2023-03-02, 14:50
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, Rullman verkade ju tvärsäker på att det handlade om mord redan från start. Det lär innebära att detta märktes ganska omgående på TTs kropp när hon hittades.

Skulle oxå tro att dödsorsaken syntes på utsidan redan från start.

Sannolikt har obducenten lyft luren och berättat/konfirmerat för Rullman ”off record” redan första dagarna.

Men det skall ner på pränt innan det ”räknas”…
Citera
2023-03-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, Rullman verkade ju tvärsäker på att det handlade om mord redan från start. Det lär innebära att detta märktes ganska omgående på TTs kropp när hon hittades.

T.o.m. innan kroppen hittades var hypotesen mord i samförstånd. Och då ställer jag mig frågan hur han kan misstänka det utan kropp. Vittnesmål, innehållet i tjejernas telefoner, och platsundersökningen gav troligen tydliga indikationer på att det handlade om mord.

Nu pratar jag inte enbart att dom var övertygade att hon inte levde. Utan att det handlade om just mord, som varit deras arbetshypotes från start, som hela tiden förstärkts allteftersom bevisen trillat in. Sista pusselbiten (obduktionsrapporten) som många varit oroliga över talade även den för mord enligt Rullman.
Citera
2023-03-02, 19:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
T.o.m. innan kroppen hittades var hypotesen mord i samförstånd. Och då ställer jag mig frågan hur han kan misstänka det utan kropp. Vittnesmål, innehållet i tjejernas telefoner, och platsundersökningen gav troligen tydliga indikationer på att det handlade om mord.

Nu pratar jag inte enbart att dom var övertygade att hon inte levde. Utan att det handlade om just mord, som varit deras arbetshypotes från start, som hela tiden förstärkts allteftersom bevisen trillat in. Sista pusselbiten (obduktionsrapporten) som många varit oroliga över talade även den för mord enligt Rullman.
Man får innerligt hoppas att Rullman inte fått tunnelseende av sin starka initiala övertygelse.
Citera
2023-03-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Man får innerligt hoppas att Rullman inte fått tunnelseende av sin starka initiala övertygelse.

Jag kände inte till honom innan detta fallet så har inget att jämföra med. Men han uttrycker sig självsäkert och gediget. Får inte uppfattningen att han tar i från tårna och spelar på känslor som J s advokat gjorde i sin intervju. Men ja, alla kan drabbas av tunnelseende.

Vet inte om denna postats innan. Det är en podd om fallet som Dagens Eko gjort och publicerades den 27 feb. Inte så mycket nytt förutom att personal på Nöjet beskrev J och M som glada tjejer som alltid har stora leenden. J s granne berättade att J ibland varit snäll och hjälpt till att bära påsar. SR s reporter verkar även varit på fyndplatsen och beskriver den som ödslig, tyst, lite upptrampad och avbrutna grenar.

https://sverigesradio.se/avsnitt/mysteriet-med-unga-vetlandakvinnans-dod
Citera
2023-03-02, 20:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag kände inte till honom innan detta fallet så har inget att jämföra med. Men han uttrycker sig självsäkert och gediget. Får inte uppfattningen att han tar i från tårna och spelar på känslor som J s advokat gjorde i sin intervju. Men ja, alla kan drabbas av tunnelseende.

Vet inte om denna postats innan. Det är en podd om fallet som Dagens Eko gjort och publicerades den 27 feb. Inte så mycket nytt förutom att personal på Nöjet beskrev J och M som glada tjejer som alltid har stora leenden. J s granne berättade att J ibland varit snäll och hjälpt till att bära påsar. SR s reporter verkar även varit på fyndplatsen och beskriver den som ödslig, tyst, lite upptrampad och avbrutna grenar.

Jag har också hela tiden uppfattat honom som gedigen, kunnig, sansad, kvicktänkt och medievan. Även den lugna självsäkerheten har verkat övertygande.

