Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Ser du något misstänkt kring SE eller förkastar du helt teorin att han kan vara mördaren?
Jag känner mig 99,9% på att han inte är gm.
Han stämmer inte överens med signalement på gm.
Han passar inte in på en gärningsmannaprofil.
Han har bara en teoretiskt men väldigt osannolik möjlighet att utföra mordet tidsmässigt.
Han måste bara råkat ha med sig ett vapen och ammunition ut från jobbet.
Det går inte att koppla ett vapen eller ammunition till honom.
Ingen känner igen honom på brottsplatsen när han återvänder. Eller när han uppträder i media.
Hans anhöriga bedyrar hans oskuld.
Han är tidigare ostraffad.
Han kan peka ut detaljer på brottsplatsen som man bara kan göra om man är där. Eller ljuger, med en enorm tur.
Han placerar själv signalement från gm på sig själv.
Han har ingen känd revolvervana.
Vittnen och utförande tyder på en kylig och van skytt.
Jag vet inte riktigt på vilka grunder man ska misstänka honom.
Att han var där? Jo, men han jobbade där och stämplade ut vid en rimlig tid enligt tunnelbanetabellerna och tidigare historik.
Att vissa signalement stämmer överens?
Det gör de bara om man körsbärsplockar dom. En 25-årig kvinna på 170cm kan också stämma in då.
Att han inte nämns specifikt av andra vittnen?
Knappt några får några frågor om honom. Och får de frågor är det lång tid efter mordet. Att de ska minnas en man bland det kaos och virrvarr som var på plats är att önska för mycket av folks minnen.
Det finns även tecken i förhören som tyder på att en man som SE kan vara där och göra det han säger att han gör. Han beskriver också mordplatsen på ett övertygande sätt och ger detaljer som är svåra att ge om man inte är där.