2023-03-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Vad redovisar ryZzen själv för förlustsiffror i bachmut, av sina egna samt wagner?

Vet inte exakt. Läste något om 6tusen. Vilket är skitsnack. Men vi vet att ryssland gick in med ca 190,000 trupper för ett år sedan. Och ryssarna stoppade ukrainas motoffensiv i norr, och man har suttit i deadlock sedan dess fram tills nu. Så jag skulle gissa på 6x10. 60,000 rysska förluster i runda slängar. Om siffrorna ukraina kommer med va sanna så skulle man ha tagit donetsk nu. Ist så får man ta till reträtt i backmut.
Citera
2023-03-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur skall Leopardstridsvagnar fixa energikrisen? Går det åt mer el om man skickar dem till Ukraina?

Menar att tyskarna inte vill bli indragna i ett krig för ukraina. Och man lär inte vilja skicka hela sin arsenal när det kostar så mkt att producera nytt.
Citera
2023-03-04, 18:47
Medlem
Citat:
Sedan får man fundera på stridsvärdet på de ryska männen. Sjuka och alkoholiserade. De har också lågt barnafödande så de har nog relativt få unga män. De ukrainska soldaterna ser oftast friska ut (Och ser ofta bra ut! ), medans de ryska soldaterna ser sjuka och svaga ut. Undernärda och alkoholiserade. Sådana man ser sitta utanför systembolaget.

Ryssland: 1.7 barn per kvinna
Ukraina: 1.2 barn per kvinna

Ukraina är i en betydligt sämre situation demografiskt sett.
Citera
2023-03-04, 18:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ryssland: 1.7 barn per kvinna, Ukraina: 1.2 barn per kvinna. Ukraina är i en betydligt sämre situation demografiskt sett.

Oj, ja jag antar att de ryska muslimerna har många barn.
Citera
2023-03-04, 18:55
Medlem
Storbritannien ökar igen. Först var det fler stridsvagnar Challenger 2. Nu har ambassadören mottagit löftet om hela 33 st 155 mm AS-90 självgående artillerisystem, istället för som tidigare utlovats 24 st.

Hoppas man snabbar på med leveranserna.

Det kommer att bli bra på södra fronten i först hand. Riktiga mördarmaskiner.

Källan är inte RÖFVÉN denna gången heller utan jag såg nyheten på "Ukrainian front" twitter.
Citera
2023-03-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marry99
Det är BNP per capita som diskuterades och BNP per capita är det enda relevanta för att få en bild av levnadsstandarden. Mina släktingar har inte ens toalett jag är också uppväxt utan toalett och är som sagt rysk medborgare och homosexuell om det spelar roll

Du snackade om BNP men hänvisade till BNP per capita, är du full eller?
Citera
2023-03-04, 19:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssen avancerar nu västerut norr om Bakhmut. Men det ser ju inte ut som en bra taktik enligt mig iaf.

Citat:
North of Bakhmut in Dubovo-Vasylivka, the enemy was able to advance to the eastern approaches to the settlement. Battles are going on in several directions.

https://t.me/Donbas_Operativniy/29850
Citera
2023-03-04, 19:06
Medlem
MU-XPRT-INPUTs avatar
Citat:
Oj, ja jag antar att de ryska muslimerna har många barn.

https://www.themoscowtimes.com/2019/03/05/russia-will-be-one-third-muslim-in-15-years-chief-mufti-predicts-a64706

Inom 15 år beräknas Ryssland vara över 30 % muslimer. Inshallah!
Citera
2023-03-04, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssen avancerar nu västerut norr om Bakhmut. Men det ser ju inte ut som en bra taktik enligt mig iaf.

Avancera är väl en bra taktik. Ukraina tappar mark hela tiden.
Citera
2023-03-04, 19:25
Medlem
Reimers avatar
En tragisk nyhet från Bakhmut, ryssarnas ohejdade vana att skjuta på ambulanser och sjukvårdspersonal skördade ett ytterligare offer.

Citat:
Det här är Yana "Yara" Rykhlitskaya. Hon var frivillig sedan krigets början, hjälpte militären med utrustning och medicinska förnödenheter. När jag träffade henne första gången i Bakhmut, arbetade hon som sjukvårdare på 93:e mekaniserade brigadernas medicinska enhet. Den senaste resan var hon min kontaktpunkt på det nya sjukhuset strax utanför Bakhmut. Var där ett par gånger för att leverera förnödenheter och släppte lördagens bil, för en vecka sedan. Hon frågade om jag kunde ta en selfie och skicka den till henne. Jag brukar aldrig ta selfies... Vi skrattade och jag gav henne en snabb kram innan jag åkte. Igår kontaktade befälhavaren för den medicinska enheten mig för att berätta att hon var död. Hon dödades av granatkastare när hon evakuerade skadade från Bakhmut. Han hade personligen gått tillbaka för att hämta hennes kropp. Sist jag pratade med henne var denna onsdag. Hon försäkrade mig om att alla mådde bra och att de såg fram emot att träffa mig igen. Må hon vila i frid, vetande att hon gav allt hon kunde ge för sitt land, för frihet, för att försvara det som är rätt i världen, som såå många hjältar har gjort vid det här laget........ 💛💙
🇺🇦 Heroiam slava! 🇺🇦 Ära till hjältarna 🇺🇦
https://www.facebook.com/yana.rykhlitskaya
Jag är såå jävla trött på detta krig

https://www.facebook.com/jonas.matern
Citera
2023-03-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Får se hur länge tyskarna vill skicka sina vapen till ukraina samtidigt som man försöker överleva sin energikris.
Bäste salad, dina inlägg andas desperation.
Hade vi hört dig i verkliga livet så skulle vi ha konstaterat att du sagt det med gråten i halsen.

Håller Tyskland på att dö?
Tycker du inte att det är bra att vi i Europa gör oss fria från Rysslands energi?
Tycker du att det skulle vara bra att vi fyller Rysslands stridskassa?
Citera
2023-03-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Tycker det ser förnuftigt ut. Man ger inget andrum till ukraina. Kolla var man är påväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in