Det ska bli mycket intressant att se om uppfattningen om honom stämmer överens med verkligheten eller han haft en hel rävfamilj bak varje öra.
Citera
2023-03-02, 21:05
Medlem
Citat:
Han har varit konsekvent att det handlar om mord vilket är en väsentlig skillnad i jämförelse med t.ex vållande där det saknas uppsåt. Han verkar alltså säker på att uppsåt fanns, och då kan jag tänka mig att han som alternativ lägger till medhjälp till mord för M.

Om tingsrätten gör en helt annan bedömning av bevisen och friar dom för mord, kan han lägga till alternativa brottsrubriceringar inför hovrätten.

Precis, kan bara instämma- ett brutalt mord har begåtts.
Citera
2023-03-02, 21:21
Medlem
Vi kanske aldrig får reda på exakt vad som hände eller varför den natten, men som sagt var; tre personer gick in och bara två levande gick ut ur lägenheten.

Om man bortser från allas olika teorier, analyser och detaljer, så känns det så otroligt sorgligt och tragiskt att förmodligen hade detta aldrig gått så långt om inte alkohol eller droger varit inblandade.
Citera
2023-03-02, 21:29
Medlem
Ja det var mord som rubricering från början så det måste finnas saker i vittnesförhör och text i deras mobiler som visar att de haft uppsåt. En knuff är ju inte att ha ett uppsåt till mord….
Undrar just hur Sanborn vrider o vänder på rapporten för att kunna hitta något som gör att hon kan försvara JJs antagligen uppenbara lögn om ” lätt misshandel ”
Eller hur JJ nu kanske kanske kommer till insikt när hon delgetts förundersökningen att hennes grandiosa självbild inte stämmer….
Citera
2023-03-02, 21:59
Medlem
sybels avatar
Citat:

Tack för länken!
Reporterns beskrivning av FP ger skumma vibbar, tomt, ödsligt och tättbevuxet med nertrampade grenar.
Det låter inte som en, i panik, slumpmässigt utvald plats.
Citera
2023-03-02, 22:14
Medlem
Citat:
Tack för länken!
Reporterns beskrivning av FP ger skumma vibbar, tomt, ödsligt och tättbevuxet med nertrampade grenar.
Det låter inte som en, i panik, slumpmässigt utvald plats.

Jag reagerade på att reportern sa avbrutna grenar och tänkte att dom försökt täcka över henne med dessa. Men dom sa alltså nedtrampade grenar! Nä, denna plats kände nog J till ganska bra. Vi kommer garanterat kunna följa hennes rörelsemönster när FUP släpps, som gissningsvis går raka vägen från Storgatan till fyndplatsen där hon befann sig en betydande tid, för att använda Rullmans ord.
Citera
2023-03-02, 22:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag reagerade på att reportern sa avbrutna grenar och tänkte att dom försökt täcka över henne med dessa. Men dom sa alltså nedtrampade grenar! Nä, denna plats kände nog J till ganska bra. Vi kommer garanterat kunna följa hennes rörelsemönster när FUP släpps, som gissningsvis går raka vägen från Storgatan till fyndplatsen där hon befann sig en betydande tid, för att använda Rullmans ord.
Jag kan inte få tanken ur mitt huvud att J lagt märke till denna plats tidigare som ett "bra ställe".
Även om hon var välbekant med området, var det regnigt och beckmörkt, så hon måste haft stenkoll på vart de skulle.
Citera
2023-03-03, 03:48
Medlem
Citat:
Jag kan inte få tanken ur mitt huvud att J lagt märke till denna plats tidigare som ett "bra ställe".
Även om hon var välbekant med området, var det regnigt och beckmörkt, så hon måste haft stenkoll på vart de skulle.

Ja mordet var säkerligen planerat.... JJ väntade på rätt tillfälle och försökte antagligen skapa förutsättningar för rätt tillfälle att mörda TT...

Genom att lura TT till Nöjet, provocera henne och lura henne hem till sig själv.... Otroligt otäckt!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in