2023-03-03, 11:22
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hur och när vi stödjer varandra är vår ensak. Däremot kan berättas att Greta har en vän i Mensa. Detta kan betyda att hon är med där själv, men bekräftar inget.

...och du har en vän i Stockholm (Greta). Detta kan betyda att du bör i Stockholm du med, men bekräftar inget. Är det så man resonerar när man umgås med Greta? Guilt by association, absolution by association.
2023-03-03, 11:25
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men du erkänner alltså att det var en hel grupp som låg bakom och i ”månadsvis” planerade detta. Greta var alltså bara en ”poster girl” som skickades fram i rampljuset. Hur tycker du att det rimmar med hennes egen version?

På något sätt misstänker jag att Greta och M l'I har ungefär samma sätt att tänka: de fattar inte när de bör tala och när de bör knipa. Som jag har sagt förut, M l'I är nog Gretas värsta fiende, i all sin välvilja.
2023-03-03, 11:35
Medlem
Citat:
Tack för intressanta länkar Åtminstone för mig var det en nyhet att CO2-nivåerna kanske börjar plana ut.

Undrar om Greta känner till det? I så fall lär hon ta åt sig äran ..

Det bevisar åtminstone ingenting.

Med tanke på Gretas oförmåga till logiska resonemang och konsekvenstänk har jag väldigt svårt att tro att hennes IQ är särskilt högt.

Du tyckte att Gretas agerande i Oslo var fel men hoppades att hon skulle slippa böter. Är du emot straff i största allmänhet eller är det just hon som ska behandlas med silkesvantar?

Med demonstration tänker jag på när hon satt ensam på marken och tjurade. En del kanske avser demonstrationstågen?

Men du erkänner alltså att det var en hel grupp som låg bakom och i ”månadsvis” planerade detta. Greta var alltså bara en ”poster girl” som skickades fram i rampljuset. Hur tycker du att det rimmar med hennes egen version?
Greta var helt ensam på sin första demonstrationsdag utanför riksdagen, men det berodde på att hon då hade avböjt sällskap från oss andra. Greta var dock alls ingen poster girl, utan deltog mycket aktivt i diskussionerna. Vissa av oss var dock inne på andra förslag än skolstrejk.

Redan då luftades tanken på civil olydnad, och mitt främsta bidrag till den digitala första diskussionen med Greta och övriga var, att jag bad övriga att vara försiktiga med sådant, och påpekade särskilt att demonstrationer med civil olydnad krävde betydligt mer förplanering och förberedelser än vanliga demonstrationer.

Dessa mina goda råd var grundade på Solvognens mångåriga erfarenheter som systemkritisk nordisk proteströrelse,
som Greta var mycket intresserad av.

Den som har gett mycket, ska kunna förlåtas mycket, och Greta har ett mycket varmt omtänksamt hjärta!
För mer info om bakgrunden till starten av F4F, v g se

https://forlaget.com/frlgt-artikel/a...ar-demokratin/

"Lars Sund: Är det faktiskt Greta som hotar demokratin?"
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-03 kl. 11:48.
2023-03-03, 11:52
Medlem
Alonens avatar
Greta vill inte gå tillbaka till skolbänken å läsa in gymnasiet.

Greta vill höras å synas i alla media.

Greta vill pladdra i FN å åka i Schwarzeneggers Tesla.

Greta gör vad som helst för att synas och höras.

Greta är ett uppmärksamhetsluder som borde tystas.
2023-03-03, 11:52
Medlem
Citat:
Men då måste väl Greta även protestera för ursprungsbefolkningen i Sverige? När tänker hon göra det?

Varför är vindkraft ett jätteproblem för samer i Norge och ingen annanstans?

Greta har inget 90-konto så den jämförelsen är enbart löjlig. Har hon någonsin erkänt att hon behåller en del ”för sina egna behov”? Varför beklagade sig då skitungen över att hon hade så svårt att klara sig på enbart studiebidraget?

Det är det säkert, men då stupar Monsieur l’Inspirateurs förklaring om att hon känner sig som ett dagisbarn
Under en tid övervägde stiftelsen som bär Gretas namn att skaffa 90-konto. Om detta idag är genomfört är lätt att kontrollera för den intresserade. Greta har som bekant även protesterat mycket mot gruvan i Gallok
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-03 kl. 11:54.
2023-03-03, 12:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Tack för intressanta länkar Åtminstone för mig var det en nyhet att CO2-nivåerna kanske börjar plana ut.

Undrar om Greta känner till det? I så fall lär hon ta åt sig äran ..
Det krävdes tydligen att Greta skulle sluta med den värsta klimathysterin och återgå till plugget så verkar både hon och jordklotet nu förhoppningsvis kunna bli kvitt sina diagnoser.
2023-03-03, 12:20
Medlem
Finns det något nytt om Gretas sexliv?
Pojkvän, dejter, tinder?
2023-03-03, 12:37
Medlem
Citat:
Under en tid övervägde stiftelsen som bär Gretas namn att skaffa 90-konto. Om detta idag är genomfört är lätt att kontrollera för den intresserade. Greta har som bekant även protesterat mycket mot gruvan i Gallok

Men om det omvandlas till ett 90-konto har de ju rätt att lägga pengar på bl.a. administration (knappast dock på hennes egna behov) och då spricker ju löftet om att allt skulle användas oavkortat.

