2023-03-02, 01:53
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Han gav henne hopp om att hennes liv skulle bli bättre.. varför tror du folk blir ihop liksom?

Jag försöker inte analysera något som helst. Alla normala, icke empatistörda människor fattar det här.

Jag kände MJ. Betyder INTE att det var en vän till mig. För mig som känt honom och hans storebror med vänner (ett gäng jäkla luffare) så är det obegripligt hur någon tjej kan falla för MJ. Jag skiter i hans utseende men varningsklockorna borde ha börjat ringa redan när killen öppnade käften för så jäkla korkad är han. Minns ett av hans ex som ringde mig och jag fick åka och ta ett snack med MJ då killen blev svartsjuk på hennes morsa! Då förstår man kanske hur jäkla illa det var ställt med Jonsson uppe i skallen när man blir svartis på sin tjejs morsa! Nu tänker någon "visst att du tog ett snack med honom etc etc" och det bryr jag mig inte ett dugg om. Som sagt, vi hade ett par gemensamma bekanta och jag är ett par år äldre än MJ med och han vet vad jag gjorde med hans storebror en gång i tiden på S-Grillen i Sundbyberg för en herrans massa år sedan (nu kanske jag outar mig för vissa men dom som vet dom vet) så MJ lyssnade när jag snackade med honom och tjejen hans gjorde sedan slut med honom. Detta var innan Lotta. Hur länge vet jag ej. Poängen är att det är så jäkla tragiskt att MJ dels inte redan satt inne på livstid för den killen är helt slut i skallen. Punkt. Sedan otroligt att någon kan falla för hans snack. För smart är han inte. Tvärtom. En riktig idiot.

Blev lite långt nu men hatar verkligen MJ och hans storebror Th*mas som var ett praktsvin han med. Vem vet, MJ kanske blev som han blev då han var väldigt lättpåverkad som ung och hängde som sagt med folk som manipulerade honom rätt lätt. Började sedan träna och trycka ordentligt och blev minst sagt rätt stor då men innerst inne en liten jäkla fjant. Sjukt att han på nytt klarade sig från livstid. För när han väl kommer ut så är det bara en tidsfråga innan han skadar/dödar någon. Igen. Killen är en tidsinställd bomb.

Hoppas själv på att han råkar tjafsa med fel person och så är det godnatt så att säga... Och inte omöjligt att det sker heller.
Senast redigerad av FatFreddysCat 2023-03-02 kl. 02:08.
Citera
2023-03-02, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Förutsättningarna till ett bättre liv för henne var väl ändå rätt låga med tanke på att han var villkorligt frigiven från ett fängelsestraff för att ha hotat och misshandlat en annan kvinna?

Hur tror du LR resonerade kring allt detta?

Förutsättningarna var mer än låga, dom var noll. Han var empatistörd.

Hon var kär i honom, och hoppades att dom skulle få det fint ihop. Så blev det inte. Han hadde tyvärr ingen empati, och ungefär som endel här i tråden hadde han inte förmågan att förbättra sig. Störda sadister har ju inte det. Hadde han inte suttit inlåst på kåken hadde han troligen hängt här på Flashback och försökt skuldbelägga försvarslösa mordoffer. Han också.
Citera
2023-03-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Jag kände MJ. Betyder INTE att det var en vän till mig. För mig som känt honom och hans storebror med vänner (ett gäng jäkla luffare) så är det obegripligt hur någon tjej kan falla för MJ. Jag skiter i hans utseende men varningsklockorna borde ha börjat ringa redan när killen öppnade käften för så jäkla korkad är han. Minns ett av hans ex som ringde mig och jag fick åka och ta ett snack med MJ då killen blev svartsjuk på hennes morsa! Då förstår man kanske hur jäkla illa det var ställt med Jonsson uppe i skallen när man blir svartis på sin tjejs morsa! Nu tänker någon "visst att du tog ett snack med honom etc etc" och det bryr jag mig inte ett dugg om. Som sagt, vi hade ett par gemensamma bekanta och jag är ett par år äldre än MJ med och han vet vad jag gjorde med hans storebror en gång i tiden på

Se där.. det var tydligen fler kvinnor som föll för hans manipulerande psykopatcharm.

