2023-03-02, 15:53
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ser ut att vara en Esteghal tröja han har på sig så troligtvis är han iranie.

https://www.ebay.com/itm/114559925374?var=414740391144&norover=1&mkevt=1&mk rid=711-167022-221168-8&mkcid=2&itemid=414740391144_114559925374&targeti d=&device=m&mktype=pla&googleloc=9062455&poi=&camp aignid=19698987992&mkgroupid=&rlsatarget=&abcId=&m erchantid=119648210&gbraid=0AAAAAD_QDh_NrkMw5gSOQv 93iE-0MazH7&gclid=CjwKCAiAr4GgBhBFEiwAgwORrSRx0f9dKyuT-Fs6ilikL-YdbN3ODLvoVyRgrvceYjgbxiIre8KTGBoCYGUQAvD_BwE
Citera
2023-03-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon

Har svartingens namn kommit ut?

Nej men kvällsblaskorna har det. Jag citerar expressen:

Citat:
"Den man i 35-årsåldern som nu misstänks för den svåra knivskärningen av en flicka i Brunnsparken i centrala Göteborg har en lång kriminell bakgrund.

Det rör sig om allt från våld och rån, till återkommande stölder och snatterier. Ofta under påverkan av narkotika. Brotten har skett både i Sverige och i utlandet.

Enligt Expressen uppgifter har mannen längre tillbaka i tid förekommit i sammanhang knutna till den kriminella mc-miljön i Göteborg.

Han har bara vid enstaka tillfällen dömts för våldsbrott. Ett av tillfällena skedde på anstalt där vårdare beskriver hur de var tvungna att använda OC-spray för att brotta ner honom, då han angripit en medintagen.

Flera år tillbaka har han också dömts för att med kniv ha hotat en anhörig till livet. En oenig domstol hade då dömt honom för olaga hot, men den friande domaren menade att hans dåliga psykiska tillstånd gjorde det svårt att tro att hotet var allvarligt menat."

Citat:
"Så sent som i november dömdes han senast. Då för att stulit en dator och ett tangentbord i en butik alldeles intill där knivdådet skedde på torsdagen.

– Jag tog chansen och tog den, sa han till polis på platsen och erkände direkt.

Han åtalades för stöld och åklagaren ville ha honom dömd till fängelse. Men inför rättegången i höstas föreslogs mannen i stället en så kallad skyddstillsyn, för att han skulle få behandling – i stället för ett kortare fängelsestraff.

Frivården skriver om mannen att han genomgått ”en påtaglig förbättring” både sin personliga och sociala situation den senaste tiden.

”Tingsrätten anser att en skyddstillsyn kan bidra till att NN inte begår nya brott”, skriver domstolen."

För att också citera min skånske vän: "dumstolen fick fel!!"

Tyvärr.
Senast redigerad av GrannSamverkan2 2023-03-02 kl. 15:57.
Citera
2023-03-02, 15:54
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fan! :/

Om detta är ett galet knivdåd: låt Göteborgarna förstå att de måste rensa upp i Brunnsparken!

Om GM och flickan har band till varandra så är det så mycket sorgligare.

Det är inte så att detta händer dagligen. Senaste vansinnesdådet i området va väl yxmannen som härjade omkring från nordstan upp till kungsportsplatsen. Det var på 90-talet om jag minns rätt. Kanske början av 2000.
Citera
2023-03-02, 15:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det låter betydligt mer rimligt att polisen behöver göra en ordentlig undersökning för att ändra brottsrubricering. Visar det sig att det är en religiös extremist som har huggit henne för att Allah vill det så är det terror, visar det sig att har en psykos blir det en anna rubricering.

Behöver undersökas, vilket knappast låter sig göras på en handfull timmar.

Hur menar du? Polisen har, så vitt jag vet, inte formulerat ngt brottsrubricering alls f.n. "Vansinnesdåd" är medias (blixtsnabba) etikett.
Citera
2023-03-02, 15:55
Medlem
Sonen är hundra på att GM bär en Chelsea t-shirt. Om nu det kan utröna något.
Citera
2023-03-02, 15:56
Medlem
Vi får helt enkelt vänta med att Samnytt kommer ut med bild och sanningen. Visar det sig att det är ett terrordåd finns inget annat val än att terrorstämpla Islam som religion. Vad i helvete väntar väst på? Att det ska ske en ny terrorattack ?!?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur menar du? Polisen har, så vitt jag vet, inte formulerat ngt brottsrubricering alls f.n. "Vansinnesdåd" är medias (blixtsnabba) etikett.

Fel ord av mig. Sätta. Inte ändra.
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Ett terrordåd påhejat och triggat av islamistiska extremister pga koranbränningarna och påstådda bortrövande av muslimska barn i Sverige!
Citera
Medlem
En missbrukare invandrare, som ger sig på en tioåring. Ska jag vara helt ärlig så tror jag mer det handlar om psykbrott, helt random.
Om det nu var rasism, varför börja då med en liten unge mitt istan.

Läste att det var ungdomar som övermanna honom, så det var förmodligen invandrare.

Även om det är invandrare så står för det mesta dumheter i Sverige så finns det även krut i dom som inte håller på sådant. Har själv sett det.
Citera
2023-03-02, 15:57
Medlem
zemfiras avatar
"– Förbipasserande ungdomar ska enligt uppgifter ha fått ner gärningsmannen på marken, även vakter och ordningsvakter ingrep. Sedan fanns där också en ledig polis som ingrep, säger Thomas Fuxborg till TT."

Jag pratade med dom ungdomarna och enligt dom så fick GM rejält med stryk för att få ner honom innan ordningsvakterna kom.
Senast redigerad av zemfira 2023-03-02 kl. 16:11.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Det är inte så att detta händer dagligen. Senaste vansinnesdådet i området va väl yxmannen som härjade omkring från nordstan upp till kungsportsplatsen. Det var på 90-talet om jag minns rätt. Kanske början av 2000.

Jo, det händer så gott som dagligen. Fast inte på samma ställe såklart.
Men det vet du ju, så sluta fåna dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achilleas71
ann

Du verkar ha stenkoll på hur greker ser ut ,bara för att du är en mongosvenne betyder det inte att du ser ut som en Mongol från Mongoliet.

Finns inte en Grek i hela Grekland som ser ut i närheten av hur han ser ut på bilden, färgen på huden etc. etc......

Det där är en 100% arab and thats that.......han är inte italienare,grek,spanjor etc. etc.

Jag är GREK och är 100% SD och AFS.....

Greker är mörka i håret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in