2023-03-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
”Han har också upplevt drogutlösta psykoser under återkommande perioder i sitt liv, skriver Frivården i en personutredning. En stor del av mannens kriminalitet bedöms vara drogrelaterad eller kopplad till psykisk ohälsa."

Det var alltså ett vansinnesdåd av en person som har åkt ut och in på psyket.

Trist för alla som först fick stånd för att det var en invandrare, och till och med ba ”TERRORDÅD!!!” Hoppas ni överlever denna besvikelse. 💔
Bra inlägg…vettigt och sunt!
Men hade jag varit där vid gripandet hade jag f-n sparkat honom i ansiktet👀
Citera
2023-03-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Klart som fan att det är mycket folk i området. Spårvagnarna har ju sin knutpunkt där och en hel del bussar går utanför nordstan. Närheten till centralstationen gör sitt till. Sedan har du åtskilliga kontor i och kring dess närhet.
Det är alltså folk till påväg till eller ifrån åt alla möjliga håll.

Någon nyhet om att fulla och/eller påtända människor finns i och kring nordstan är det heller inte.
Platsen blev besjungen redan 1974 i ”bängen trålar”
Senare befolkades den ökända trappan till centralen av bla packade finnar. Därav namnet karelen.
Senare blev det emo trappan.

Bråk slagsmål med eller utan knivar förekom ofta. Nu drabbades en ung flicka på ca 10 år av en idiot.
Vilket är för jävligt. Sådana dårar ska inte vistas ute.

Men var är alla frågeställningar om fakta som varför. När, var och hur tycks vi redan veta

Jo men absolut, men det är för koncentrerat som knutpunkt. Går ju knappt att stå där utan att man blir nertrampad.

Tror du det finns ett svar på frågan ”varför?”? Jag tror att hon kanske bara råkade vara där när han fick något infall. Han hade väl planerat att sticka ner någon eftrsom han hade knivar med sig men jag tror mest hon var på fel plats vid fel tillfälle. Påverkade, våldsamma missbrukare kan ju flippa ur på vad eller vem som helst.
Citera
2023-03-04, 00:01
Medlem
den killen kommer från ett tragiskt familj är pappan o lill sistern gick bort i en bil olycka,killen har alltid vart i dålig skick psykiskt
Citera
2023-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Bra inlägg…vettigt och sunt!
Men hade jag varit där vid gripandet hade jag f-n sparkat honom i ansiktet👀
Jag hade nog försökt skada honom så mkt så möjligt innan nån försöker stoppa mig…o komma undan med det oxå..😲
Citera
2023-03-04, 00:41
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBiskop
den killen kommer från ett tragiskt familj är pappan o lill sistern gick bort i en bil olycka,killen har alltid vart i dålig skick psykiskt

Som förre Rikspolischefen Dan Eliasson uttalade sig i tv efter att en kvinna knivhuggits i ryggen av en ung asylsökande man och avlidit på ett asylboende: ”Vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?” Skit i offren det är alltid de stackars förövarna det är synd om…
Citera
2023-03-04, 00:57
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Tragisk bakrund. Ja. Kommer han vara i ännu sämre skick psykiskt nu. Ja.

Gissa vem som kommer må sämre?
Flickan. Både fysiskt och psykiskt. Kanske aldrig någonsin mer kommer kunna gå utanför dörren igen, av många olika anledningar. 10 år gammal. Opererats flera gånger sen igår. Helt i onödan. Helt oprovocerat. Flickans familj kommer också ha psykiska trauman av detta. Vet inte om hon har syskon men hur fan berättar man en sån här sak för dom isåfall? Och klasskompisar? Herregud det kommer drabba väldigt många under väldigt lång tid. Ingen i deras krets kommer våga gå ut med/släppa ut sina barn mer.
Det bästa han kan göra är att eliminera bort sig själv så att tiden & pengarna för hans förvarings-kostnader kan gå till dom som behöver istället. Vi har redan platsbrist på samtliga instanser i detta land. Han är ett hopplöst fall uppenbarligen med tanke på hans historik.
Citera
2023-03-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jag brukar växla mellan M / KD / SD i de olika valen.

