2023-03-03, 18:52
Medlem
DOTAftws avatar
Inte blivit klokare att av argumenten för och emot här. Är det läge att gå in eller om man tänker långsiktigt? Av allt att döma verkar det ju inte finnas särskilt många argument mot det.

Sannolikheten att Bitcoin går till under 10k är liten och samtidigt är sannolikheten att den går till 50k hög, då borde ca 20k vara väldigt säker och bra långtidsinvestering? Fråga mig inte hur jag räknat fram sannolikheterna ni får gärna rätta mig om ni inte håller med.
Senast redigerad av DOTAftw 2023-03-03 kl. 18:57.
Citera
2023-03-03, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Inte blivit klokare att av argumenten för och emot här. Är det läge att gå in eller om man tänker långsiktigt? Av allt att döma verkar det ju inte finnas särskilt många argument mot det.

Sannolikheten att Bitcoin går till under 10k är liten och samtidigt är sannolikheten att den går till 50k hög, då borde ca 20k vara väldigt säker och bra långtidsinvestering? Fråga mig inte hur jag räknat fram sannolikheterna ni får gärna rätta mig om ni inte håller med.

Det skall mycket till för att Bitcoin skall hamna under 10k igen, den saken är klar. Däremot kommer Bitcoin från tid till annan troligtvis ha viss dip och hamna under 20k strecket men mest troligt så kommer den att balanseras på högre och högre nivåer och med detta så kommer det bli olika stabiliseringsnivåer som det kommer vara mycket svårt för den att dippa under. Du har helt rätt i att den kommer nå 50k, den har ju varit över 60k och den kommer komma dit igen och även högre.
Citera
2023-03-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw

Lite fel tråd, men ja, det är läge att gå in. Men gå inte in med allt du äger och har på en gång. Ta hellre en mindre summa varje vecka eller månad, så du har krut kvar i händelse av att priset sjunker lägre.
Citera
2023-03-03, 20:53
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
kebbabis, rapporterar du varenda inlägg du inte håller med om?

Om du postar personliga åsikter/lögner som fakta och nån sätter sig emot och frågar om källor så kan man inte bara rapportera och hoppas att "det löser sig".

Det krävs inte ens några källor utan enbart sunt förnuft (vilket du uppenbart saknar).

Bitcoin klarar av ca 4-5 transaktioner per sekund och lightning network är försvinnande litet.

Det är alltså självklart att mängden transaktioner i global skala är försumbar.
Citera
2023-03-04, 08:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det krävs inte ens några källor utan enbart sunt förnuft (vilket du uppenbart saknar).

Bitcoin klarar av ca 4-5 transaktioner per sekund och lightning network är försvinnande litet.

Det är alltså självklart att mängden transaktioner i global skala är försumbar.
Ska sägas i sammanhanget att Lightning kapaciteten ökat konstant och har mångdubblats (!) sedan 2020 och är nu på nästan 5400 Bitcoins. I motsvarande takt lär kapaciteten passera 20 000 BTC inom 2 år och 100 000 inom 5-6 år.
Om prisutvecklingen räknat i USD fortsätter vara 150% per år i snitt så blir det helt enorma värden.

Nu när banker börjar integrera betalningar på Lightning så kan kapacitetsökningen snabbt skjuta i höjden betydligt mer än så.
Citera
2023-03-04, 08:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ska sägas i sammanhanget att Lightning kapaciteten ökat konstant och har mångdubblats (!) sedan 2020 och är nu på nästan 5400 Bitcoins. I motsvarande takt lär kapaciteten passera 20 000 BTC inom 2 år och 100 000 inom 5-6 år.
Om prisutvecklingen räknat i USD fortsätter vara 150% per år i snitt så blir det helt enorma värden.

Nu när banker börjar integrera betalningar på Lightning så kan kapacitetsökningen snabbt skjuta i höjden betydligt mer än så.
Du försöker blanda bort korten som vanligt och istället för att svara på diskussionen i fråga så börjar du prata om en hypotetisk (och fullständigt osannolik) framtid.

I verkligheten har lightning-nätverket inte vuxit alls utan befunnit sig ungefär i samma storlek i ca 1,5 år (sedan hösten 2021).
Citera
2023-03-04, 09:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du försöker blanda bort korten som vanligt och istället för att svara på diskussionen i fråga så börjar du prata om en hypotetisk (och fullständigt osannolik) framtid.

Jag noterar att du slutat mäta sen senaste årsskiftet för att det inte längre passar ditt narrativ. Nu är det en konstig "1.5 års" -period som är den nya standarden.

