2023-03-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
På fredag kommer domen, någon som vet tidpunkt eller har det inte framkommit?

Det brukar vara klockan 11-12 på dagen i andra fall jag följt tidigare iallafall. Men någon måste begära ut den. Jag är på resande fot precis då så jag kan inte göra det.

Man mailar iallafall hit och ber om domen. nykopings.tingsratt@dom.se
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-03-02 kl. 00:26.
Citera
2023-03-02, 00:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
På fredag kommer domen, någon som vet tidpunkt eller har det inte framkommit?
Brukar vara klockan 11. Men vet faktiskt inte om det skiftar var i Sverige domstolen är
Citera
2023-03-02, 10:28
Medlem
Snart dags. Lär väl se rubriken i aftonbladet. Tippar på frikänd. Alternativt något milt oaktsamhetsbrott om TR nu tror på hunden. Blir lite moment 22. Dock är det väl nya EU-direktiv som säger att mildare potentiella brott måste vara med i gärningsbeskrivningen från åklagaren, så det faller. Dumt åtal oavsett. Han kommer frias och få skadestånd och må skit.
Citera
2023-03-02, 10:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Snart dags. Lär väl se rubriken i aftonbladet. Tippar på frikänd. Alternativt något milt oaktsamhetsbrott om TR nu tror på hunden. Blir lite moment 22. Dock är det väl nya EU-direktiv som säger att mildare potentiella brott måste vara med i gärningsbeskrivningen från åklagaren, så det faller. Dumt åtal oavsett. Han kommer frias och få skadestånd och må skit.
Man hoppas ju i alla fall att han kommer att må skit även om inte bevisningen når ända fram.
Särskilt troligt är det nog däremot inte.
Han har inte brytt sig på hela tiden i häktet så känns mest som skådespeleri om han ska börja nu.
Citera
2023-03-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Man hoppas ju i alla fall att han kommer att må skit även om inte bevisningen når ända fram.
Han har inte brytt sig på hela tiden i häktet så känns mest som skådespeleri om han ska börja nu.

Är av annan åsikt.
Citera
2023-03-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Ett spädbarn har blivit misshandlat och båda föräldrarna är gripna

Polisen är förtegen om var men såg på nätet att Nyköping pekas ut

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/34rzy9/spadbarn-svart-skadad-i-sodermanland-foraldrar-anhallna
Så när det naturliga urvalet sätts ur spel finns människor kvar, som förökar sig, vilka inte borde finnas kvar, ja..Att avliva sin egen avkomma borde motsvara självmord ca?
Citera
2023-03-02, 11:00
Medlem
sunny5s avatar
Citat:

Hur kan du vara så insatt ii hans mående på häktet? När han största delen suttit med restriktioner dvs "isolerad" vilket innebär att han inte fått umgås med de andra eller ta emot samtal från omvärlden.....Inlåst med sina egna tankar i nära 7 månader
Citera
2023-03-02, 13:56
Medlem
Citat:

Hur kan du veta hur han har betett sig i häktet ? Han har suttit med fulla restriktioner i 7 månader,
Nej jag hoppas verkligen inte att han kommer att må skit, jag hoppas att L kommer att finna lugn och ro när allt detta är över, dessutom hoppas jag att han håller sig så långt borta från denna I för all framtid, denna kvinna är en ren olycka för varje man .
Citera
2023-03-02, 14:10
Medlem
Citat:

Jobbar du på häktet och har träffat honom under tiden han setat där för att kunna säga att han inte brytt sig och mått dåligt under 7 månaders tid?
Vare sig skyldig / oskyldig så tror inte jag att någon sitter oberörd i 7 månader med fulla restriktioner.
Citera
2023-03-02, 14:19
Medlem
BoISarens avatar
Den som är nyfiken kan förhoppningsvis lyssna på rättegången imorgon
Citat:
Om postgången fungerar så kommer vi att, under morgondagen, publicera rättegången, från Nyköpings tingsrätt, gällande synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död, där ett litet barn dog efter att den misstänkte, enligt åtalet, skakade henne så kraftigt att hon avled. Det hände i Vagnshärad i Juli ifjol.
Den misstänkte är barnets pappa och domen meddelas imorgon.
http://www.swefup.se/infusions/news/news.php?readmore=40
Citera
2023-03-02, 17:51
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Den som är nyfiken kan förhoppningsvis lyssna på rättegången imorgon

http://www.swefup.se/infusions/news/news.php?readmore=40

Tack som tusan 👍
Citera
2023-03-02, 18:11
Medlem
Citat:
Hur vet du hur han inte brytt sig under tiden han suttit häktad ? Jobbar du på häktet? Delar du cell med han? Vad jag uppfattar är att du saknar verklighetsuppfattning, du har gjort vissa inlägg som tyder på att du är väldigt inblandad i Lukas liv. Dom gångerna du faktist mer eller mindre avslöjat vem du skulle kunna vara så undviker du att svara. Jag hoppas vid min gud att den eventuella skyldiga åker dit och får sitt straff och då menar jag inte Lukas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in