2023-03-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Går vanligen inget vid d1. Det är nog reserv för bussar och annat.

Det ligger ungefär utanför en restaurang som heter Golden Days.

På så vis känns det lite konstigt att de har angivit det som plats, men jag är inte insatt.

Ska vara C2. Som tydligen ligger närmast Arkaden enligt bladet.
Vilka linjer går där och vart ?
Citera
2023-03-02, 21:05
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Så tragiskt detta
Jag har inte läst hela tråden - någon som fått ut SVAR på vad motivet har varit ?
Helt värdelös handling 😟😟😟

Stackars barn - hoppas med all kraft (jag kan) att barnet överlever och får all form av rehab.
Motiv?
En MENA-babbe försöker halalslakta en vit människa samtidigt som han gapar muslimska stridsropet allahu akbar. Ringer det nån klocka?
Citera
2023-03-02, 21:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hållplatsen ska tydligen vara brunnsparken D1. Vet du vilka spårvagnar som går där och vart dem då år påväg ?

D1 är en busshållplats och används mest för extrabussar men spårvagnar som går via domkyrkan kan stanna där. Ligger ca 100 meter från där händelsen skedde.
Citera
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Citat:
Hoppsan. Jag såg tydligen fel.
Enligt film från Aftonbladet så heter hållplatsen tydligen c2. Vilka linjer går där och vart är dom i såfall påväg ?

Andra hållet då. Vagnar mot Angered, Bergsjön och Kortedala. Mot Nordost.
Senast redigerad av ErikEriksdottir 2023-03-02 kl. 21:12.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Går vanligen inget vid d1. Det är nog reserv för bussar och annat.

Det ligger ungefär utanför en restaurang som heter Golden Days.

På så vis känns det lite konstigt att de har angivit det som plats, men jag är inte insatt.

Här är en länk till hållplatserna där.

https://www.vasttrafik.se/reseplanering/hallplatser/9021014001760000/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Flickan är på besök från Nederländerna. Herregud.

Hon kanske var judinna med nån form av Davidsstjärna på sitt halsband? Det gillar inte muslimer!

Bara en av många sämre gissningar, men, men....
Citera
Medlem
Vad säger honungen?

"Jag ska ringa polisen"?

https://twitter.com/farbodjalali/status/1631359082874503168?cxt=HHwWgIC8vamc4KMtAAAA
Citera
2023-03-02, 21:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Låter mer som ett hat-brott? Kanske finns det en teknisk möjlighet att detta kan klassas som ett hat-brott med tanke på att BO inte är svensk.

Det blonda håret talar väl emot det iofs.. är väl snart bara ett möte mellan människor när väl rättsväsendet fått rätta till åsikterna.

Hatbrott handlar om motivet. För att det ska kunna betecknas som hatbrott ska han alltså angripit henne på grund av att han uppfattade att hon tillhör en minoritetsgrupp.
Citera
Avslutad
Spelar ingen roll vad vi det här och vad som står i oberoende media. Vilken bild av terrordådet är det som förmedlas till 90% av Svenska folket genom SVT och gammelmedia?
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Med skillnaden att här är vi för veka för att ens protestera :/ Tyvärr. Det är ju inte konstigt att det kommer hit en massa orcher och helt obehindrat gör vad de vill, den genomsnittlige svensken är ändå med att sitta och vissa sig balla på flashback med att kasta skit på varandra. Och dividera om huruvida han skrek (pallar inte ens skriva den vedervärdiga frasen) i samma sekund han högg, eller om han gjorde det två sekunder innan.

Det är ju aå löjligt. Hur ska vi kunna enas mot ett hot om vi inte har växt ifrån sandlådan ännu, säger jag bara?

Jisses.

Det kommer vi inte att kunna göra.
Man får helt enkelt ta bra beslut för en själv.
Citera
2023-03-02, 21:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ska vara C2. Som tydligen ligger närmast Arkaden enligt bladet.
Vilka linjer går där och vart ?

Då är det många linjer.

Det dräller av vagnar där.
Citera
2023-03-02, 21:08
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vill veta vad som var GM:s motiv, innan vi slår fast att är ett terrordåd.
Fast det vet vi ju vad hans motiv är. Vansinnes dåd. Eller ja, det är ju det han kommer säga, för säger han att det var ett terrordåd, så får han högre straff.

Och att vår polis skulle kunna hitta ett terrordåd, islamistiskt sådant, nu när vi skall in i NATO, nej det går ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in