Men dom överlevde.

Troligen för att dom inte sminkat sig eller tagit solarium. Det är ju så begåvningsreserven här i tråden resonerar.
Citera
2023-03-02, 03:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Se där.. det var tydligen fler kvinnor som föll för hans manipulerande psykopatcharm.

Men dom överlevde.

Troligen för att dom inte sminkat sig eller tagit solarium. Det är ju så begåvningsreserven här i tråden resonerar.

Jag har svårt att tro att de kvinnorna var läkare, jurister eller civilingenjörer, stiliga och välvårdade med diskreta smycken och dito make-up, och med ordnad ekonomi och livet överhuvudtaget i ordning i förhållande till sin ålder (inklusive t.ex. bostadsförhållanden). Men FatFreddysCat får väl dementera, om det ändå var så...
Citera
2023-03-02, 04:09
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Jo, han gav henne hopp.. Hon hoppades på ett bättre liv, att allt skulle bli bra nu. Han gav henne ett helvete. Sen en brutal död.

Han gav henne väl inget hopp? Det var väl hon själv som på ytterst oklara grunder gav sin tilltro till honom trots att varningsklockorna ljöd.
Citera
2023-03-02, 04:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag kände MJ. Betyder INTE att det var en vän till mig. För mig som känt honom och hans storebror med vänner (ett gäng jäkla luffare) så är det obegripligt hur någon tjej kan falla för MJ. Jag skiter i hans utseende men varningsklockorna borde ha börjat ringa redan när killen öppnade käften för så jäkla korkad är han. Minns ett av hans ex som ringde mig och jag fick åka och ta ett snack med MJ då killen blev svartsjuk på hennes morsa! Då förstår man kanske hur jäkla illa det var ställt med Jonsson uppe i skallen när man blir svartis på sin tjejs morsa! Nu tänker någon "visst att du tog ett snack med honom etc etc" och det bryr jag mig inte ett dugg om. Som sagt, vi hade ett par gemensamma bekanta och jag är ett par år äldre än MJ med och han vet vad jag gjorde med hans storebror en gång i tiden på S-Grillen i Sundbyberg för en herrans massa år sedan (nu kanske jag outar mig för vissa men dom som vet dom vet) så MJ lyssnade när jag snackade med honom och tjejen hans gjorde sedan slut med honom. Detta var innan Lotta. Hur länge vet jag ej. Poängen är att det är så jäkla tragiskt att MJ dels inte redan satt inne på livstid för den killen är helt slut i skallen. Punkt. Sedan otroligt att någon kan falla för hans snack. För smart är han inte. Tvärtom. En riktig idiot.

Blev lite långt nu men hatar verkligen MJ och hans storebror Th*mas som var ett praktsvin han med. Vem vet, MJ kanske blev som han blev då han var väldigt lättpåverkad som ung och hängde som sagt med folk som manipulerade honom rätt lätt. Började sedan träna och trycka ordentligt och blev minst sagt rätt stor då men innerst inne en liten jäkla fjant. Sjukt att han på nytt klarade sig från livstid. För när han väl kommer ut så är det bara en tidsfråga innan han skadar/dödar någon. Igen. Killen är en tidsinställd bomb.

Hoppas själv på att han råkar tjafsa med fel person och så är det godnatt så att säga... Och inte omöjligt att det sker heller.

Tack för din nattliga berättelse men om det nu du säger är sant, säger inte det samtidigt en hel del om hur kvinnorna är funtade som faller för en person som MJ?
Citera
2023-03-02, 04:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Han gav henne väl inget hopp?

Nej det hela handlade nog inte om han gav henne något hopp utan mer om hennes naiva fantasier om hur ett förhållande skulle kunna gestalta sig efter hennes tidigare besvikelser på kärleksfronten. Tyvärr satsade hon på helt fel häst.

Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Det var väl hon själv som på ytterst oklara grunder gav sin tilltro till honom trots att varningsklockorna ljöd.

Ändå ville hon in i det sista skaffa barn med honom. Sms-konversationerna paret emellan är sorglig läsning , sällan har man sett en person så aktivt medverka i sin egen undergång.
Citera
2023-03-02, 07:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Förutsättningarna var mer än låga, dom var noll. Han var empatistörd.

