med deras tid på Torpet och Christoffer trodde nog att de kanske var ett Team, men han fick veta annat senare på Torpet.
Dagens Torpet;
Vilket röj de hade - plötsligt kunde ingen hugga ved heller och sabbade en del saker ... det tyckte jag var lite fult gjort faktiskt. Viktor är rätt rak av sig i sina kommentarer men illa uttryck oxå att han tyckte att Nebba skulle slaktas. Alla är ju konkurrenter vilket ställe de än är på och Viktor är ju inte den med det renaste mjölet i påsen han heller Jag hejjar på att Christoffer vinner Torpetfinalen för det är bara en av dessa som får gå tillbaka till Farmen
Veckans spännande Farmenthriller – 6 Mars 2018 - Ja alltså för 5 år sedan
1. JP kokar soppa på en spik
2. Kultingarna får en lekpark
3. Helena fastnar med fingrarna i knyppeltråden
4. Potatisarna rymmer till skogs
Och sist men inte minst:
5. Stefan plågar de andra med att klappra omkring i egenhändigt gjorda träskor - nattetid
Dock blir vedhögen alldeles för stor och inga ljus blir stöpta då de blir osams om det ska vara blockljus eller juleljus, med eller utan veke.
- - -
Veckans spännande Farmenthriller – 5 Mars 2023:
1. Snygg röd cykel fixas, bord som välter, kladdiga och mjuka polkagrisar med ketchup. Tråd man ej kan virka med – fast de var visst i rätt längd i varje fall.
2. Wincent godkänner INTE uppdragen – ovanligt drag av honom trots att 3-rättersmiddagen var bra!
3. Viktors Storbondetid är hotad och Christoffer och Artin smider planer – helt öppet.
4. Torparna som kommit på plats verkar nöjda med att vara tillbaka men är rädda att väljas till AK
Och sist men inte minst:
5. Genom produktionens listiga fintar blev Tinget totalt förvirrat i olika kamper tills 3 stycken blir utslagna MEN Trion: En romersk gud, En nordisk viking och En vegan förpassas i ”hemlighet” till Torpet en vecka och Christoffer får välja ÄNNU en NY Storbonde till Måndagens avsnitt.
SERIÖST!!! HUR mycket kan regler ändras i sista minuten??? För både Farmen och Torpet
Är någon förvånad? Nej egentligen inte - det tycks vara den nya konceptet för Farmen numera:
Ändra så mycket som bara går så att ingen förstår vad som kan hända
Åsså dagens avsnitt av Farmen;
Viktor hann varna Asi att de övriga kvarvarande på Farmen nu har en pakt - så hon är ensam mot alla de andra. Känns nog inte så kul för henne precis. En kalkon slaktad för vad? Ska den ingå i middagen till Wincen? Eller skulle de få äta lite kött själva denna gå.ng - för de fick ju ingen belöning som senast. Att Christoffer valde Nebba som SB hänger nog ihop med deras tid på Torpet och Christoffer trodde nog att de kanske var ett Team, men han fick veta annat senare på Torpet.
Dagens Torpet;
Vilket röj de hade - plötsligt kunde ingen hugga ved heller och sabbade en del saker ... det tyckte jag var lite fult gjort faktiskt. Viktor är rätt rak av sig i sina kommentarer men illa uttryck oxå att han tyckte att Nebba skulle slaktas. Alla är ju konkurrenter vilket ställe de än är på och Viktor är ju inte den med det renaste mjölet i påsen han heller Jag hejjar på att Christoffer vinner Torpetfinalen för det är bara en av dessa som får gå tillbaka till Farmen
Hur vet du att regler ändras i sista minuten?
Detta som hände i gårdagens avsnitt var kanske bestämt sedan länge av produktionen.
De ändras hela tiden programmet år från år.
Personligen så tror jag det är bra för att deltagarna inte ska kunna planera och pakta sig igenom hela programmet och samtidigt vara spännande för oss tittare son inte vet vad som komma skall
Dum fråga kanske men varför drar de i säcken? Är väl bara att gå och hämta de hästskor de behöver för att vinna?
Ledsen, men: Ja, det är en väldigt dum fråga. Reglerna för tvekampen är ju att de ska hålla i säcken och släpa runt på sin motståndare. Skulle en släppa säcken så har den förlorat.