2023-03-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hatbrott handlar om motivet. För att det ska kunna betecknas som hatbrott ska han alltså angripit henne på grund av att han uppfattade att hon tillhör en minoritetsgrupp.

Nu menade jag ju det som påstods i det inlägget jag citerade. Exemplet var en nazist som skriker sieg heil när han knivar en jude..
Citera
2023-03-02, 21:17
Medlem
https://www.svtplay.se/video/KG3WQqB/aktuellt/ikvall-21-00?position=40&id=KG3WQqB

Inte speciellt mycket som kom fram i aktuellt.
Citera
2023-03-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Nej, det är inte en mansfråga.
Svenskar/västerlänningar som hugger ner en flicka (nästintill obefintliga fall de senaste 100 åren), det handlar över lag om psyksjuka. Svartskallar har allt som oftast en ”tycksyndommigjaggöralltföratt” stanna kvar agenda, eller en *muslimsk agenda* Eller så har de ingen agenda, de är bara fårknullade i generationers generationer.

* Fråga inte vad det betyder, om du inte är en utvecklingsstörd svartskalle, då är det ok med en följdfråga.

Det är ju ändå märkligt att psyksjukakvinnor inte beter sig på samma sätt.
Och ja det är nästan intill obefintliga fall, men jag kan nämna en svensk som gjort liknande på rak arm. Och anledningen till att det är obefintliga fall är för denna typ av dåd är jävligt sällsynt överlag. Inte så mycket annat. Tack och lov
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Nederländsk media uppmärksammar händelsen.

https://nltimes.nl/2023/03/02/amsterdam-girl-stabbed-random-attack-gothenburg-city-center
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99rambo
Men fatta! MC gängen är 80 % blattar nu för tiden.
Japp medlemmarna i MC-klubbarna åker inte hoj längre utan är bara springisar åt ledarna.
Citera
2023-03-02, 21:19
Medlem
Vintergrisens avatar
När det gäller frågan om motiv så kan det väl heller inte uteslutas att det här faktiskt var ett rånförsök som urartade. Nu menar jag inte att GM skulle ha riktat in sig på att råna flickan utan snarare hennes vuxna släktingar, men att han sedan råkade hugga flickan i den tumult som uppstod. Även en av flickans vuxna släktingarna ska trots allt ha huggits i armen och ser man till GM:s historik tycks han främst ägnat sig åt s.k. "tillgreppsbrott" varför ekonomiska motiv, åtminstone tidigare, tycks ha varit drivande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Man attackerar inte random 10 årig oskyldig flicka och skriker Allah Akbar om man inte vill förmedla ett våldsamt islamistiskt budskap. Terrorist är han.

Hur mycket skada han hinner orsaka ska inte tas i beaktande.

När skriker man Allah Wekber? Folk måste förstå att Allah Wekber uttalar muslimer dygnet runt i många sammanhang i smått och i stort. I skit och whatever. Det har blivit ett ord som OMG eller Fan Jisses Jesus whatever shit folk har för uttryck. Det behöver inte ens betyda något religiöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Psykbryt är en realistisk möjlighet. Terrormotiv är en annan. Ett rasistiskt motiv ytterligare en. Finns säkert fler möjligheter. Man kan ju också tänka sig en kombination.

Blanda inte in mej i det här..

Inte följt hela tråden missat sista ca 50 sidor men såg domen från 2011 hittade en FB från ca 2014-15 på denne MS min uppfattning är att han är rätt försvenskad som att han varit boende hos svensk familj?? antagligen inte men nästan lite "WT-vibbar" om honom. Vissa komentarer gör att det känns som en som skulle kunnat rösta på SD, bild på en tjuvtjuten orre[B????[/b] verkar också skjutit duvor, säkert lärt sig slakta tillreda??? Syns även en viss vapen/krigsfixering på bilderna.

Endera har han fått psykryt..
Gjort en Engström och har sympatier liknade NMR, blivit radikal islamist eller uttnytjar det det som förevändning?

Det kanske är länkad någon annan FB som han har inte sökt i tråden.

Ser ut att kanske bo i samma lägenhet som vid den domen då 136 nu 1oo1 släkting kanske bror? som är skriven där sedan 2013, MS (MGM) inflyttad 2021.

Edit: länkar till inlägg som är i samma tankebanor om MGM mycket tidigare än mig.
https://www.flashback.org/p83670083#p83670083
#1012 Citatrutan av NoDp
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-03-02 kl. 21:39.
Citera
2023-03-02, 21:20
Medlem
GM motiv kanske var att flickan skrattade och var glad, som barn gör, och galningen i sitt förvirrade tillstånd fick för sig att hon skrattade åt honom, så han knivhögg henne.......och en sån typ får springa vid för våg bland folk!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Det här är anledningen till varför jag inte längre är ute med mina barn i offentligheten. Onda mörka muslimögon som lyser av sin lust till att utföra illdåd, överallt.

När ska vi svenskar sluta bli bokstavligen rövknullade och börja agera? Vad ska krävas för att vi ska få en förändring och få ut dessa islamistiska lågbegåvade svartskallar ut ur landet? Eller ska vi fortsätta tacka och ta emot och nöja oss att våra barn mördas, våldtas och skadas?

Vill verkligen svensken detta? Jag är helt kluven, för majoriteten röstar ändå för detta.

Har du levt i Sverige ett helt liv och inte fattat att svenskar reagerar mer när bensinen, dieseln och elen går upp och räntan stiger. I villa idyllen är det ingen som bryr sig om andras ungar.

Händer något på stan så är det enklare att titta bort, glo i mobilen eller bara gå iväg.
När vi väl kommer hem så visar vi jävlaranamma genom att skriva på Flashback eller Facebook
Citera
Medlem
Så det var inga blattar som ingrep förstår jag. Svenskar??
Citera
2023-03-02, 21:21
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han är nog ute igen inom 10 år var så säker. Blir det psykvård kan han vara ute och promenera ännu tidigare till och med.

Jag vet. Så äckligt är det. Jag blir förvånad om det ens blir 10 år ska jag säga dig, förutsatt fängelsedom då. Man kommer att blanda bort korten med att skriva om det till misshandel. För av någon anledning vill vi alltid vara så hyggliga mot gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in