Då är det också synnerligen osmart av t.ex. Gulbenkian att flytta pengar genom hennes stiftelse där mycket går förlorat på kuppen.

Hon har protesterat mot gruvan i Gallok, ja, men varför inte mot utbyggnaden av vindkraft?

Är de norska renarna av känsligare virke än de på andra sidan landgränsen?

Om vi hade haft professionella journalister hade de ställt frågan, men de är lika usla som hon och F4F.

Stor global klimatstrejk pågår i dag. Skulle börja kl 12 i Stockholm, enligt hemsidan.
2023-03-03, 12:46
Medlem
Citat:
Greta var helt ensam på sin första demonstrationsdag utanför riksdagen, men det berodde på att hon då hade avböjt sällskap från oss andra. Greta var dock alls ingen poster girl, utan deltog mycket aktivt i diskussionerna. Vissa av oss var dock inne på andra förslag än skolstrejk.

Redan då luftades tanken på civil olydnad, och mitt främsta bidrag till den digitala första diskussionen med Greta och övriga var, att jag bad övriga att vara försiktiga med sådant, och påpekade särskilt att demonstrationer med civil olydnad krävde betydligt mer förplanering och förberedelser än vanliga demonstrationer.

Dessa mina goda råd var grundade på Solvognens mångåriga erfarenheter som systemkritisk nordisk proteströrelse,
som Greta var mycket intresserad av.

Den som har gett mycket, ska kunna förlåtas mycket, och Greta har ett mycket varmt omtänksamt hjärta!
För mer info om bakgrunden till starten av F4F, v g se

https://forlaget.com/frlgt-artikel/a...ar-demokratin/

"Lars Sund: Är det faktiskt Greta som hotar demokratin?"

Med poster girl menar jag att Greta skickades fram som en förgrundsfigur, just för att hon var så liten och tunn och förskrämd och rörande. Visst var bilden av det sorgsna barnet mot den stora Riksdagsbyggnaden effektiv. En variant av David mot Goliat.

Greta själv har inte dragit sig för att ljuga utan påstår att skolstrejken var hennes egen idé och initiativ, när det i själva verket låg en hel rörelse bakom.

Är hon inte ganska osympatisk när allt kommer omkring?
2023-03-03, 12:48
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Är farsan och morsan som berikar sig, inte första gången som föräldrar tjänar fett med stålar på sina cp-barn
2023-03-03, 13:08
Medlem
Citat:
Nja, flera veckor var det väl ändå inte?

Hörde ett radioprogram för några år sedan där de berättade att hon först suttit vid ett skyddsobjekt (minns ej exakta benämningen) men fick flytta därifrån efter några dagar, kanske.

Om din teori stämmer så spricker ju bilden av den spontana aktionen av det desperata lilla barnet. I så fall måste den ha föregåtts av en längre korrespondens med talmannen - och hur kommer man i kontakt med riksdagens främsta företrädare ”in the first place”? Inget som du eller jag skulle lyckas med.
Jag börjar förstå det här med tvillingsjälar. För man måste nog vara lika barnslig som greta™, för att på fullt allvar tro på att Riksdagens talman lägger sig i vaktbolagets arbete. Jag antar att Högvakten får sina dagliga instruktioner direkt från H.M. Konungen? Alla som söker tillträde till Rosenbad måste få personligt godkännande direkt från statsministern. Inte konstigt att inget fungerar i det här landet, då inga chefer har lärt sig att delegera. Tillstånd från Riksdagens talman... Den är ju nästan lika bra som fransktalande flyktingbarn från Syrien.
2023-03-03, 13:19
Medlem
Citat:
Men om det omvandlas till ett 90-konto har de ju rätt att lägga pengar på bl.a. administration (knappast dock på hennes egna behov) och då spricker ju löftet om att allt skulle användas oavkortat.

Då är det också synnerligen osmart av t.ex. Gulbenkian att flytta pengar genom hennes stiftelse där mycket går förlorat på kuppen.

Hon har protesterat mot gruvan i Gallok, ja, men varför inte mot utbyggnaden av vindkraft?

Är de norska renarna av känsligare virke än de på andra sidan landgränsen?

Om vi hade haft professionella journalister hade de ställt frågan, men de är lika usla som hon och F4F.

Stor global klimatstrejk pågår i dag. Skulle börja kl 12 i Stockholm, enligt hemsidan.
Det fiffiga med ett 90-konto är att minst 75% av de insamlade medlen ska gå till insamlingens ändamål. Personalens löner och pensionsförsäkringar räknas inte som insamlingskostnader, utan som insamlingens ändamål. Så 25% till insamlingskostnader, 50% till lönekostnader och 25% till det verkliga ändamålet är helt normalt. Det är en ganska utbredd födkrok, så det hade ju passat perfekt för team greta™.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in