2023-03-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Man hoppas ju i alla fall att han kommer att må skit även om inte bevisningen når ända fram.
Särskilt troligt är det nog däremot inte.
Han har inte brytt sig på hela tiden i häktet så känns mest som skådespeleri om han ska börja nu.

Fast asså jag är nog ganska säker på att han mår skit fastän han troligtvis inte är skyldig. Han har förlorat ett barn precis lika mycket som Isabella, eller va de storken som va i farten??
Han som satt i rätten som jag var och tittade på såg ut som en totalt nedbruten, tom och fallen människa. Ihopsjunken , blek, mörka ringar under ögonen..
alla sörjer olika, alla sitter inte å gråter 24/7 för att dom mår dåligt.
Jag hoppas för allt i världen att du inte jobbar i närheten utav människor om du inte kan förstå att ALLA ÄR OLIKA. De är vad att vara människa är!
En oberörd person hade suttit rakryggad med armarna i kors och med ett helt annat ansiktsuttryck 🤦🏻‍♀️
Citera
2023-03-02, 23:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Fast asså jag är nog ganska säker på att han mår skit fastän han troligtvis inte är skyldig. Han har förlorat ett barn precis lika mycket som Isabella, eller va de storken som va i farten??
Han som satt i rätten som jag var och tittade på såg ut som en totalt nedbruten, tom och fallen människa. Ihopsjunken , blek, mörka ringar under ögonen..
alla sörjer olika, alla sitter inte å gråter 24/7 för att dom mår dåligt.
Jag hoppas för allt i världen att du inte jobbar i närheten utav människor om du inte kan förstå att ALLA ÄR OLIKA. De är vad att vara människa är!
En oberörd person hade suttit rakryggad med armarna i kors och med ett helt annat ansiktsuttryck 🤦🏻‍♀️
Nej du.
Lukas har inte mer rätt att vara olika än Bella har.
Din tolkning av Lukas utseende är ju inte heller särskilt trovärdig med hänsyn till vilken vurm du har för honom.
Citera
2023-03-02, 23:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calihu
Hur vet du hur han inte brytt sig under tiden han suttit häktad ? Jobbar du på häktet? Delar du cell med han? Vad jag uppfattar är att du saknar verklighetsuppfattning, du har gjort vissa inlägg som tyder på att du är väldigt inblandad i Lukas liv. Dom gångerna du faktist mer eller mindre avslöjat vem du skulle kunna vara så undviker du att svara. Jag hoppas vid min gud att den eventuella skyldiga åker dit och får sitt straff och då menar jag inte Lukas
Du inser väl själv att jag inte tänker berätta det för dig.
På tal om verklighetsuppfattning
Citera
2023-03-03, 02:34
Medlem
Sött när någon påstår sig veta vad en isolerad häktesintagen känt under sju månader. Inte ens en häktesvakt, advokat eller familjemedlem kan VETA vad som går igenom Lukas huvud.

OnT kan inte ens föreställa mig att bli häktad med restriktioner i sju månader, när man mådde skit innan så man gått ner så mycket i vikt och sen leva med sorg över sitt första och enda barn som dött.

Vad domen än säger på fredag så tror jag inte Lukas tagit livet av flickan, inte med flit iallafall. Eventuell oaktsamhet i värsta fall, men jag tror han har mått skit sen dess och fortfarande gör det.
Citera
2023-03-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej du.
Lukas har inte mer rätt att vara olika än Bella har.
Din tolkning av Lukas utseende är ju inte heller särskilt trovärdig med hänsyn till vilken vurm du har för honom.

Kompis, den ända med ”vurm” i den här tråden är du över Isabella ..
tror varenda användare kan intyga det.
Jisses.
Jag känner inte ens Lukas, jag såg vad jag såg, alla andra som deltog såg honom också. Jag pratade inte om hans utseende , jag pratade om hans utstrålning, som förövrigt inte fanns.

Jag har aldrig sagt att han har mer rätt än Isabella att vara något överhuvudtaget , jag har en åsikt och jag står för den. Jag har en uppfattning som jag också står för.
Den ända jäveln i den här tråden som är så långt upp i den ene eller andres arsle är du, jag vet inte riktigt varför du tror att påhopp och glåpord skulle få folk att ändra sig 🤣
Patetisk pappahatare
Citera
2023-03-03, 10:22
Medlem
BoISarens avatar
Försökte lägga en beställning av domen, som jag förmodar kommer kl 11, men fick detta till svar
Citat:
Fredagen den 3 mars 2023 har tingsrätten begränsade öppettider pga utbildning. Vi har öppet mellan kl 12.30-14.30.
Pressen får väl tag i den?
Citera
2023-03-03, 10:26
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Försökte lägga en beställning av domen, som jag förmodar kommer kl 11, men fick detta till svar

Pressen får väl tag i den?

Eller så skickar dom den så fort dom kan. Eller så meddelar silop den
Senast redigerad av sunny5 2023-03-03 kl. 10:29.
Citera
2023-03-03, 10:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Eller så skickar dom den så fort dom kan. Eller så meddelar silop den
Fick besked nu att domen meddelas kl 14
Citera
2023-03-03, 13:29
Medlem
Kl. 14.00 smäller det.
Citera
2023-03-03, 13:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Jag är iväg men någon får gärna begära ut domen och lägga upp när den släpps.
Citera
2023-03-03, 14:04
Medlem
Frikänd!

https://www.domstol.se/nykopings-tingsratt/nyheter/2023/03/man-frikanns-fran-att-ha-skakat-barn-till-dods/
Citera
2023-03-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Frikänd!

https://www.domstol.se/nykopings-tingsratt/nyheter/2023/03/man-frikanns-fran-att-ha-skakat-barn-till-dods/

Rättvisa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in