Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det finns några enstaka ryssar jag lyssnar på (som t.ex Igor Girkin). Jag uppfattar det som att de vägrar att medverka i den ryska extremljugande propagandaapparaten utan de säger vad de verkligen tycker. De är också insatta i sakfrågorna. Och då blir de väldigt intressanta.
På den andra sidan har vi fullblodsmytomaner som Sergej Lavrov (Rysslands utrikesminister) och Igor Konashenkov (det ryska försvarsministeriets talesman). Jag uppfattar det som att allt de säger är lögn, lögn och återigen lögn. De är seriemytomaner.
Kanske det?
Men det är viktigt att ta in vad Putin och Lavrov faktiskt säger oavsett om man håller med eller ej.
Jag lyssnar på vad Blinken och Nuland och Biden också säger av samma skäl.
Vad som är sant eller ej visar sig oftast med tiden.
Detta med Nordstream tycker jag visar på att Bidenadm ljuger rakt av. Men de skulle inte kunna göra på annat sätt än att förneka och lägga locket på.
Vilket inte betyder att Bidenadm ljuger om ALLT och det gäller Kreml med.
När det gäller politik på denna nivån måste man ofta läsa mellan raderna.
Att ta för givet att en fiende eller politisk motståndare alltid ljuger är barnsligt. Det kan faktiskt förhålla sig så att Kreml kände sig hotade på allvar för Ukraina och det kan samtidigt vara så att Bidenadm faktiskt tror att de försvarar demokrati och frihet i Ukraina och Putin måste störtas.