2023-03-05, 14:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är ditt buskap att det är USAs aggression som gjort att ryssarna måste invadera Ukraina?

Nej.
Citera
2023-03-05, 14:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Man måste beundra de som manövrerar de droner som Ukraina har, djävlar vilken skicklighet att släppa granaten i rätt sekund, snygg eldsvåda blev det också.

https://twitter.com/muncanus/status/1632299553306169345
Det ser ut som att larvfötterna ligger lite huller om buller framför vagnen. Är den redan evakuerad? Luckan är ju öppen – det borde den inte vara om det satt ryssar och tryckte där inne.
Citera
2023-03-05, 14:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej.
Okej. Så du tycker inte som Putin? Att Rysslands invasion av Ukraina har något med USA att göra? Jag tyckte mig läsa tidigare att du drog in USA när du förklarade varför ryssar måste invadera Ukraina och våldta ukrainska kvinnor och barn.
Citera
2023-03-05, 14:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det ser ut som att larvfötterna ligger lite huller om buller framför vagnen. Är den redan evakuerad? Luckan är ju öppen – det borde den inte vara om det satt ryssar och tryckte där inne.

Troligtvis åkte den på en mina och besättningen la benen på ryggen så fort de kunde, därav den öppna luckan
Citera
2023-03-05, 14:12
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Okej. Så du tycker inte som Putin? Att Rysslands invasion av Ukraina har något med USA att göra? Jag tyckte mig läsa tidigare att du drog in USA när du förklarade varför ryssar måste invadera Ukraina och våldta ukrainska kvinnor och barn.

Vad är det med era "måsten"? Jag förklarade inte det du säger.
Citera
2023-03-05, 14:13
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nej.
Vad menar du då.?

Du framför tydligt att USA har största ansvaret för rysslands annektering.
Genom sitt hetsande om krig.
Citera
2023-03-05, 14:16
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad menar du då.?

Du framför tydligt att USA har största ansvaret för rysslands annektering.
Genom sitt hetsande om krig.

"största ansvaret" tycker jag är ett domstolsaktigt sätt att resonera. Jag förkastar tankemodellen att vi (som svenska medborgare och deltagare i politik*) måste bestämma vem som har mest rätt, och hålla med den.

Jag konstaterar att USAs agerande är en orsak till kriget.
Rysslands agerande är också en orsak till kriget.

Om vi egentligen bryr oss om folk som dör, så måste vi ta till oss det. Och därefter agera för att minimera det i framtiden, så gott det går.

Vad kan Ryssland lära?
Hur kan vi påverka Ryssland?
Vad kan USA lära?
Hur kan vi påverka USA?

I detta krig, och i framtida.

Detta är väldigt lätt att förstå. Varför finns det folk som inte kan förstå det efter 1000 inlägg? De har spenderat hundratals timmar på konflikten. Hur kan det komma sig? Hur ska det jag skrev ovan formuleras bättre?

* Situationen är en annan om där en dag skall diskuteras skadestånd, eller eventuellt i någon krigsrättegång.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-03-05 kl. 14:21.
Citera
2023-03-05, 14:19
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
I varje av hens inlägg framhäver hen USAs deltagande i agrression mot Ryssland, men när man frågar om hen menar att USA är skyldiga så glider han iväg.

Psyken är en hal en.
Citera
2023-03-05, 14:21
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Intressant det där med evakuering, av vad jag har förstått så brukar båda tornluckorna lämnas öppna.
Men här var enbart skyttens lucka öppen och chefens lucka var stängd.
Citera
2023-03-05, 14:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Vad är det med era "måsten"? Jag förklarade inte det du säger.
Vilka är ”era” i sammanhanget? Vem klumpas jag ihop med i din halmgubberetorik? Klarar du att skriva ett enda inlägg utan att använda dig av argumentationsfel och härskarteknik?

En uppmaning i all välmening: Om du är intresserad av att ha en saklig diskussion så behöver du upphöra med halmgubbar och andra argumentationsfel. Om du istället vill sprida desinformation och så tvivel så fortsätter du bara på din inslagna väg.
Citera
2023-03-05, 14:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En uppdatering om den knepiga situationen för Ukraina vid Bakhmut, de verkar ha lyckats med att hejda de flesta anfallen.

De höga förlustsiffror som redovisas idag tyder på att Stalin-anfallen fortsätter ohejdat, ryssarna fortsätter med sin köttmur för att bryta igenom någonstans.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1632359911400132611
Oavsett om ukrainarna drar sig tillbaka framöver så kan man ju argumentera för att det är en seger för dom oavsett.
Hur många tusen har Putin offrat för att ta den där söndersmulade staden? En utmärkt plats att binda upp så mycket ryzzar det går och förgöra dom i enorma lass.
Citera
2023-03-05, 14:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Herr domare, varken Ryssland eller Ukraina är medlemmar i ICC, hur kan ni ha jurisdiktion här?

Vi slöt ett specialavtal med Ukraina så vi kan åtala er för just detta krig även om Ukraina inte är med i ICC och även om vi inte har jurisdiktion över andra krigsbrott Ukraina kan begå.

Herr domare, är ni medveten om "American Service-Members' Protection Act"?

Vad har den med saken att göra?

Vi har vår egen version. Missilerna träffar om fem minuter...
Så är det. Man skapade ett sorts prejudikat i Nürnberg, kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in