Här är ytterligare en bild på vår hjälte-blatte som brottade ner GM.

https://imgur.com/a/MDXL84E

Kan inte ni Flashback vara nöjda med ens något som "ortens" kids gör?

Jag trodde först att det kanske var invandrakids först men jag har sett klippet du visar bilden ifrån och han ser väldigt svensk ut och man får se även ansiktet, möjligtvis balkan bakgrund, ser ut var en vältränad kille runt 30år. Möjligtvis han som även var den lediga polisen.

Dock spelar det ingen roll, då det var bra att någon gjorde något. Däremot skulle dom skadat personen och killen hade inte en enda synlig skada.
Citera
2023-03-04, 05:57
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Jag kan då inte se att det är etniska svenskar! Man ser ansiktet på en enda peron, och den kan visst vara nordeuropeisk men lika gärna kan vara från centraleuropa. Resterande är omöjliga att ens avgöra hudfärgen på och de enda ord som går att urskilja är ju svenska med solklar brytning.

Alla som var på platsen svär på bibeln att det var ärliga, etniska svenskar som resolut buntade ihop svartskallen tills polisen tog över. Som sagt, i Nederländerna hyllas de "svenska vikingarna" som räddade livet på tösen som annars hade fått huvet avskilt från kroppen av svartskallen.
Citera
2023-03-04, 06:50
Medlem
Tournis avatar
Citat:

Det skiter jag högaktligen i, finns miljontals på den här planeten som drabbas av tragedier som inte går ut och knivhugger småflickor.

Det hade varit bättre om Milad förblivit en fläck på lakanet.
Citera
2023-03-04, 07:07
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Hur mycket skatt bidrar du själv med??
Håller med dig.
Sedan kan vi alltid diskutera hur mycket vård kontra förvaring verksamheten ska innehålla.
Göteborgspuckot lär inte gå att vårda tillbaka till en normal människa som kan vistas på gator och torg utan att ställa till elände för andra.
Enklast hade varit om farbror blå hade skjutit honom på platsen, men nu får vi väl låsa in honom på vatten o bröd till han ”tar ner skylten”.
Om vi anser att staten har ”pengar över” så bör de väl snarare gå till vård och omsorg av flickan. Överlever hon så har hon med största sannolikhet psykiska och fysiska men för resten av sitt liv.
Citera
2023-03-04, 07:08
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Nej det är inte så att politiskt styre i en viss kommun avgör vilka straffpåföljder vi har i denna kommun. Tack och lov. Här får du läsa på lite, herr SoberZealot.

Däremot kan vi vara överens om att det är åt fanders att en våldsam seriekriminell får gå lös, oavsett om denne heter Alu eller Theodor.
Lilla vän, du kan väl kolla upp vilka politiskaåsikter domarna hade i målet. Rödingar, precis som du.

Rödingar är experter, bara på en sak. Och det är att skuldbelägga andra än sig själva. Så nej, om åklagaren yrkar på fängelse och det finns i skalan, och de röda svinen i tingsrätten släpper lös han, så är det de röda svinens fel. Jag tycker att du själv kan läsa på lite vad det är för människor som sitter i tingsrätten och dessutom, skulle du som extrauppgift, få ta fram de politiska åsikterna som nämndemännen har. För de är röda så som du. Människor som förstör.
Citera
2023-03-04, 07:08
Medlem
platyzmas avatar
Den djävla idioten fortsätter härja när han ska daktas: https://www.expressen.se/nyheter/knivmannen-i-slagsmal--pa-polishuset-efter-dadet/

Jag förutspår Särskild UtskrivningsPrövning…
Senast redigerad av platyzma 2023-03-04 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in