2023-03-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Omtvistat. Låt mig se dina källor.

Aegis Combat System

Om du är så ointresserad av militära system att du behöver källor för allt känns det meninglöst att diskutera.
Citera
2023-03-04, 00:34
Medlem
En bra sammanfattning av läget

https://youtu.be/VxnLqd-mxCQ
Citera
2023-03-04, 00:34
Medlem
Citat:
Din jämförelse är direkt pinsam och dessutom totalt irrelevant.

Det är väl en intressant jämförelse på alla sätt och vis. Vem kommer ge Ryssland teknik och kunnande gratis bara för att vara bjussig? Europa provade, ingen lär vilja göra om.
Citera
2023-03-04, 00:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Aegis Combat System

Om du är så ointresserad av militära system att du behöver källor för allt känns det meninglöst att diskutera.

Haha. mossad.gov. Seriöst!? Tror du att detta utgör en trovärdig källa? Nej, jag klickar inte ens på länken, jag vill inte åsiktsregistreras. Israels säkerhetspolis...
Citera
2023-03-04, 00:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Krim är ju väl förberett om ukraina visar tecken på en offensiv mot ön.

https://rumble.com/v2blug0-russia-builds-200km-long-fence-and-digs-trenches-in-crimea-preparing-for-at.html

Men de klarar sig inte utan Kerchbron. Om Ukraina slår ut den (vilket de kan göra från Melitopol) så är det kört för hela Krim.
Citera
2023-03-04, 00:37
Medlem
Citat:
Staden är inringad. Ukrainas förluster blir tyvärr enorma i området. Zzelesky vägrade ju reträtt.

Jag vill inte bråka men "Reporting from Ukraine" informerade igår om att man gjorde en "rebuff" i nordväst och Ryssland (Wagner) kan inte ta sig fram där.

Sedan behärskar man området mellan Chasiv Yar (tror jag det heter) och Ivaniske (jag har svårt för namnen) och det skall finnas två vägar för transporter och försörjning.

Men naturligtvis har man ett helvete med beskjutning från olika håll. Men detta helvete gäller ju också för Ryssland.
Det är dumt av Prigorsvin att vända sig till Zelenskyi, det är ju helt militära beslut som tas. Om man läser Prigorsvin så säger han att Bakhmut är "nästan" omringat...detta håller inte.

Zelenskyi har tidigare sagt att man försvarar Bakhmut så länge det är möjligt. Och hur länge det är möjligt det bedömer ÖB. Man har reducerat sin styrka inne i Bakhmut men förstärkt utanför. Vi får se vad som rapporteras i morgon.
Citera
2023-03-04, 00:41
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag vill inte bråka men "Reporting from Ukraine" informerade igår om att man gjorde en "rebuff" i nordväst och Ryssland (Wagner) kan inte ta sig fram där.

Sedan behärskar man området mellan Chasiv Yar (tror jag det heter) och Ivaniske (jag har svårt för namnen) och det skall finnas två vägar för transporter och försörjning.

Men naturligtvis har man ett helvete med beskjutning från olika håll. Men detta helvete gäller ju också för Ryssland.
Det är dumt av Prigorsvin att vända sig till Zelenskyi, det är ju helt militära beslut som tas. Om man läser Prigorsvin så säger han att Bakhmut är "nästan" omringat...detta håller inte.

Zelenskyi har tidigare sagt att man försvarar Bakhmut så länge det är möjligt. Och hur länge det är möjligt det bedömer ÖB. Man har reducerat sin styrka inne i Bakhmut men förstärkt utanför. Vi får se vad som rapporteras i morgon.

Du borde se över dina källor.
Citera
2023-03-04, 00:46
Medlem
Citat:
Det låter troligt med ryskt artillleri 10:1?

Nä, det låter inte troligt.
Det låter dock mer troligt än de siffror som du presenterar.
Citera
2023-03-04, 00:47
Medlem
Citat:
Haha. mossad.gov. Seriöst!? Tror du att detta utgör en trovärdig källa? Nej, jag klickar inte ens på länken, jag vill inte åsiktsregistreras. Israels säkerhetspolis...

Du blir säkert en modig soldat när du blir stor som inte ens vågar klicka på en länk.

Kan S-400 binda samman 100 tals utskjutningsplatser därifrån skicka iväg olika typer av robor mot 1000 tals mål beroende på vilken som är lämpligast?

Vid Irakkriget skickade USA 1000+ tomahawk i första vågen, skulle Ryssland skicka 1000 av sina S-400 robotar som är stora som en startraketer har de inget kvar vid andra vågen.

Men absolut, ryssarna sköt ner U2 i ett läge ingen räknat med de så de kan såklart bygga bra grejor. Men ett flexibelt system i ett modernt krig är en annan sak.
Citera
2023-03-04, 00:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du är förd bakom ljuset. Jag beklagar djupt hur lurad och vilseförd du är. Kongo och Ryssland kan inte ens jämföras. Det begriper även du när du greppar efter halmstrån och bland de lägsta av hängade frukter du kan finna.
Det här inlägget sammanfattar väl hur dåligt du argumenterar och att du inte har någon koll på någonting vilket du försöker kompensera med total fanatism inför bajslandet vi alla kallar för Ryssland.

Det går utmärkt att jämföra Ryssland med Kongo med reservationen att Kongo förmodligen är ett civiliserat land i jämförelse med den barbariska nationen vi kallar för Ryssland.

Väst har lyckats otroligt väl med att knoppa av Ryssland och ersätta vad de nu erbjuder.
Stort beröm till väst som redan under ett år så markant lyckats fjärma sig från terroriststaten Ryssland och till ett hyggligt pris. Väst är starkare än någonsin och lilleputtRyssland kan inte överleva ett ekonomiskt krig med väst. Det här vet alla om.
Citera
2023-03-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men de klarar sig inte utan Kerchbron. Om Ukraina slår ut den (vilket de kan göra från Melitopol) så är det kört för hela Krim.

Nej, krim klarade sig senast bron sprängdes. Krim är fortifierat. Att försöka sig på en offensiv där är dårskap. Geografin är perfekt för försvararna. Sedan har ryssland tiotusentals trupper nordöst och mot mauriopol som kommer att flankera ukrainska styrkorna som försöker bryta sig in i norr. Att ge sig på krim är idiotiskt. Ön är väldigt viktig för ryssland,och man kommer inte låta sig överaskas som man blev i nordöst.
Citera
2023-03-04, 00:50
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det här inlägget sammanfattar väl hur dåligt du argumenterar och att du inte har någon koll på någonting vilket du försöker kompensera med total fanatism inför bajslandet vi alla kallar för Ryssland.

Det går utmärkt att jämföra Ryssland med Kongo med reservationen att Kongo förmodligen är ett civiliserat land i jämförelse med den barbariska nationen vi kallar för Ryssland.

Väst har lyckats otroligt väl med att knoppa av Ryssland och ersätta vad de nu erbjuder.
Stort beröm till väst som redan under ett år så markant lyckats fjärma sig från terroriststaten Ryssland och till ett hyggligt pris. Väst är starkare än någonsin och lilleputtRyssland kan inte överleva ett ekonomiskt krig med väst. Det här vet alla om.

Nu läste jag bara ett infantilt känsloutbrott i ditt inlägg. Hade du några sakliga invändningar mot mitt inlägg. I så fall var god presentera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in