2023-03-04, 00:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nu läste jag bara ett infantilt känsloutbrott i ditt inlägg. Hade du några sakliga invändningar mot mitt inlägg. I så fall var god presentera dem.
Såklart du läste in ett infantilt känsloutbrott. Det brukar heta så när man kommer med svammel som "tro mina ord", "jag lovar", "Bakhmut faller", "Ryssland är överlägsna väst".
Du får den diskussion du förtjänar helt enkelt.

Edit: Men ok jag ska spela med lite. Vad har Ryssland som inte Kongo har och varför behöver vi Ryssland men inte Kongo?
Citera
2023-03-04, 00:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Du blir säkert en modig soldat när du blir stor som inte ens vågar klicka på en länk.

Kan S-400 binda samman 100 tals utskjutningsplatser därifrån skicka iväg olika typer av robor mot 1000 tals mål beroende på vilken som är lämpligast?

Vid Irakkriget skickade USA 1000+ tomahawk i första vågen, skulle Ryssland skicka 1000 av sina S-400 robotar som är stora som en startraketer har de inget kvar vid andra vågen.

Men absolut, ryssarna sköt ner U2 i ett läge ingen räknat med de så de kan såklart bygga bra grejor. Men ett flexibelt system i ett modernt krig är en annan sak.

Svar på din fråga: Rysslands S-400 är världens främsta luftvärnssystem.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-04 kl. 00:58.
Citera
2023-03-04, 00:55
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Såklart du läste in ett infantilt känsloutbrott. Det brukar heta så när man kommer med svammel som "tro mina ord", "jag lovar", "Bakhmut faller", "Ryssland är överlägsna väst".
Du får den diskussion du förtjänar helt enkelt.

Edit: Men ok jag ska spela med lite. Vad har Ryssland som inte Kongo har och varför behöver vi Ryssland men inte Kongo?

Då så, det var alltså ett infantilt känsloutbrott, utan några som helst fakta, som du presenterade. Det signalerar en intellektuell klenhet
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-04 kl. 00:59.
Citera
2023-03-04, 00:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ryssland satte ju in och har satt in allt det bästa de har i detta krig. Hur ser deras utbildning ut av nya soldater? Hur är läget med de ryska soldaterna som är kvar som invaderade Ukraina den 24:e februari och varit där ganska länge nu?

För de har ju inget där att göra och det har ju trots allt blivit att Ukraina har gjort två motoffensiver, Ryssland har förlorat 50% av det område de avancerade fram de första veckorna och de tar samtidigt konsekvent stora förluster och rör sig framåt i snigelfart.

Deras värnplikt fortsätter som vanligt. Men utbildning av yrkessoldater är nog på sparlåga då man repetitionsutbildar alla de som man mobiliserar från reserven. Ryssarna har roterat sina trupper och de har fått ledigt, jag tror inga har varit i Ukraina ett helt år i sträck.

Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nej, krim klarade sig senast bron sprängdes. Krim är fortifierat. Att försöka sig på en offensiv där är dårskap. Geografin är perfekt för försvararna. Sedan har ryssland tiotusentals trupper nordöst och mot mauriopol som kommer att flankera ukrainska styrkorna som försöker bryta sig in i norr. Att ge sig på krim är idiotiskt. Ön är väldigt viktig för ryssland,och man kommer inte låta sig överaskas som man blev i nordöst.

Det blir inte som Kharkiv-offensiven utan som ryska reträtten från Kherson. Avskuren logistik och utnötning med artilleri.
Citera
2023-03-04, 01:02
Medlem
Citat:
Svar på din fråga: Rysslands S-400 är världens främsta luftvärnssystem.

Varför skriver du på ett forum om du ändå är ointrsserad av att föra ett resonemang?
Citera
2023-03-04, 01:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Då så, det var alltså ett .infantilt känsloutbrott, utan några som helst fakta, som du presenterade. Det signalerar en intellektuell klenhet
Noterat att du inte klarar av att svara på en enkelt ställd fråga.
Bekvämt men inte så snyggt men förväntningarna är inte på topp när ni svarar på längre resonemang och frågor med en oneliner.

Så jag upprepar. Länder som Kongo och Venezuela är rika på naturresurser vilket du hävdar är ett vinnande grepp mot väst, så hur hjälper det Ryssland i deras kamp mot det sataniska väst?
Är du också religiös som bekämpar satanister här på flashback?
Citera
2023-03-04, 01:04
Medlem
Citat:
Det finns ingen rysk reträtt i Kherson och Bakhmut är nära att falla.

https://m.youtube.com/watch?v=_vFWmhW64iQ

https://m.youtube.com/watch?v=yTgj6afnMEc

https://m.youtube.com/watch?v=1vDo2_TkJAs

Med anledning av att du kritiserar andras källor så får du rannsaka dig själv för dina egna källor. Bakhmut var inte nära att falla i oktober 2022.

Varför ska vi lita på dina källor?
Citera
2023-03-04, 01:04
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Varför skriver du på ett forum om du ändå är ointrsserad av att föra ett resonemang?

Vad pratar du om? Jag är väldigt intresserad av att föra ett resonemang. Med kvalificerade personer som använder fakta som argument.
Citera
2023-03-04, 01:06
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Med anledning av att du kritiserar andras källor så får du rannsaka dig själv för dina egna källor. Bakhmut var inte nära att falla i oktober 2022.

Varför ska vi lita på dina källor?

Detta kan vi vifta bort omgående. Det finns ingen som kan förutsäga krigets dynamik 100 %. Märk väl: Bakhmut faller, precis som jag sa.
Citera
2023-03-04, 01:07
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Jag är väldigt intresserad av att föra ett resonemang. Med kvalificerade personer som använder fakta som argument.

Fast dina så kallade fakta eller källor har ju haft fel, exempelvis om Bakhmuts kollaps i oktober 2022. Så vad är vitsen att argumentera med dig?
Citera
2023-03-04, 01:08
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fast dina så kallade fakta eller källor har ju haft fel, exempelvis om Bakhmuts kollaps i oktober 2022. Så vad är vitsen att argumentera med dig?

Källa på det?
Citera
2023-03-04, 01:10
Medlem
Citat:

Och ändå är vi flera som klagar på just det samtidigt, märkligt sammanträffande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in