Citat:
I verkligheten har lightning-nätverket inte vuxit alls utan befunnit sig ungefär i samma storlek i ca 1,5 år (sedan hösten 2021).

Den totala kapaciteten mätt i USD är nu: $120M .
För ett år sedan (när BTC/USD priset var det dubbla): $133M
För två år sedan: $52M
För tre år sedan: $8M
För fyra år sedan: $2M
För fem år sedan: $0.04M

Antalet BTC låsta i Lightning för 1.5 år sedan var 3000st. Idag är det 5500st...

https://www.lookintobitcoin.com/charts/lightning-network-capacity/

Man måste vara mästare i cherrypicking för att få det till att Lightning inte "vuxit alls"...
Citera
2023-03-04, 09:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag noterar att du slutat mäta sen senaste årsskiftet för att det inte längre passar ditt narrativ. Nu är det en konstig "1.5 års" -period som är den nya standarden.

Den totala kapaciteten mätt i USD är nu: $120M .
För ett år sedan (när BTC/USD priset var det dubbla): $133M
För två år sedan: $52M
För tre år sedan: $8M
För fyra år sedan: $2M
För fem år sedan: $0.04M

Antalet BTC låsta i Lightning för 1.5 år sedan var 3000st. Idag är det 5500st...

Man måste vara mästare i cherrypicking för att få det till att Lightning inte "vuxit alls"...
Inget konstigt alls; du har under lång tid hävdat att nätverket växer "exponentiellt" när det i verkligheten har befunnit sig på en platå under lång tid. Det är otvistligt. Jag förstår inte hur du inte kan inse det.

Siffror:
https://bitcoinvisuals.com/lightning

Nu är detta inte trådens ämne utan du försöker som vanligt sabotera diskussioner där du och dina kompisar blir totalt överbevisade.

Diskussionen i fråga började från påståendet att transaktioner med bitcoin utgör en försvinnande liten (i praktiken 0%) andel av alla världens transaktioner. Detta ifrågasattes konstigt nog när jag med en enkel förklaring konstaterade varför så var fallet.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-03-04 kl. 09:10.
Citera
2023-03-04, 10:20
Medlem
Citat:
Inget konstigt alls; du har under lång tid hävdat att nätverket växer "exponentiellt" när det i verkligheten har befunnit sig på en platå under lång tid. Det är otvistligt. Jag förstår inte hur du inte kan inse det.

Siffror:
https://bitcoinvisuals.com/lightning

Nu är detta inte trådens ämne utan du försöker som vanligt sabotera diskussioner där du och dina kompisar blir totalt överbevisade.

Diskussionen i fråga började från påståendet att transaktioner med bitcoin utgör en försvinnande liten (i praktiken 0%) andel av alla världens transaktioner. Detta ifrågasattes konstigt nog när jag med en enkel förklaring konstaterade varför så var fallet.

Det enda som har hänt är att vi har gått in i en cyklisk baisseperiod. Därav att vissa mätvärden har legat stabilt ett tag på en platå. På en högplatå om man jämför med tidigare värden.
Citera
2023-03-04, 10:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det enda som har hänt är att vi har gått in i en cyklisk baisseperiod. Därav att vissa mätvärden har legat stabilt ett tag på en platå. På en högplatå om man jämför med tidigare värden.
Nätverket har alltså existerat i ca 5 år och snart 2 av dessa har det legat på en platå (diskutabelt om den nivån ens kan anses vara "hög").

Det krävs en enorm dos religiöst tänkande för att få detta till att vi befinner oss i någon "cyklisk baisseperiod".
Citera
2023-03-04, 10:31
Medlem
Citat:
Nätverket har alltså existerat i ca 5 år och snart 2 av dessa har det legat på en platå (diskutabelt om den nivån ens kan anses vara "hög").

Det krävs en enorm dos religiöst tänkande för att få detta till att vi befinner oss i någon "cyklisk baisseperiod".

Enligt dina egna grafer inleddes platån i början av 2022. Vet inte hur du räknar, men ”ungefär ett år” vore en hederligare beskrivning. Händelsevis sammanfaller inledningen av platån ganska väl med inledningen av baissemarknaden.
Citera
2023-03-04, 10:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Enligt dina egna grafer inleddes platån i början av 2022. Vet inte hur du räknar, men ”ungefär ett år” vore en hederligare beskrivning. Händelsevis sammanfaller inledningen av platån ganska väl med inledningen av baissemarknaden.
Du får räkna bort lokalt brus, alla relevanta tal ligger alltså i nivå med hösten 2021.

Varför skulle priset på bitcoin påverka utberedningen av nätverket? Det är ett konstigt narrativ i sig, men något som de religiösa tar för givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in