2023-03-04, 18:06
  #317281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här blir några ryssar till fots jagade av en stridsvagn!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1631976692758593538



Nej hittills ser vi inga tecken på att de blivit bättre. Det är fortfarande otydligt om ryssarna satt in alla sina nya trupper i den omtalade offensiven eller om vi bara sett en del hittills. Jag är fortfarande osäker, kanske inledande anfallen gått så dåligt så att huvudstyrkan inte har satts in ännu?

Herregud nej, Spetznaz, Marines och VDV blöder!

Sen visst finns det förband kvar för dom kunde inte fortsätta pga. vädret men de bästa förbanden mår dåligt.
Citera
2023-03-04, 18:14
  #317282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
En svensk håller inte på Ryssland till att börja med. Du hyser någon sjuk beundran för psykopatdvärgen, troligen kombinerad med foliehatteri om judar som styr världen.

Ryssland ska ge upp, lämna ut krigsförbrytarna och betala ofantliga skadestånd för sina monstruösa brott. Tills de går med på det ska kriget fortsätta. Ukraina eller Väst ska bokstavligt inte backa en cm.
Kriget skulle inte startat till att börja med. Bara det är brottsligt nog. Det bryter mot idén om världsfred.
Citera
2023-03-04, 18:14
  #317283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Bakhmut där Wagner förlorade 40000 man?

Det var inget vidare exempel på nednötning av Ukraina😂😂

Som sagt. 40000 döda enligt ukraina och zelensky. Kom ihåg att zelensky sa att ingen mera stad skulle falla till ryssland, och att ukrainska stridsvagnar skulle inta kreml. Ukraina lyckades att ta ryssarna med överraskning i norr. Men sedan tog det stop för dom vid kremmina där ryssarna slog tillbaka deras offensiv.
Citera
2023-03-04, 18:16
  #317284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kriget skulle inte startat till att börja med. Bara det är brottsligt nog. Det bryter mot idén om världsfred.

Får se hur länge tyskarna vill skicka sina vapen till ukraina samtidigt som man försöker överleva sin energikris.
Citera
2023-03-04, 18:19
  #317285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här blir några ryssar till fots jagade av en stridsvagn!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1631976692758593538



Nej hittills ser vi inga tecken på att de blivit bättre. Det är fortfarande otydligt om ryssarna satt in alla sina nya trupper i den omtalade offensiven eller om vi bara sett en del hittills. Jag är fortfarande osäker, kanske inledande anfallen gått så dåligt så att huvudstyrkan inte har satts in ännu?

Hur fan kan man bete sig så korkat? Varför inte ta skydd bland träden inne i skogen? Springa som några jagade harar ute på fältet!
Citera
2023-03-04, 18:20
  #317286
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Som sagt. 40000 döda enligt ukraina och zelensky. Kom ihåg att zelensky sa att ingen mera stad skulle falla till ryssland, och att ukrainska stridsvagnar skulle inta kreml. Ukraina lyckades att ta ryssarna med överraskning i norr. Men sedan tog det stop för dom vid kremmina där ryssarna slog tillbaka deras offensiv.
Vad redovisar ryZzen själv för förlustsiffror i bachmut, av sina egna samt wagner?
Citera
2023-03-04, 18:22
  #317287
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Lär dig skillnaden på BNP och BNP per capita.
Det är BNP per capita som diskuterades och BNP per capita är det enda relevanta för att få en bild av levnadsstandarden. Mina släktingar har inte ens toalett jag är också uppväxt utan toalett och är som sagt rysk medborgare och homosexuell om det spelar roll
Citera
2023-03-04, 18:23
  #317288
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Får se hur länge tyskarna vill skicka sina vapen till ukraina samtidigt som man försöker överleva sin energikris.

Hur skall Leopardstridsvagnar fixa energikrisen? Går det åt mer el om man skickar dem till Ukraina?
Citera
2023-03-04, 18:24
  #317289
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Hur fan kan man bete sig så korkat? Varför inte ta skydd bland träden inne i skogen? Springa som några jagade harar ute på fältet!

De visste nog inte att stridsvagnen var i närheten, de blev överraskade?
Citera
2023-03-04, 18:24
  #317290
Medlem
Det ryssar har så svårt att förstå är att lögner inte är tecken på smartness i västliga ögon. De är bara ett tecken på att du är ett opålitligt arsel som ingen vill ha att göra med.

Därför vill ingen ha med Ryssland att göra. Sluta ljug så blir det enklare.
Citera
2023-03-04, 18:26
  #317291
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det är siffror från ett av världens mest korrupta land. Kan garantera att dom överdriver för att få mera pengar osv från väst. Att ryssland tagit förluster är det inget snack om. Men man ska vara skeptisk. Ukraina försöker ju konstant att dra in nato i ukraina. Det betyder att det inte går så bra som man påstår.

Man ska absolut vara skeptisk när det kommer från stridande del, detsamma gäller förstås även ryska parten. Båda sidor tjänar på att ge en bild som inte är korrekt för att förvilla sina motståndare, inget ovanligt i krig. Om man ska sia om det så lär dock den anfallande sidan ligga på högre förluster, 2-4 ratio är rätt sannolikt.

Förluster.
Russia - 9473, of which: destroyed: 6034, damaged: 270, abandoned: 380, captured: 2789
Ukraine - 3029, of which: destroyed: 1927, damaged: 148, abandoned: 76, captured: 879
*Notera att ett stort mörkertal finns bland dessa då det endast är 100% veriferade förluster.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2023-03-04 kl. 18:29.
Citera
2023-03-04, 18:30
  #317292
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sedan får man fundera på stridsvärdet på de ryska männen. Sjuka och alkoholiserade. De har också lågt barnafödande så de har nog relativt få unga män. De ukrainska soldaterna ser oftast friska ut (Och ser ofta bra ut! ), medans de ryska soldaterna ser sjuka och svaga ut. Undernärda och alkoholiserade. Sådana man ser sitta utanför systembolaget.
Inte riktat till mig, jag vet, fast det där var väl ändå ganska extrema generaliseringar?

Tror snarare att de problem som tar sig skilda uttryck i praktiken kan härledas till lednings- och sambandsnivå. Ukraina har också en hel del luffiga typer i sina led, och ryssarna (omvänt) en hel del både hela och rena soldater. Däremot rimligt antagande att moralen är lägre i många ryska förband förutsatt att vissa av dem inte ens vet vad de slåss för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in