Hon var kär i honom, och hoppades att dom skulle få det fint ihop. Så blev det inte. Han hadde tyvärr ingen empati, och ungefär som endel här i tråden hadde han inte förmågan att förbättra sig. Störda sadister har ju inte det. Hadde han inte suttit inlåst på kåken hadde han troligen hängt här på Flashback och försökt skuldbelägga försvarslösa mordoffer. Han också.
+1

Det kretsar kring empatistörd. Dvs noll inlevelseförmåga ihop med ständig illvilja.

Allt för att försöka höja sig själv och det måtte vara jävlig illa ställt när det krävs mordoffer.
Citera
2023-03-02, 19:38
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:

Men dom överlevde.

Föll och föll. Ena exet som jag kände var uppväxt med MJ och med all respekt för henne så var hon kanske inte världens smartaste på den tiden heller... Idag är hon iaf ihop med en kanonkille och har familj och allt och är en helt annan kvinna. Är jäkligt glad för det för kunde lätt ha gått åt motsatt håll för henne med...
Senast redigerad av FatFreddysCat 2023-03-02 kl. 19:47.
Citera
2023-03-02, 19:44
Medlem
Citat:
Föll och föll. Ena exet som jag kände var uppväxt med MJ och med all respekt till henne så var hon kanske inte världens smartaste på den tiden heller... Idag är hon iaf ihop med en kanonkille och har familj och all och är en helt annan kvinna. Är jäkligt glad för det för kunde lätt ha gått åt motsatt håll för henne med...

Man lär sig av sina misstag. Sorgligt att Lotta aldrig fick den chansen.
Citera
2023-03-02, 19:46
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har svårt att tro att de kvinnorna var läkare, jurister eller civilingenjörer, stiliga och välvårdade med diskreta smycken och dito make-up, och med ordnad ekonomi och livet överhuvudtaget i ordning i förhållande till sin ålder (inklusive t.ex. bostadsförhållanden). Men FatFreddysCat får väl dementera, om det ändå var så...

Som jag nyss svarade personen Ballalaila så var tjejen som var ihop med MJ på den tiden en som hade växt upp med honom och hade många gemensamma vänner/bekanta. Varför hon blev ihop med MJ vete fan men dom var ju polare först så...

Han slog aldrig henne men var jäkligt svartsjuk av sig som sagt. Att bli svartis för att hon tex pratade för mycket med sin mamma (han trodde först det var en kille så klart) är bara sjukt. Men så är MJ inte frisk någonstans. Denna tjej var lite småtrasig på den tiden, jag själv var inte Guds bästa barn men idag är hon iaf gift med en kanonkille och har familj och allt (hade kunnat slutat annorlunda för henne men slutade väl till slut). Vi snackar om många många år tillbaks nu. Man börjar bli gammal här för fan hahaha. Finns en till bror i denna familj, yngste av bröderna och han blev iaf normal. Men kul att först ha den äldsta brorsan som "Järnspettsmannen" och sedan MJ som är ännu sjukare i skallen. Klart mer våldsam. Att då lyckas bli normal är fan otroligt.
Citera
2023-03-02, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kände MJ. Betyder INTE att det var en vän till mig. För mig som känt honom och hans storebror med vänner (ett gäng jäkla luffare) så är det obegripligt hur någon tjej kan falla för MJ. Jag skiter i hans utseende men varningsklockorna borde ha börjat ringa redan när killen öppnade käften för så jäkla korkad är han.
Vad föll hans manliga polare för som enligt förhör höjde honom till skyarna?

Deras förhör vittnar om att han har två sidor han visar upp. Likaväl som hans ex och även kriminalvårdaren på Hall.

Martins polare MB:
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

Han beskriver att Martin ofta frågar hur det är med personen, han är omtänksam, väldigt snäll, en väldig känslomänniska - när han är snäll är han väldigt snäll och när han är arg är han väldigt arg. Han är social och trevlig, men han tänder väldigt snabbt och får aggressivt humör.

Martins polare AL:
"Han har ett stort hjärta som vän."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in