Citat:

Ursprungligen postat av 
MidlifeMommy

Tack för intressanta länkar 

Åtminstone för mig var det en nyhet att CO2-nivåerna kanske börjar plana ut.
Undrar om Greta känner till det? I så fall lär hon ta åt sig äran ..
Det bevisar åtminstone ingenting. 
Med tanke på Gretas oförmåga till logiska resonemang och konsekvenstänk har jag väldigt svårt att tro att hennes IQ är särskilt högt. 
Du tyckte att Gretas agerande i Oslo var fel men hoppades att hon skulle slippa böter. Är du emot straff i största allmänhet eller är det just hon som ska behandlas med silkesvantar?
Med demonstration tänker jag på när hon satt ensam på marken och tjurade. En del kanske avser demonstrationstågen?
Men du erkänner alltså att det var en hel grupp som låg bakom och i ”månadsvis” planerade detta. Greta var alltså bara en ”poster girl” som skickades fram i rampljuset. Hur tycker du att det rimmar med hennes egen version?

Greta var helt ensam på sin första demonstrationsdag utanför riksdagen, men det berodde på att hon då hade avböjt sällskap från oss andra. Greta var dock alls ingen poster girl, utan deltog mycket aktivt i diskussionerna. Vissa av oss var dock inne på andra förslag än skolstrejk.
 Redan då luftades tanken på civil olydnad, och mitt främsta bidrag till den digitala första diskussionen med Greta och övriga var, att jag bad övriga att vara försiktiga med sådant, och påpekade särskilt att demonstrationer med civil olydnad krävde betydligt mer förplanering och förberedelser än vanliga demonstrationer. 
Dessa mina goda råd var grundade på Solvognens mångåriga erfarenheter som systemkritisk nordisk proteströrelse,
som Greta var mycket intresserad av.
Den som har gett mycket, ska kunna förlåtas mycket, och Greta har ett mycket varmt omtänksamt hjärta!
För mer info om bakgrunden till starten av F4F, v g se 
https://forlaget.com/frlgt-artikel/a...ar-demokratin/
"Lars Sund: Är det faktiskt Greta som hotar demokratin?"